Palkkaa saavat ja töissä olevat ei ole köyhiä.
Miks ne saa tukia kelasta. Mielestäni niitten pitäisi esimerkiksi muuttaa halvempaan asuntoon ja karsia kuluja jos ei ole ruokaa. Lasten harrastukset pitää karsia, äidin ei pidä ostaa meikkejä 200 eurolla. Kyllä töissä käyvät pärjää jos vaan haluavat. Suomen sosiaaliturvasysteemi vie suomea vararikkoon koska tukia saavat jopa ne jotka tienaa 5000 euroa kk.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monet muuten vaan on, ja vielä aika saatanan köyhiä ovatkin vaikka paskahommia painavat päivät päästään.
Oma vika jos rahankäyttöä ei hallita..
Samat sanat työttömyysturvalla ym yhteiskunnan tuella kituuttajille..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monet muuten vaan on, ja vielä aika saatanan köyhiä ovatkin vaikka paskahommia painavat päivät päästään.
Ja kuitenkin saavat ainakin tuplasti sen mitä työmarkkinatuen määrä on. Eli eivät ole köyhiä.
Eivät minun tuntemani saa kyllä hevon vittujakaan mitään tukia sen paskan palkkansa ja paskamaisen työnsä päälle. Oikein vituttaa heidän puolestaan välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuitenkin saavat ainakin tuplasti sen mitä työmarkkinatuen määrä on. Eli eivät ole köyhiä.
Kyllä he edelleen ovat köyhiä sillä eivät välttämättä saa mitään tukea mistään vaan kustantavat sillä TYÖLLÄ ANSAITULLA rahalla kaiken alkaen vuokrasta työmatkakuluihin ja siltä väliltä. Saa mennä varmasti itsekin kokeilemaan niitä paskahommia ja tehdä se sama määrä tienaten siitä sen saman ja kokeilla sitä pärjäämistään.
Jos paskaduuni on kokoaikaista ja silti on köyhä niin ainoa osoite on peili,sieltä löytyy syyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä he edelleen ovat köyhiä sillä eivät välttämättä saa mitään tukea mistään vaan kustantavat sillä TYÖLLÄ ANSAITULLA rahalla kaiken alkaen vuokrasta työmatkakuluihin ja siltä väliltä. Saa mennä varmasti itsekin kokeilemaan niitä paskahommia ja tehdä se sama määrä tienaten siitä sen saman ja kokeilla sitä pärjäämistään.
Jos paskaduuni on kokoaikaista ja silti on köyhä niin ainoa osoite on peili,sieltä löytyy syyllinen.
Se kateellinen ja katkera työtönkin useimmiten löytää tilanteeseensa syyllisen sieltä peilistä. Jotkut sentään yrittävät, vaikka sitten niillä paskaduuneilla kun taas ne jopa paskaduuneja tekeville katkerat ja kateelliset eivät viitsi sitäkään vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini on kokopäivätyössä ja tienaa 5000 e vuodessa. Kyllä hän minun mielestäni aika köyhä on. Tunnen työttömiä, joilla on enemmän rahaa käytettävissä.
Ai 5000 euroa vuodessa. Joo joo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! Työttömät saa 595 euroa.
+ ne 2-3 muuta tukea joita aina jätätte mainitsematta
Ja mitähän ne on, kerro toki että osataan hakea kaikki mahdolliset tuet. Omistusasuntoon ei saa asumistukea, kai sen tiesit. Ei vaikka olisi miten isot lainakulut vastikkeen päälle. Vastike on kuitenkin vain murto-osa vuokrasta joten ihme ettei eses sen osuutta voi huomioida asumismenona,.
Vai tarkoitatko toimeentulotukea? Ymmärrätkö että se on viimeinen tuki silloin kun rahaa ei mistään muualta tule eikä hakijalla ole omaisuutta tai säästöjä minkäänlaisia. Suurin osa työttömistä ei saa tt-tuloa koska he on olleet töissä ja ostaneet talon/huoneiston, auton, mökin ehkä jne. Normaalia elämää siis, ei mitään ökyä. Toimeentulotukea ei asiansa hoitaneelle tipu, ei edes tilapäiseen työttömyyteen ja talouden notjkahtamiseen avuksi.
Ajattelet Ap vähän kankeasti, siis ikäänkuin olisi vain heitä, jotka tekevät töitä kokoaikaisesti hyvällä tai erinomaisella palkalla. Sen sijaan, että ymmärtäsit, että on ihmisiä, jotka voivat saada mahdolllisuuden tehdä kuukauden aikana 0-10 tuntia töitä. saaden palkkaa usein verraten hyvin vähän.
Esimerkiksi edellä kuvatuista moni ns- nollasopimuskella työllsityvä vokini hyvin tarvita tukia saadakseen palkkaa edes vähäisen.
Nykyinen hallitus sen sijaan teki karhun palveluksen heitä kohtaan ja teki tietosien ratkaisun vähentää kiinnostusta edes vähäiseen työskentelyyn poistamalla ymmärtääkseni kokonaan palkansuojaosan.
Ts, suojaosan, joka tarkoitto sitä, että esimerkiksi tulonsiirtojen/ tukien varassa elävä sai tienata muistiini mukaan muutaman sata €uroa kuukaudessa ilman,että jokainen hänen ansaistemansa euro vähensi hänelle myönnettyjen tulonsiirtojensa määrää. Sen sijaan nyt, ellen ole väärin ymmärtänyt jokainen ansaittu euro vähentää suoraa sinulle malksettavia tukia.
Nykyinen porvari hallitus on hämmästyttävän kielteisesti suhtaunut myös yksityisomistukseen linjaamalla, että omistusasuntoon, joka monelle suomalsielle tarkoittaa smaa kuin omaisuus erää, josta maksaa pankille vuosia ei saisi lainkaan asumistukea, joka taas ajaa monen lomautetun ja tai työttömäski joutuneen taloudelliseen ahdonkoon, vaikka saisikin vielä työmarkkinatukea.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Kun tulot sattuu sopivasti, työssäkäyvän arki voi olla yhtä kituuttamista. Ei saa yhteiskunnan tukia mutta kaikista palveluista maksetaan täysi hinta. Jo itse työssä käynti voi muodostaa ison menoerän matkoineen, vaatteineen sekä matkoihin käytetyn ajan suhteen. Nostan heille hattua etteivät ole heittäneet ns. pyyhettä kehään .
No eipä saa työtönkään 600 euron tuella mitään alennuksia mistään. Paitsi ehkä lasten päivähoidosta? Mutta sitähän ei sitten tarvitse jos on työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Minä olen tehnyt matalapalkkatyötäkoko ikäni ja todellakin tiedän mitä sillä voi saavuttaa.Toiset saa mukavan omaisuuden säästettyä ja toiset ovat ikuisesti köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät minun tuntemani saa kyllä hevon vittujakaan mitään tukia sen paskan palkkansa ja paskamaisen työnsä päälle. Oikein vituttaa heidän puolestaan välillä.
Saavat PALKKAA tuplasti enemmän kuin työmarkkinatuki on. Aina voi kokeilla elää ja maksaa kaiken työmarkkinatuella. Alkaa se paska palkkakin tuntumaan tosi suurelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! Työttömät saa 595 euroa.
+ ne 2-3 muuta tukea joita aina jätätte mainitsematta
Tai töissä käyvän puolison tulot. Eikä kaikki työttömät heti töiden loputtua tipu työmarkkinatuelle vaan saavat ansiosidonnaista. Omaa tyhmyyttä, jos ei ole kuulunut kassaan ja ollut töissä vähintään sen työssäoloehdon verran.
Mitähän tukea voin hakea ja saada, tienaan yli 5000?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla menee jo iso osa palkasta siihen, että pääsee sinne töihin. Itse en ole edes uskaltanut laskea, että paljonko nettopalkkani ja siitä vähennettynä matkakustannukset eroaa jostain työmarkkinatuesta. Siinä ei taida montaa satasta plussalle jäädä ja näen kuitenkin sen vaivan, että teen töitä 8h tuntia päivässä. Toisin kuin työttömät.
Asumistukea nostavien pitää muuttaa halvempaan oli töissä tai ei.
Kolmio kuudelle -äiti on yrittäjä liki sadan tonnin tuloilla ja nostaa montaa kelatukea yhtä aikaa. Mainosti just että seuraavat kymmenen vuotta maksaa kaikki elämisen kulut kelatuilla (asumisen, ruoat,laskut). Palkalla sitten remppaa, sijoittaa, varmaan ostaa lisää sijoitusasuntojakin. Ja täällä märistään jos työtön saa työmarkkinatuen päälle satasen asumistukea tai toimeentulotukea. Kumpi näistä on suurempi syyllinen?
Mitä ihmettä höpiset? Minä saan palkkaa (bruttona) 5862 € /kk. Enkä varmuudella saa mitään "tukia" yhtään mistään:). Viimeksi olen saanut KELA:n tukia vuonna 2014, kun lapseni täytti 17v. ja lakkasi saamasta lapsilisää...
Vierailija kirjoitti:
Asumistukea nostavien pitää muuttaa halvempaan oli töissä tai ei.
Eipä niitä halvempia asuntoja ole missään. Itse maksan nyt 350€/kk. Mistä löytyy halvempi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä höpiset? Minä saan palkkaa (bruttona) 5862 € /kk. Enkä varmuudella saa mitään "tukia" yhtään mistään:). Viimeksi olen saanut KELA:n tukia vuonna 2014, kun lapseni täytti 17v. ja lakkasi saamasta lapsilisää...
Tee lisää lapsia niin saat tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saavat PALKKAA tuplasti enemmän kuin työmarkkinatuki on. Aina voi kokeilla elää ja maksaa kaiken työmarkkinatuella. Alkaa se paska palkkakin tuntumaan tosi suurelta.
Senkun menet töihin katkera paska niin ei tarvitse kateellisena jurnuttaa..
Älä valehtele.,kokopäivätyöstä ei makseta 400 e .Jos taas on joku riistetty ulkkis niin voi palata kotiin tienaamaan.