Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkaa saavat ja töissä olevat ei ole köyhiä.

Vierailija
17.10.2025 |

Miks ne  saa tukia kelasta. Mielestäni niitten pitäisi esimerkiksi muuttaa halvempaan asuntoon ja karsia kuluja jos ei ole ruokaa. Lasten harrastukset pitää karsia, äidin ei pidä ostaa meikkejä 200 eurolla. Kyllä töissä käyvät pärjää jos vaan haluavat. Suomen sosiaaliturvasysteemi vie suomea vararikkoon koska tukia saavat jopa ne jotka tienaa 5000 euroa kk.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä olen työkyvytön, kiitos tunari lääkäreiden. Olisin ollut liki kymmenen vuotta töissä jos eivät olisi sössineet hoitoa ja tutkimuksia."

"Tee enemmän töitä niin saat enemmän rahaa. Niin minäkin tein vielä kun töihin pystyin menemään. Jos et yhdellä palkalla pärjää, hanki toinen palkka lisäksi. Uliseminen ja märiseminen on lapsellista ja typerää jos on työkyky tallella."

Eli et ole työkyvyttömäksi todettu, vaan työtön. Hanki työ johon kykenet. Jos et voi mennä töihin, hanki työ jota voit tehdä kotoa. 

Pistin rahat tekemään töitä niin ei itse tarvitse kipulääkkeillä raataa.

Vierailija
82/96 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan kaupan kassalla 1400€/kk. Ei sillä saa perhettä elätettyä.

Jää pois töistä ja kokeile miten onnistuu 600 eurolla. Veikkaan että tulee aika äkkiä ikävä takaisin töihin.

Elä itse täysin tulottomana, niin varmasti tulee ikävä 600 euroa. En ymmärrä tätä logiikkaa. Jos raha ei riitä johonkin, ei vielä pienempi summa siihen riitä myöskään. Jos jauhelihapaketti maksaa 5 euroa ja sinulla on 4 euroa, et voi ostaa sitä jauhelihaa. Et voi ostaa sitä silloinkaan, jos sinulla on vain euro. Ilman jauhelihaa jäät kummassakin tapauksessa. Perhettä ei elätetä 1400 eurolla (no ehkä, jos on omistusasunto ja hyvin pienet asumiskulut, kaupankassana ei luultavasti ole, koska 1400 tuloilla ei lainaa tipu), eikä 600 eurolla.

Näinpä, siksi olenkin tyytyväinen 600 euroon enkä ymmärrä miksi ihmiset märisee 1300€/kk palkasta. Hetken kun kituu ja downshiftaa vaikka 600 eurolla, alkaa se elämä hymyillä 1300€: llä hyvin nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä palkka pitää olla sen kokkoinen, että sillä saa asunnon ja ruokaa.

Sillä pitää saada myös kaikki muu mitä peruselämään kuuluu.

Nämähän saa Suomessa myös tuilla elävät.

Ero tulee siinä, että palkan pitäisi olla sen kokoinen, että sillä saa jotain muutakin kuin perus elämän.

Muuten töissä käynti on aivan turhaa.

Vierailija
84/96 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero tulee siinä, että palkan pitäisi olla sen kokoinen, että sillä saa jotain muutakin kuin perus elämän.

Kuka sen palkan pystyy maksamaan? 

Vierailija
85/96 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka 1800 netto. En ole köyhä, onhan minulla asunto ja pelit ja vehkeet. En ole koskaan tuntenut itseäni köyhäksi vaikka rahaa on joskus ollut tilillä yksi euro eikä ollut ruokaa. Kyllä sitä rahaa sitten jostain aina saa vaikka pimeitä töitä tekemällä vaikka. Olen aina saanut pimeitä töitä, olin 7 vuotta työtönkin mutta tein pimeitä töitä välillä. Rahaa on säästynyt nyt 10 vuoden aikana 45000 euroa. Ei paljon mutta pärjään.

Vierailija
86/96 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus minun palkasta jäi käteen 200 euroa. Sillä piti ostaa ruokaa eikä muuta saanut. Palkasta menee laskuihin ja vuokraan 500 euroa. Ajaminen töihin ja takas kotiin maksoi 300 euroa kk.

Hain töihin seurakuntaan raksamieheksi. Ne tarjosi palkkaa 5.85 euroa tunti. Sanoivat vielä että työpäivän voi venyä 12 tuntiseksi eikä ylitöistä ei maksettaisi ja viikonloppuisin olis myös töitä Mielummin olen työtön, en tee alle 2000 nettopalkalla enää töitä.

Vierailija
87/96 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus minun palkasta jäi käteen 200 euroa. Sillä piti ostaa ruokaa eikä muuta saanut. Palkasta menee laskuihin ja vuokraan 500 euroa. Ajaminen töihin ja takas kotiin maksoi 300 euroa kk.

Hain töihin seurakuntaan raksamieheksi. Ne tarjosi palkkaa 5.85 euroa tunti. Sanoivat vielä että työpäivän voi venyä 12 tuntiseksi eikä ylitöistä ei maksettaisi ja viikonloppuisin olis myös töitä Mielummin olen työtön, en tee alle 2000 nettopalkalla enää töitä.

olen ollut 18-vuotiaasta asti töissä enklä ole ikinä tienannut nettona yli 2000 e. N37

Vierailija
88/96 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen ollut 18-vuotiaasta asti töissä enklä ole ikinä tienannut nettona yli 2000 e. N37

Montako tonnia saat veronpalautuksia?

Vierailija
89/96 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää pois töistä ja kokeile miten onnistuu 600 eurolla. Veikkaan että tulee aika äkkiä ikävä takaisin töihin.

Elä itse täysin tulottomana, niin varmasti tulee ikävä 600 euroa. En ymmärrä tätä logiikkaa. Jos raha ei riitä johonkin, ei vielä pienempi summa siihen riitä myöskään. Jos jauhelihapaketti maksaa 5 euroa ja sinulla on 4 euroa, et voi ostaa sitä jauhelihaa. Et voi ostaa sitä silloinkaan, jos sinulla on vain euro. Ilman jauhelihaa jäät kummassakin tapauksessa. Perhettä ei elätetä 1400 eurolla (no ehkä, jos on omistusasunto ja hyvin pienet asumiskulut, kaupankassana ei luultavasti ole, koska 1400 tuloilla ei lainaa tipu), eikä 600 eurolla.

Kummasti vaan itse elätin perheeni ja maksoin asuntolainaa 1200-1400€/kk tuloilla. Toki oli lapsilisä ja elatusmaksu lisäksi mutta ne olivat teinille, ei minulle. Ja kun ikää tuli liikaa, maksut loppui ja minä vaihdoin työpaikkaa sen vuoksi. Ei se työpaikan vaihtokaan noin vaan käynyt, piti hakea montaa paikkaa useampia vuosia ennen kuin tärppäsi. Vaikka heti tänään ottaisin tuon palkan riemusta kiljuen takaisin, eläisin sillä kuin kroisos, tämän nykyisen 600€ sijaan. Ei kannata opettaa itseään liian hyvälle elintasolle.

Vierailija
90/96 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako tonnia saat veronpalautuksia?

Tänä vuonna sain 200 e, enimmillään olen saanut 800 e, kerran 20 e mätkyt.

Vierailija
91/96 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään, ikää jo 58 v. Asunto maksettu, yksin, vuosia välillä työttömänä, yh, säästöjä joitakin kymppitonneja, halpoja autoja ostettu ja vaihdettu käteisellä. Ei isoja perintöjä eikä lottovoittoja. Jos on työkykyinen, pitäisi onnistua keneltä tahansa muulta kun elää vähemmällä kuin tienaa. Väkisellä jää säästöön jotain kun vähän miettii mihin rahaa käyttää, mikä on pakollista ja mikä ei. Mikä tahansa palkkatulo on parempi kuin minimi tuki kelalta. 

Vierailija
92/96 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, moni työssäkäyvä saa käyttöönsä rahaa paljon vährmmän kuin tetuki_loiset!

Et taida ymmärtää että jos tulot menee euronkin yli tulorajojen et saa mitään.

Esim jos raja on 1000e ja ansaitset palkkaa 1001e = 0e tukia

Jos taas tulosi ovat 999 e saatat saada jopa muutaman satasen tukia asumiseen ja elämiseen.

Selkiskö nyt??

Vierailija
93/96 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi todellakin olla köyhä jos joutuu tekemään töitä 10e/h palkalla. Ei sillä kyllä mitään tee.

Kaikki menee pelkästään hengissä pysymiseen.

Suomessa kuitenkaan ei tarvi tehdä yhtään mitään, että saa tuon saman. Eli asunnon ja ruokaa.

Töissä käymisestä pitäisi saada muutakin.

Vierailija
94/96 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen palkan pystyy maksamaan? 

Yrityspomo saa vuodessa 180 000e palkkaa, sinä 2500e/kk (30 000e/v)

Pomo ei edes huomaa jos palkasta otetaan 12000e (verotuskin kevenee suhteessa) ja annetaan sinulle 1000e/lisää per kk. Tai jätetään yhtenä vuonna pomon palkankorotus väliin

Olishan se 3500e/kk jo hulppea summa ja lisäksi yritys säästäisi palkan sivukuluissakin suhteessa! 

win win

Monissa yriryksissä on pomoja yhtä paljon kuin varsinaista suorittavaa tasoa joten onnistuisi helposti! 

Vierailija
95/96 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin onnellisessa asemassa että saa/pystyy tekeen töitä niin silloin ei huonosti mene. Moni työtön tekisi mieluummin töitä kuin kituisi sillä 595 eurolla.

Vierailija
96/96 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elättää sillä sitten vain itsensä jos ei saa elatukseen osallistuvaa puolisoo. Se on kummallista kun nykyään pitäisi yksin elättää ne elätit vaikka tekemiseen tarvitaan kaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän