Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juna puukotus Pendolinossa on hyvä esimerkki siitä miksi Suomessa on pakko olla auto

Vierailija
17.10.2025 |

Julkinen liikenne on täynnä kahjoja ja aina tapahtuu jotain.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f1208a72-bdf3-426e-9f5a-368a54efb3b9

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieliikenteessä kuoli 21 ihmistä heinäkuussa 2025

https://www.kuljettaja.fi/fi/artikkeli/tieliikenteessa-kuoli-21-ihmista…

Tilastokeskuksen ennakkotietojen mukaan tieliikenteessä tapahtui 295 henkilövahinko-onnettomuutta heinäkuussa 2025. Niissä kuoli 21 ja loukkaantui 367 henkilöä. Kuolleita oli neljä enemmän ja loukkaantuneita 63 enemmän kuin vuoden 2024 heinäkuussa. Tietoja on verrattu edellisvuoden vastaaviin ennakkotietoihin.

Nää on jotain teinejä tai jouopoja jotka kaahaa itsensä hengiltä. Itse en kaahaa tai aja kännissä, joten auto on minulle turvallisempi kuin juna.

komppaan sua muuten mutta muista toveri että liikenteessä vaikka ajaisit kuinka rauhassa ja järkevästi, sä et ikinö voi tietää mitö vastaantulevassa autossa on tai tapahtuu. Ei ole sinusta kiinni sielläkään. Vaikka et itse aja kännissä tai kaahaa, voi joku muu tehdä niin ja sinä sattua hänen eteensä

Vierailija
62/98 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaantulevan auton kuski voi saada sydänkohtauksen tai nukahtaa. 

tai on kännissä ja hämmentyy illalla sun auton valoista koittaa kääntää pois mutta painaakin kaasua ja ajaa suoraan sinua päin, tai katsoo väärään suuntaan risteyksessä ei huomaa sinua ja painaa kaasua ajaen kylkeen. Liikenteessä mikään ei ole pelkästään sinusta kiinni. Se että sinä ja minä ajetaan rauhassa ja kännittöminä tuottaa sen että muilla kuljettajilla on hieman turvallisempaa liikenteessä. Ei sitä ettei sinulle koskaan mitään tapahtuisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tosi turhauttavaa että meno on mennyt tällaiseksi, ettei missään ole enää turvallista. Kumpa ihmiset hakisivat ajoissa apua ongelmiinsa, jottei hänen itse eikä muiden tarvitse kärsiä. Aina löytyy jonkinlainen ratkaisu ongelmiin.

ei, aina ei löydy ratkaisua ongelmiin. 

Vierailija
64/98 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan joku maalaismoukka, joka ei ymmärrä cityasumisesta mitään.

Vierailija
65/98 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieliikenteessä kuoli 21 ihmistä heinäkuussa 2025

https://www.kuljettaja.fi/fi/artikkeli/tieliikenteessa-kuoli-21-ihmista…

Tilastokeskuksen ennakkotietojen mukaan tieliikenteessä tapahtui 295 henkilövahinko-onnettomuutta heinäkuussa 2025. Niissä kuoli 21 ja loukkaantui 367 henkilöä. Kuolleita oli neljä enemmän ja loukkaantuneita 63 enemmän kuin vuoden 2024 heinäkuussa. Tietoja on verrattu edellisvuoden vastaaviin ennakkotietoihin.

Nää on jotain teinejä tai jouopoja jotka kaahaa itsensä hengiltä. Itse en kaahaa tai aja kännissä, joten auto on minulle turvallisempi kuin juna.

Sinä et kaahaa tai aja kännissä, mutta muut niin tekee ja voivat osua myös sinuun.

Vierailija
66/98 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on varmaan joku maalaismoukka, joka ei ymmärrä cityasumisesta mitään.

Maalausmoukkia kaikki suomalaiset ovat ja Pohjois-Helsingissä asun. Miksi muuten tämä maalaiseksi haukkuminen tulee joka ketjuun jossain vaiheessa? -ap

Vierailija
67/98 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein näitä nyt tapahtuukaan?

Vierailija
68/98 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä jos mielelläsi ajat Oulu-Helsinki -väliä. Itse mieluummin tuhlaan sen ajan johonkin muuhun kuin tien tuijottamiseen.

Miksi et hankkisi autonkuljettajaa? Näin, ongelma ratkaistu.

Vierailija
69/98 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paaskaa. Ei julkisessa liikenteessä tapahdu juuri mitään juuri koskaan. Toista se on autoliikenteessä teidän pippeliongelmaisten bemaripaavojen kanssa.

Vierailija
70/98 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä oli yksi tekijä ja yksi uhri eli siellä ei ollut kuin yhdellä turvatonta ja muut panikoi aivan turhaan

Vierailija
71/98 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoillessa kuitenkin kuolee Suomessa se noin 200 ihmistä vuodessa, junissa ei suurimpana osana vuosista yhtään. Joten on ne turvallisuuden todennäköisyydet vielä aika vahvasti junamatkustelun puolella.

Juna-asemat ovat äärimmäisen vaarallisia ja siellä on todella korkea riski joutua väkivalla uhriksi. Harmi ettei näitä tilastoida, tuo 200 tapausta menisi rikki hetkesä.

Montako kertaa olet joutunut? Niinpä, enkä minäkään ole.

Lähes joka kerta kun menen Helsingin asemalle, siellä joku nisti uhkaa.

Luulet vaan. Minä olen kulkenut siellä yli 40 vuotta eikä ole koskaan kukaan uhannut.

Vierailija
72/98 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi junamatkallekin on vastaisuudessa otettava mukaan puukko itsepuolustukseen. Pahaksi on tilanne päässyt.

Vierailija
73/98 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tosi turhauttavaa että meno on mennyt tällaiseksi, ettei missään ole enää turvallista. Kumpa ihmiset hakisivat ajoissa apua ongelmiinsa, jottei hänen itse eikä muiden tarvitse kärsiä. Aina löytyy jonkinlainen ratkaisu ongelmiin.

Ikävä kyllä apua ei aina saa ja se näkyy näissä tilanteissa

Vierailija
74/98 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä oli yksi tekijä ja yksi uhri eli siellä ei ollut kuin yhdellä turvatonta ja muut panikoi aivan turhaan

Niin, sehän on ihan tavallista, että kanssamatkustajaa puukotetaan...

Vierailija
75/98 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoillessa kuitenkin kuolee Suomessa se noin 200 ihmistä vuodessa, junissa ei suurimpana osana vuosista yhtään. Joten on ne turvallisuuden todennäköisyydet vielä aika vahvasti junamatkustelun puolella.

Iso osa kuolemista riskiohituksia kiireessä, huonoja renkaita ym. mihin pystyy vaikuttamaan toisin kuin junaouukotuksiin. Ja jos ajelee vaan kaupungissa töihin niin kuolemanriski on olematon. Toisin kuin paikallisjunissa tai asemilla voi käydä mitä vaan. Jos ei ohittele maanteillä eikä aja pimeään kovaa hirvialuilla niin tilastot ei omalta osalta koske.

Mites onnistut välttämään ne muut kajahtaneet omalla autolla liikkuessa. Ei ole yksi tai kaksi kuollut täysin syyttömänä onnettomuuteen.

Vierailija
76/98 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin unohdin tuon naisen logiikan että "pakko pelätä kaikkea ja kaikkia varmuuden vuoksi kun olenhan kaiken huomion keskipiste ja kaikki keskittyy vain minuun" 

Vierailija
77/98 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metro ja lähiliikenne junat ovat todella vaarallisia matkustaa varsinkin viikonloppuisin. Omituista on jos vartijat, tai konduktöörit puuttuvat näiden hörhöjen sekoiluihin, niin ihmisten empatiat ovat aina hörhöjen puolella. Sen johdosta käytän omaa autoa, tai taksia kun liikun.

Vierailija
78/98 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa panikointia...

Vierailija
79/98 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turun taannoisessa terrori-iskussakin muut kuin ne, joiden kaulat katkottiin, panikoivat ihan turhaan: "Täällä ei ole mitään nähtävää, hajaantukaa."

Vierailija
80/98 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metro ja lähiliikenne junat ovat todella vaarallisia matkustaa varsinkin viikonloppuisin. Omituista on jos vartijat, tai konduktöörit puuttuvat näiden hörhöjen sekoiluihin, niin ihmisten empatiat ovat aina hörhöjen puolella. Sen johdosta käytän omaa autoa, tai taksia kun liikun.

Ihmisten empatiat eivät ole hörhöjen puolella, mutta kukaan ei uskalla vastustaa heitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi