Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eivätkö palstalaiset ole käyneet lukiota?

Vierailija
17.10.2025 |

Vai eikö se ole aina kuulunut äidinkieleen, että olisi soveliasta perustella omia näkemyksiään erilaisissa tilanteissa, eikä vain sanoa: "En pidä tästä." Ainakin minun aikanani tätä juuri harjoteltiin, että konfliktitilanteissa ei tulisi luolamiesmäistä örisemistä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämä on persupalsta japeruskoulukin on menty armovitosilla

"En pidä tästä, vaihdetaan puheenaihetta" on turvallisen tilan woke-ajattelua, jossa vastapuolen puheenvuorot hiljennetään, kun ei ole vasta-argumentteja eivätkä älylliset lahjat riitä.

Tämä on siis vasemmistolainen tapa ajaa sulkeutunutta ja vihamielistä ideologiaansa.

Sanna Marinilla oli tapana lukea asioita paperilta ja esiintyä kulissien takaa määrätyn aggressiivisen linjan mukaisesti. Marin kieltäytyi aina vastaamasta, jos tuli liian totuudenmukainen kysymys ja joka poikkesi hänelle annetusta, valmiiksi täytetystä paperista.

Vierailija
22/47 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo käyny, mutta oon maisteri (amiskan tokarilla pääsee pääsykokeiden kautta yliopistoon).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätijöiden ketju. Tämä se vasta on ilo silmälle ja sydämelle. Aitoa iloa ja välittämistä, mikä oikein huokuu teksteistä...

24/47 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lukion ja opiskellut yliopistossakin, vaikken maisteriksi koskaan valmistunutkaan. Sain molemmissa hyviä arvosanoja.

Mielestäni aika usein palstan keskusteluissa on kommentteja joista näkee että kirjoittaja on koulutettu, joko ihan muodollisesti tai sitten itseoppinut runsaasti lukemalla. En ole yllättynyt. Täällä käy monenlaisia ihmisiä. Paljon on varmasti palstalaisia jotka enimmäkseen vain lueskelevat juttuja vaikka viihteen vuoksi ja kommentoivat harvoihin ja valittuihin aiheisiin joihin heillä on oikeasti jotain sanottavaa.

Vierailija
25/47 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylioppilas vm 1975.

Vierailija
26/47 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Em oo käyny ammattikouluakaa. 

elämämkoululainen

Vierailija
27/47 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut että vasta amk tasolla ollaan niin tyhmiä että alkaa se perustelu ja jonninjoutava vitkuttelu.

Vierailija
28/47 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut että vasta amk tasolla ollaan niin tyhmiä että alkaa se perustelu ja jonninjoutava vitkuttelu.

Oli nyt jotenkin niin elämämkoululainen kommentti, että en edes tiedä mihin tarttua. Uskotko tuohon oikeasti :D

Vierailija
29/47 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulun opit on vanhentuneita. Ei mediakaan laadi otsikoitaan kouluoppien mukaan vaan kalastelee härskisti klikkejä. Sama pätee nettikirjoitteluun. Ei niitä asiapitoisilla argumenteilla voiteta vaan parhaimmalla tölväisyllä. 

Niinpä. Opiskelin 80-luvulla yliopistossa tiedotusoppia ja siihen kuului myös kurssi, jossa piti kirjoittaa lehtiuutinen. Opettaja keksi parannettavaa suunnilleen jokaisen oppilaan kirjoittaman uutisen tekstistä. Tyyli oli silti asiallisempaa kuin nykyään.

Vierailija
30/47 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIvät, apukoulun kyllä.

En käynyt edes sitä. Silti tienaan 120 000 vuodessa. Hah.

Vierailija
31/47 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pitää näitä keskustelupalstoja viihteenä, joita luetaan ja kommentoidaan, kun paikalla ei ole muuta keskustelukumppania. 

Vierailija
32/47 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni pitää näitä keskustelupalstoja viihteenä, joita luetaan ja kommentoidaan, kun paikalla ei ole muuta keskustelukumppania. 

Moni vai sinä?

Vierailija
33/47 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan yo-kokeissa piti tietääkin jotain. Ei ollut vaihtoehtokysymyksiä tyyliin A, B. C. vai kenties D-vaihtoehto tuntuu oikeammalta.

Vierailija
34/47 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä siis on syy siihen, miksi kirjoitukset täällä voivat olla melkein mitä vaan. Tämä ei ole asiapalsta, vaikka oikeitakin neuvoja voi joskus täältä löytää.

Vierailija
35/47 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan lukion suorittanut älyllinen henkilö tuhlaa aikaansa täällä meidän juttujemme parissa? Minä ainakin kuvittelin edustavani palstan eniten koulutettuja, koska olen käynyt 7 vuorisen keskikoulun. Nyt olen eläkkeellä ja tämä on mukavaa ajanvietettä meikäläiselle.

Vierailija
36/47 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni vai sinä?

Minä ja moni.

Esim. yksi nyt jo edesmennyt tuttu kertoi kirjoittavansa tänne huvikseen mahdollisimman provosoivia kommentteja.

Vierailija
37/47 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on runsaasti lukiotason pökkelöitä jotka luulevat itsestään liikoja. Pitää olla aika hölmö jos luulee lukion olevan vaativa koulu. Itsellä aimakin aikoinaan oli vaikeaa vain kaiken sen roskan sietäminen.

Vierailija
38/47 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa on käynyt amati_koulun tai ei sitäkään.

Vierailija
39/47 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, näin on

Vierailija
40/47 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa on käynyt amati_koulun tai ei sitäkään.

Kävitkö itse "amati koulun"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän