Paljonko on säästöjä ? Rehellinen vastaus .
Kommentit (81)
120k. Toki osa näistä rahastoissa. Ei velkaa.
1400€ näkyi lompakossa olevan. Etupäässä pankkikortilla maksan.
kaikki menee mitä tulee ei jää säästöjä, Suomi on maailman kallein maa suhteessa tulotasoon, ei maailman onnellisin maa...
Vierailija kirjoitti:
120k. Toki osa näistä rahastoissa. Ei velkaa.
Mihin säästät kaliumia?
~50000€ käteistä ja samanverran osakesijoituksissa. Ei muuta omaisuutta eikä velkaa.
Rivarikolmio josta ei myydessä saa ees omiaan takaisin. Onneksi säästötilillä 100 000 euroa.
Jos pelkällä palkalla joutuisin elämään ja siitä vielä säästöön pistämääm, niin säästöjä olisi 0 euroa. Itse asiássa olisin miinuksella. Todennäköisesti olisin luottokortilla joutunut välillä rahoitttamaan arkea, jos vaikka auto hajoaa ym.
Olen onnellisessa asemassa kun olen perinyt isovanhemmilta ja isältäni rahaa ja osakesalkun. Niillä rahoilla pystyn upgreidaamaan elämää ja varsinkin lasteni elämää. Mitenkään se ei ole omaa ansiotani.
Että kuinkahan moni täällä säästöillään ja sijoituksillaan kerskaileva on itse oman onnensa seppä ? Ilman suvusta saatua pesämunaa ?
Veikkaan, että aniharva.
Vierailija kirjoitti:
kaikki menee mitä tulee ei jää säästöjä, Suomi on maailman kallein maa suhteessa tulotasoon, ei maailman onnellisin maa...
Eli yhdestäkään palkastasi ei ole ikinä jäänyt yhtään mitään säästöön? Siinä saa jo tarkkaan suunnitella mihin laittaa kaikki rahansa. Samalla suunnitelulla voisi kääntää asian päälaelleen ja saada rahaa säästöön.
ap. haluatko tietää myös pankitilini numeron?
Ei ole yhtään säästöjä. Pelkkää velkaa. Toki asunnossa on velatonta rahaa kiinni n. 60k ja autossa 10k.
Olen 4 lapsen äiti ja opiskelija. Ehkä kun valmistun vuoden päästä ja todennäköisesti saan töitä alkaa vähään säästöönkin jäämään.
Vierailija kirjoitti:
Jos pelkällä palkalla joutuisin elämään ja siitä vielä säästöön pistämääm, niin säästöjä olisi 0 euroa. Itse asiássa olisin miinuksella. Todennäköisesti olisin luottokortilla joutunut välillä rahoitttamaan arkea, jos vaikka auto hajoaa ym.
Olen onnellisessa asemassa kun olen perinyt isovanhemmilta ja isältäni rahaa ja osakesalkun. Niillä rahoilla pystyn upgreidaamaan elämää ja varsinkin lasteni elämää. Mitenkään se ei ole omaa ansiotani.
Että kuinkahan moni täällä säästöillään ja sijoituksillaan kerskaileva on itse oman onnensa seppä ? Ilman suvusta saatua pesämunaa ?
Veikkaan, että aniharva.
Mikä siitä rahasta tekee parempaa jos sen on itse ansainnut? Kaikki haaveilevat leveämmästä elämästä ja se tulisi lottoamalla niin asia hyväksyttäisiin. Mutta jos se tulee perintönä niin sillä on jotenkin negatiivinen kaiku. Miksi? Eikö se ole hieno asia että edellisiltä sukupolvilta on jäänyt säästöön eikä kaikkea ole tuhlattu?
Minä ole se, joka sanoi aikaisemmassa kommentissa että säästössä on 17000e rahaa ja sijoitettuna 172000e. Itse olen joka lantin ansainnut mutta kun se päivä koittaa että perin vanhempani niin en aio asiaa hävetä vaan kiitän että pystyvät haudan takaa minua auttamaan.
Täällä on upporikkaita näemmä.
Itsellä vaan 40 000.
Noin 50t rahastoissa yms. Kaikki hätävarasäästöt ovat aika lailla nollassa miehen pitkän työttömyyden takia..
Tämän hetken kursseilla n. 430000. Vähän on tultu alas eilisestä. Tuossa on tosin sijoitusten kasvanut pääoma mukana eli periaatteessa verot pitäisi vähentää.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti ole maailman kallein maa suhteessa tulotasoon. Ei lähellekään.
Taitaa olla käteisenä vain tonnin luokkaa nyt, ostin juuri 40k€ auton käteisellä.