Palkkaa saavat ja töissä olevat ei ole köyhiä.
Miks ne saa tukia kelasta. Mielestäni niitten pitäisi esimerkiksi muuttaa halvempaan asuntoon ja karsia kuluja jos ei ole ruokaa. Lasten harrastukset pitää karsia, äidin ei pidä ostaa meikkejä 200 eurolla. Kyllä töissä käyvät pärjää jos vaan haluavat. Suomen sosiaaliturvasysteemi vie suomea vararikkoon koska tukia saavat jopa ne jotka tienaa 5000 euroa kk.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monet muuten vaan on, ja vielä aika saatanan köyhiä ovatkin vaikka paskahommia painavat päivät päästään.
Joo, teen 40h/vko, nettopalkka 1394e/kk, lisänä vain lapsilisä, kyllä on niin rikasta että. Toki maksan omaa asuntoa että sen vuoksi en kai köyhä ole, mutta asunnon arvo on noin 20000e..
Kokeile elää 600 eurolla. Vieläkö tuntuu 1394€ palkka huonolta?
Uli uli. Mene töihin tai suorita itsellesi eutanasia niin ei tarvitse purkaa vihaansa syyttömiin sinun tilanteestasi.
Haha, näköjään osui ja uppos 😄. En minä ketään vihaa mutta pistelee vihaksi kun palkansaajat ulisee liian pienistä tuloista. Tee enemmän töitä niin saat enemmän rahaa. Niin minäkin tein vielä kun töihin pystyin menemään. Jos et yhdellä palkalla pärjää, hanki toinen palkka lisäksi. Uliseminen ja märiseminen on lapsellista ja typerää jos on työkyky tallella.
Suomessa ei riitä pieni työttömyyskorvaus mutta ei myöskään pieni palkka, koska kaikki maksaa enemmän jopa enemmänkin kun muualla. Sveitsin hintataso, etenkin ruoka ja asuminen kun laskee mukaan vakuus 1-3kk summa. Myös vaikka olisi työ voi olla vaikea ja aikaa vievä säästää yli 3000e vakuutta muuttoon, plus muutto kuluja yms. Palkka voi olla 2100e tai 600e tuki. Näitä ei huomioida missään kuluina, sen sijaan on vain maksettava nämä summat jos haluaa asua ja muuttaa. Ja esim. Ruotsi ja moni muu on vain palvelu maksu, ei välttämättä aina vaadita 3kk vakuutta maksaa jos haluaa asua. Asuminen ei Suomessa ole enää perus oikeus, vaan luksusta. Pian nousee slummeja kuten brasiliassa. Suomessa virkailijat tekeytyy ettei ymmärrä pakollisia kuluja, joita ei köyhät halua, vaan ohjeet tukee muualta ja vaaditaan kaikkeen kalliit maksut. Muualla ulkomailla saa asua vaikka 3-7kk maksamalla tuon 3000e vakuuden määrän, Suomessa sillä saa yksiön pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monet muuten vaan on, ja vielä aika saatanan köyhiä ovatkin vaikka paskahommia painavat päivät päästään.
Joo, teen 40h/vko, nettopalkka 1394e/kk, lisänä vain lapsilisä, kyllä on niin rikasta että. Toki maksan omaa asuntoa että sen vuoksi en kai köyhä ole, mutta asunnon arvo on noin 20000e..
Kuulepas, meillä jää käyttörahaa 288e LAPSEN kanssa joka kuukausi pakollisten menojen jälkeen ja työmatkakustannukset ovat 400e kuussa, että kyllä yksi ihminen 600 eurolla pärjää.
600 eurolla tämä yksi ihminen maksaa asumisen, kaikki laskut, ruoat ym yksin! Ei jää senttiäkään käyttörahaa. 288€ olis ruhtinaallinen summa. Töissä ollessani minulla jäi suunnilleen tuo summa itselleni ja teinille. Tein sitten toista työtä lisäksi. Ei tullut mieleenkään itkeä jollain palstalla köyhyyttä, ei ollut aikaa, tein kahta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini on kokopäivätyössä ja tienaa 5000 e vuodessa. Kyllä hän minun mielestäni aika köyhä on. Tunnen työttömiä, joilla on enemmän rahaa käytettävissä.
Älä valehtele.,kokopäivätyöstä ei makseta 400 e .Jos taas on joku riistetty ulkkis niin voi palata kotiin tienaamaan.
Kaverillani on provisiopalkka. Suurin osa ajasta menee pelkkään odotteluun eikä siitä makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uli uli. Mene töihin tai suorita itsellesi eutanasia niin ei tarvitse purkaa vihaansa syyttömiin sinun tilanteestasi.
Haha, näköjään osui ja uppos 😄. En minä ketään vihaa mutta pistelee vihaksi kun palkansaajat ulisee liian pienistä tuloista. Tee enemmän töitä niin saat enemmän r
Sinun katkeran ressukan sössötys ei osu eikä uppoa mitenkään. Olet tuikituntematon etkä tiedä minusta tuikituntemattomasta yhtään mitään. Palkansaajat ovat tasan yhtä oikeutettuja siihen ulinaansa liian pienistä tuloistaan kuin työttömät tai työkyvyttömyyseläkeläiset niistä omista pienistä tukirahoistaan jotka suurimmalta osaltaan tulevat juuri niiltä jotka töitä tässä maassa vielä viitsivät tehdä, pienestä palkastaan huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan kaupan kassalla 1400€/kk. Ei sillä saa perhettä elätettyä.
miksi et lukenut itseäsi diplomi-insinööriksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, näköjään osui ja uppos 😄. En minä ketään vihaa mutta pistelee vihaksi kun palkansaajat ulisee liian pienistä
Joka kerta kun nimittelet minua, olet hävinnyt. Mene töihin tienaamaan jos et palkallasi pärjää tai opettele budjetoimaan. Ennen kuin tiput 595€/kk tuloille. Lopeta märiseminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mutta onhan se huono. Aivan s**tanan huono. 40h viikossa töitä noin paskalla palkalla, täytyy olla vitsi. Miten joku kehtaa tarjota noin surkeeta palkkaa korvaukseksi työntekijän ajankäytöstä. Huono palkka ei muutu yhtään paremmaksi sillä että jonkun toisen tilanne on vielä huonompi. Sellainen ajattelu on huono lähtökohta keskustelulle, etenkin kun jokainen aikuinen tietää että tässä maaassa kaikki on kallista ja eläminen/asuminen maksaa ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini on kokopäivätyössä ja tienaa 5000 e vuodessa. Kyllä hän minun mielestäni aika köyhä on. Tunnen työttömiä, joilla on enemmän rahaa käytettävissä.
Älä valehtele.,kokopäivätyöstä ei makseta 400 e .Jos taas on joku riistetty ulkkis niin voi palata kotiin tienaamaan.
Kaverillani on provisiopalkka. Suurin osa ajasta menee pelkkään odotteluun eikä siitä makseta.
Nyt täytyy sanoa että kaverisi on todella hölmö. Harvoin tulee sanottua näin muttta on tilanteita jolloin työttömäksi jättäytyminen on oikea ratkaisu. Kaverisi tilanne on juuri sellainen. Työttömänä saisi ees sen 600e/kk. Vaikea uskoa tätä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! Työttömät saa 595 euroa.
Eli liikaa saatte ilmeisesti, voisi poistaa vielä asumistuen mielestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, näköjään osui ja uppos 😄. En minä ketään vihaa mutta pist
Sinä tässä märiset kuten muutkin työttömät ja työkyvyttömyyseläkeläiset. Ei kukaan muu. Katkeruutesi paistaa tilanteestasi jonka projisoit jopa syyttömiin.
Niin, silloin sillä 600 eurolla maksetaan kaikki jos on omistusasunto, mutta silloinkin on oikeutettu muihin tukiin pl asumistuki, ellei ole puolisoa elättämässä. Ei yhtään huono tilanne verrattuna siihen, joka on pienituloinen, mutta paperilla tarpeeksi isotuloinen, ettei saa tukia.
"Minä olen työkyvytön, kiitos tunari lääkäreiden. Olisin ollut liki kymmenen vuotta töissä jos eivät olisi sössineet hoitoa ja tutkimuksia."
"Tee enemmän töitä niin saat enemmän rahaa. Niin minäkin tein vielä kun töihin pystyin menemään. Jos et yhdellä palkalla pärjää, hanki toinen palkka lisäksi. Uliseminen ja märiseminen on lapsellista ja typerää jos on työkyky tallella."
Eli et ole työkyvyttömäksi todettu, vaan työtön. Hanki työ johon kykenet. Jos et voi mennä töihin, hanki työ jota voit tehdä kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Saan palkkaa 930 euroa nettona. En saa tukia kelasta. Vuokra ja laskut 500 euroa. En ole oikeutettu toimeentulotukiin kuulemma.
ei niitä tukia valkoisille anneta, ellei ole kotoisin wt vuokralähiöstä, jossa tukienhaun salat kulkevat suvussa
Vierailija kirjoitti:
Saan palkkaa 930 euroa nettona. En saa tukia kelasta. Vuokra ja laskut 500 euroa. En ole oikeutettu toimeentulotukiin kuulemma.
Etkö saa soviteltua päivärahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan kaupan kassalla 1400€/kk. Ei sillä saa perhettä elätettyä.
Jää pois töistä ja kokeile miten onnistuu 600 eurolla. Veikkaan että tulee aika äkkiä ikävä takaisin töihin.
Elä itse täysin tulottomana, niin varmasti tulee ikävä 600 euroa. En ymmärrä tätä logiikkaa. Jos raha ei riitä johonkin, ei vielä pienempi summa siihen riitä myöskään. Jos jauhelihapaketti maksaa 5 euroa ja sinulla on 4 euroa, et voi ostaa sitä jauhelihaa. Et voi ostaa sitä silloinkaan, jos sinulla on vain euro. Ilman jauhelihaa jäät kummassakin tapauksessa. Perhettä ei elätetä 1400 eurolla (no ehkä, jos on omistusasunto ja hyvin pienet asumiskulut, kaupankassana ei luultavasti ole, koska 1400 tuloilla ei lainaa tipu), eikä 600 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! Työttömät saa 595 euroa.
+ ne 2-3 muuta tukea joita aina jätätte mainitsematta
Tai töissä käyvän puolison tulot. Eikä kaikki työttömät heti töiden loputtua tipu työmarkkinatuelle vaan saavat ansiosidonnaista. Omaa tyhmyyttä, jos ei ole kuulunut kassaan ja ollut töissä vähintään sen työssäoloehdon verran.
Tänä päivänä vaan alkaa olla enemmän sinkkutalouksia kuin parisuhteessa eläviä. Se että naapurin Timppa ja Lissu pärjäävät kahden ihmisen tuloilla ihan hyvin ,vaikka kumpikin olisi työtön, ei minua yksinelävää paljoa lohduta. Perusmenot on kuitenkin samat (oeltetaan että asunto saman kokoinen, lainaa yhtä paljon jne.), sähkö ja kotivakuutus maksaa yhtä paljon. Lähtökohtaisesti pienituloisena si
Sä tässä tyhmä olet, jos kuvittelit mun väittävän ansiosidonnaisen jatkuvan loputtomasti. Missään en sellaista kirjoittanut. Se vain on tosiasia, että kyllä se helpottaa jos jää työttömäksi, että saa ansiosidonnaista eikä heti tipu työmarkkinatuelle. Jos et tuon vertaa tajua asiaa, niin en yhtään ihmettele, että olet työtön.
Sekin on tosiasia, että täällä monesti keskusteluissa joku ilmoittaa tuloikseen työmarkkinatuen ja kun aletaan kysellä lisää niin tyyppi saakin vähintään asumistukea lisäksi tai on töissä käyvä puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mutta onhan se huono. Aivan s**tanan huono. 40h viikossa töitä noin paskalla palkalla, täytyy olla vitsi. Miten joku kehtaa tarjota noin surkeeta palkkaa korvaukseksi työntekijän ajankäytöstä. Huono palkka ei muutu yhtään paremmaksi sillä että jonkun toisen tilanne on vielä huonompi. Sellainen ajattelu on huono lähtökohta keskustelulle, etenkin kun jokai
Riippuu työstä. Aina voi hankkia lisätuloja tai vaihtaa työpaikkaa ja joo tiedän tänä päivänä se on aika mahdotonta. Jonain päivänä sitten parempi tilanne. Pikku firmoissa ei tuon isompia palkkoja juuri pysty maksamaan. Kyllä sen jokainen ymmärtää että jos liikevaihto on 50 000€/v ei sillä kahdelle hyvää palkkaa saa maksettua. Ei yhtään mitenkään, usein yrittäjälle jää vähemmän kuin työntekijälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mutta onhan se huono. Aivan s**tanan huono. 40h viikossa töitä noin paskalla palkalla, täytyy olla vitsi. Miten joku kehtaa tarjota noin surkeeta palkkaa korvaukseksi työntekijän ajankäytöstä. Huono palkka ei muutu yhtään paremmaksi sillä että jonkun toisen tilanne on vielä huonompi. Sellainen ajattelu on huono lähtökohta keskustelulle, etenkin kun jokai
Toinen vaihtoehto on sitten jäädä työttömäksi 600 euron tuloilla. Kumpi painaa vaakakupissa enemmän?
Kuulepas, meillä jää käyttörahaa 288e LAPSEN kanssa joka kuukausi pakollisten menojen jälkeen ja työmatkakustannukset ovat 400e kuussa, että kyllä yksi ihminen 600 eurolla pärjää.