Suomi olisi parempi paikka elää, jos ihmiset auttaisivat toisiaan
Suomessa kaikki pitää tehdä itse. Mitään apuja ei mistään. Ennen ihmiset uskoivat poliitikkojen pelastavan heidät. Nyt kaikki ymmärtävät olevansa täysin omillaan.
Kommentit (10)
Valitettavasti tosi moni suomalainen on sellaisessa parisuhteessa missä kumppania pidetään lähinnä vihollisena ja tätä vain kampitetaan joka käänteessä. Tuollaisia perheitä ja sukuja on paljon missä vahingonilo läheistä kohtaan on se paras ja aidoin ilo.
Jos ei olisi aikoinaan auttanut niin suomen kansaa ei enää olisi, joten älä nyt mene johtopäätöksissä liian pitkälle.Auttamis halut katoaa myös päättäjien toimesta nykyaikana kun mitään talkoohenkeä ei saa nykyään oikein olla ilman seuraamuksia.Meneppä auttamaan naapuria vaikka pikku rakennuspuuhissa niin kohta se nykyaikainen paha pikkulintu juoruaa ja sulta kysellään saatko palkkaa taikka muuta etuutta kun tuollaisia hommia teet.
Täytyy kyetä perustelemaan väitteensä niin hyvin että muut uskovat sen.
Poliitikot eivät antaa kansalle mitään sellaista mitä kansalla ei olisi valmiiksi.
Jos poliitikot lupaavat jotain kansalle, se resurssi täytyy ensin viedä joltain toiselta ihmiseltä pois, jotta se voidaan antaa toiselle.
Kyllä ihminen on aina ollut yksin, ja se on luotu siihen miljoonien vuosien aikana evoluutiossa.
Auttamista tehdään lähinnä ystävien ja perheen kesken. En minä jonkun ventovieraan lapsia menisi välttämättä vahtimaan, mutta siskon lapsia voin kyllä vahtia ihan ilmaiseksi.
Jos ei ole sellaista sukua missä autettaisiin tai asuu kaukana niin sitten on vähän hankalampi saada apua.
Itse saan ainakin apua aina kun pyydän. Olen usein myös auttanut muita kun he pyytävät. Avainsana on pyytää apua. Muuten muut luulevat , että olet sisukas.
Jos ei apua pyydä niin ei sitä silloin luonnollisestikaan mistään saa ja miksi muiden pitäisikään olla jotain ajatustenlukijoita joille sitten närkästytään kun on ymmärretty väärin eikä apua tarvitakaan tai ei pystykä auttamaan pyydetyllä tavalla. Nykyään närkästytään ainoastaan ettei aina välttämättä pysty, kykene, jaksa, voi auttaa pyydetyllä tavalla ja siinäkin on jo ihan riittämiin. Sitäpaitsi nämä avun perään sen vähäisyydestä määkivät yleensä niitä jotka vain mankuvat ja vinkuvat sitä apua koko ajan ja joka käänteessä mutteivät itse koskaan auta ketään, edes silloin kuin pystyisivät, kykenisivät tai jaksaisivat.
Ongelman syynä on se, että ihmiset on aivopesty uskomaan parisuhteeseen ja ydinperheeseen, mikä jättää väistämättä suurimman osan pellolle a lopulta myös ne eronneet ja lesket.
Vierailija kirjoitti:
Olisi parempi paikka jos ihmiset olisivat edes ystävällisiä ja kohteliaita toisilleen eivätkä pitäisi jatkuvaa ilkeää vittuilua yllä.
Olen aina ystävällinen ja kohtelias kaikille ja saan vittuilua & kyräilyä vastineeksi. Ei jaksa.
Olisi parempi paikka jos ihmiset olisivat edes ystävällisiä ja kohteliaita toisilleen eivätkä pitäisi jatkuvaa ilkeää vittuilua yllä.