En ymmärrä Marimekon suosiota!
Miksi suomalaiset rakastavat Marimekkoa? Aina kun myyn kirppareilla Marimekon tuotteita niin ne viedään käsistä 😆
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Laadusta en tiedä, mutta ne kuosit ovat jotenkin lapsellisia.
Totta. En ole itse tätä aiemmin tajunnut. Lapsen piirtämiä yksinkertaisia kuvioitahan ne on, ympyröitä ja viivoja.
Ns. naivistista tyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aivopesun tulosta. Kun kaikki vaikutusvaltaiset ihmiset käyttää Marimekon unikkokuosia, monet kokevat kuuluvansa samaan porukkaan käyttämällä nimenomaan marimekon unikkoa. Muuta kuoseja rahvas ei heidän mielestään tunnista marimekoksi. Siis statussymboli.
Sen verran minäkin marimekosta ymmärrän että unikkoa fanitettiin joskus 2007. Nykyään unikko on jo aika pois muodista ja sellaiset pallukat taitaa olla nyt kuuminta hottia.
Unikkokuosi on suunniteltu 1964 ja oli se saavutti välittömästi suuren suosion.
Parasta Marimekossa onkin sen alkuajat.
Niinpä. Jacqueline Kennedy käytti Marimekkoa ja Life magazine julkaisi kymmensivuisen jutun Marimekosta.
Ne teltat mahtuu suomalaisen naisen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. En ole itse tätä aiemmin tajunnut. Lapsen piirtämiä yksinkertaisia kuvioitahan ne on, ympyröitä ja viivoja.
Ns. naivistista tyyliä.
Ei ole naivismia. Kuviot ovat graafisia ja pelkistettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Ne teltat mahtuu suomalaisen naisen päälle.
Kaikilla vanhoilla opeilla oli niitä harmaita mekkoja, missä muka oli värikkäitä paikkoja tai taskuja, en muista nimeä enää. Sopii kyllä hyvin pikkutyötillese mekko, mutta ei se oikein aikuisen naisen hame ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ns. naivistista tyyliä.
Naivistinen tyyli on usein pelkistettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ns. naivistista tyyliä.
Ei tule mieleen yhtään pelkistettyä naivistista teosta, eikä se naivismin tyylipiirteitä olekaan. Päinvastoin. Pienetkin yksityiskohdat nostetaan naivismissa esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aivopesun tulosta. Kun kaikki vaikutusvaltaiset ihmiset käyttää Marimekon unikkokuosia, monet kokevat kuuluvansa samaan porukkaan käyttämällä nimenomaan marimekon unikkoa. Muuta kuoseja rahvas ei heidän mielestään tunnista marimekoksi. Siis statussymboli.
Sen verran minäkin marimekosta ymmärrän että unikkoa fanitettiin joskus 2007. Nykyään unikko on jo aika pois muodista ja sellaiset pallukat taitaa olla nyt kuuminta hottia.
Niinpä. Jacqueline Kennedy käytti Marimekkoa ja Life magazine julkaisi kymmensivuisen jutun Marimekosta.
Marimekko oli ensimmäisiä lifestyle-brändejä.
Upea tarina ja kiistämätön kulttuurinen vaikutus kyllä inspiroivat minua suunnittelijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä. Jokin laumailmiö siinä on taustalla. Kun ei voi kotimaisuus-arvovalintanakaan pitää.
Kun et ymmärrä niin paskaako siitä hokee mistä muut tykkää. Pidä ja tykkää sinä mistä lystäät. Aamen. 😠😠😠..,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumia lakanoita ja viittoja. Ei sovi kenellekään naiselle.
Sinun mielipiteesi. Kyllä vaan laidasta laitaan löytyy marimekoista tykkääviä. Esim. Eduskunnassa paljon näkee ..Ruotsin hovin Viktooria käyttää paljon ym.ym ympäri maailmaa. Eikö olekin kivaa. Sinulla saa olla oma makusi ihan rauhassa. 🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Kuvaileppa minkälaiset kuviot ovat sinulle aikuismaista? Olisi kiva tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ns. naivistista tyyliä.
Ei ole. Naivistisissa teoksissa on runsaasti koristeellisia ja värikkäitä yksityiskohtia, mikä on pelkistämisen vastakohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ns. naivistista tyyliä.
Ei tule mieleen yhtään pelkistettyä naivistista teosta, eikä se naivismin tyylipiirteitä olekaan. Päinvastoin. Pienetkin yksityiskohdat nostetaan naivismissa esille.
Aijaa, olen kyllä nähnyt monia naivistisia tyylejä esim. maalauksissa, kun ei kuvata kohdetta tarkasti ts. kopioida todellisuutta, tehdään se sarjakuvamaiseen tyyliin piirtämällä viivoja. Vertaa esim. tikku-ukko. Mutta kukin näkee taiteen omalla tavallaan. Siitä ei oikeastaan voi kiistellä.
Vierailija kirjoitti:
Upea tarina ja kiistämätön kulttuurinen vaikutus kyllä inspiroivat minua suunnittelijana.
Briteillä unikko on joku sodan uhrien symboli, kai se Dunkirkin maihinnousua kuvaava symboli? Mutta miten se Suomeen liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän osti niitä Marimekon mekkoja/kolttuja siivoojilleen työasuksi.
Niissä on statusta. Yhäkin. Siksi niitä ostetaan. Minäkin ostan välillä vaikka en edes tykkää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ns. naivistista tyyliä.
Aijaa, olen kyllä nähnyt monia naivistisia tyylej
Ei tuo ole pelkistämistä. Pelkistäminen taiteessa tarkoittaa todellisuuden tai esitettävän aiheen yksinkertaistamista ja jättämällä pois yksityiskohtia, jotta vain olennaisimmat visuaaliset elementit, kuten muoto, väri ja sommittelu, jäävät jäljelle.
No miksi Sulla on sitten Marimekkoa? 😄