Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juna puukotus Pendolinossa on hyvä esimerkki siitä miksi Suomessa on pakko olla auto

Vierailija
17.10.2025 |

Julkinen liikenne on täynnä kahjoja ja aina tapahtuu jotain.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f1208a72-bdf3-426e-9f5a-368a54efb3b9

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosi turhauttavaa että meno on mennyt tällaiseksi, ettei missään ole enää turvallista. Kumpa ihmiset hakisivat ajoissa apua ongelmiinsa, jottei hänen itse eikä muiden tarvitse kärsiä. Aina löytyy jonkinlainen ratkaisu ongelmiin.

Vierailija
2/56 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisempää se on edelleen, että auton kanssa liikenteessä loukkaannut kuin että  junassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoillessa kuitenkin kuolee Suomessa se noin 200 ihmistä vuodessa, junissa ei suurimpana osana vuosista yhtään. Joten on ne turvallisuuden todennäköisyydet vielä aika vahvasti junamatkustelun puolella.

Vierailija
4/56 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pysyy poissa ravintolavaunusta niin tuskin joutuu sekopää känniläisen hyökkäyksen kohteeksi.

Vierailija
5/56 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on hyvä esimerkki siitä miten ei ymmärretä lainkaan todennäköisyyksiä.

Vierailija
6/56 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisempää se on edelleen, että auton kanssa liikenteessä loukkaannut kuin että  junassa. 

Tämä nyt on vain tilastollinen fakta, joka ei alapeukuttamalla  muuksi muutu, sori siitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/56 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoillessa kuitenkin kuolee Suomessa se noin 200 ihmistä vuodessa, junissa ei suurimpana osana vuosista yhtään. Joten on ne turvallisuuden todennäköisyydet vielä aika vahvasti junamatkustelun puolella.

Juna-asemat ovat äärimmäisen vaarallisia ja siellä on todella korkea riski joutua väkivalla uhriksi. Harmi ettei näitä tilastoida, tuo 200 tapausta menisi rikki hetkesä.

Vierailija
8/56 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi junassakin pitää olla vaunu jossa voi vetää kännit? Eikö tässä maassa muuten ole riittävästi paikkoja kännätä että jopa matkalle on pakko järkätä erikseen tuollaiseen tilaisuus. Ja ei, en tarkoita että voi sitten vetää sitä viinaa/kaljaa matkustajavaunuissa vaan kieltää koko ryyppäämisharrastus matkan ajaksi ja jokainen ulos junasta joka ei tuota suostu uskomaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/56 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on hyvä esimerkki siitä miten ei ymmärretä lainkaan todennäköisyyksiä.

Arkielämä ei ole todennäköisyyksiä vaan sitä että tilanteita tulee eteesi siitä riippumatta miten todennäköisiä ne sattuu olemaan. 

Vierailija
10/56 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto pitää miehellä olla, koska junassa tai bussissa voi joku istua viereen. Sitten pitää huonoimmassa tapauksessa matkustaa päätepysäkille asti, että pääsee pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/56 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisempää se on edelleen, että auton kanssa liikenteessä loukkaannut kuin että  junassa. 

Niin no, oli kerran kamala keli autoilla ja monet astuivat siksi junaan. Jyväskylän aseman kohdalla sitten kuolivat tai loukkaantuivat pahasti. 

Jyväskylän junaturma Wikipedia https://share.google/fyiCgaRiHe7SuXeSB

 

Vierailija
12/56 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi junassakin pitää olla vaunu jossa voi vetää kännit? Eikö tässä maassa muuten ole riittävästi paikkoja kännätä että jopa matkalle on pakko järkätä erikseen tuollaiseen tilaisuus. Ja ei, en tarkoita että voi sitten vetää sitä viinaa/kaljaa matkustajavaunuissa vaan kieltää koko ryyppäämisharrastus matkan ajaksi ja jokainen ulos junasta joka ei tuota suostu uskomaan. 

 

No miksi Itävallassa kun äsken mentiin junalla tultiin paikallemme kysymään haluattekimo jotain kuten valkoviiniä, olutta ja tilattiin 4 olutta ja isot tölkit tuli ja juotiin omilla paikoilla eikä mitään ongelmia ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/56 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se autotiekin täynnä kahjoja. 

Vierailija
14/56 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoillessa kuitenkin kuolee Suomessa se noin 200 ihmistä vuodessa, junissa ei suurimpana osana vuosista yhtään. Joten on ne turvallisuuden todennäköisyydet vielä aika vahvasti junamatkustelun puolella.

Mutta juna ei kulje pensalla.

AP iigor

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/56 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoillessa kuitenkin kuolee Suomessa se noin 200 ihmistä vuodessa, junissa ei suurimpana osana vuosista yhtään. Joten on ne turvallisuuden todennäköisyydet vielä aika vahvasti junamatkustelun puolella.

Iso osa kuolemista riskiohituksia kiireessä, huonoja renkaita ym. mihin pystyy vaikuttamaan toisin kuin junaouukotuksiin. Ja jos ajelee vaan kaupungissa töihin niin kuolemanriski on olematon. Toisin kuin paikallisjunissa tai asemilla voi käydä mitä vaan. Jos ei ohittele maanteillä eikä aja pimeään kovaa hirvialuilla niin tilastot ei omalta osalta koske.

Vierailija
16/56 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi junassakin pitää olla vaunu jossa voi vetää kännit? Eikö tässä maassa muuten ole riittävästi paikkoja kännätä että jopa matkalle on pakko järkätä erikseen tuollaiseen tilaisuus. Ja ei, en tarkoita että voi sitten vetää sitä viinaa/kaljaa matkustajavaunuissa vaan kieltää koko ryyppäämisharrastus matkan ajaksi ja jokainen ulos junasta joka ei tuota suostu uskomaan. 

 

No miksi Itävallassa kun äsken mentiin junalla tultiin paikallemme kysymään haluattekimo jotain kuten valkoviiniä, olutta ja tilattiin 4 olutta ja isot tölkit tuli ja juotiin omilla paikoilla eikä mitään ongelmia ollut.

Ja kaikille suomessa voi antaa vapaasti aseet ja panoksiakin kun minäkin kävin joskus ampumaradalla ja käsittelin asetta vastuullisesti, nih. 

Vierailija
17/56 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoillessa kuitenkin kuolee Suomessa se noin 200 ihmistä vuodessa, junissa ei suurimpana osana vuosista yhtään. Joten on ne turvallisuuden todennäköisyydet vielä aika vahvasti junamatkustelun puolella.

Mutta juna ei kulje pensalla.

AP iigor

Kuittaan tämän. Jatkamme öyhötystä.

Lulu

Vierailija
18/56 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisempää se on edelleen, että auton kanssa liikenteessä loukkaannut kuin että  junassa. 

Niin no, oli kerran kamala keli autoilla ja monet astuivat siksi junaan. Jyväskylän aseman kohdalla sitten kuolivat tai loukkaantuivat pahasti. 

Jyväskylän junaturma Wikipedia https://share.google/fyiCgaRiHe7SuXeSB

Aivan totta.

 

Vierailija
19/56 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos mielelläsi ajat Oulu-Helsinki -väliä. Itse mieluummin tuhlaan sen ajan johonkin muuhun kuin tien tuijottamiseen.

Vierailija
20/56 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoillessa kuitenkin kuolee Suomessa se noin 200 ihmistä vuodessa, junissa ei suurimpana osana vuosista yhtään. Joten on ne turvallisuuden todennäköisyydet vielä aika vahvasti junamatkustelun puolella.

Iso osa kuolemista riskiohituksia kiireessä, huonoja renkaita ym. mihin pystyy vaikuttamaan toisin kuin junaouukotuksiin. Ja jos ajelee vaan kaupungissa töihin niin kuolemanriski on olematon. Toisin kuin paikallisjunissa tai asemilla voi käydä mitä vaan. Jos ei ohittele maanteillä eikä aja pimeään kovaa hirvialuilla niin tilastot ei omalta osalta koske.

Paikallisjunat tosiaan on vaarallisia. Jos vaikka nimimerkki riikka alkaa ammuskella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi