En voi mennä nukkumaan, ellei keittiötä ole laitettu illalla kuntoon.
Miten joku voi mennä likaisten astiaröykkiöiden keskellä keittämään aamukahvia.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Jos lähden vaikka viikonlopuksi johonkin reissuun, niin minun on pakko siivota kotona kunnolla ennen lähtöä. Kotiin on tosi kiva tulla takaisin, kun ei kaikki rojut vyöry silmille, kun oven avaa.
Sama juttu täällä! 👋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, joku muuki on samanlainen. On kyllä hyvä aloitus.
Mitä ihanaa tuollaisessa pakkomielteessä on??
Se mitään pakkomiellettä ole vaan normaalia elämänhallintaa. Katsos kun me kaikki emme elä samanlaisessa sikolätissä paskan keskellä kuin sinä.
No kyllä on pakkomieltä, jos ei pysty tuon takia nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voin.
Aamulla mulle on ihan sama mikä kaaos on keittiössä. Siivoan sen sitten aamiaisen jälkeen.
Toiset ehtii, toiset lähtee töihin.
Herään kuudelta ja lähden töihin kahdesalta. Hyvin ehtii siivoamaan aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mä tykkään siististä keittiöstä." -Vesa Keskinen
Himosiivooja. Joo joo.
Juu, juu... meitä on erilaisia ihmisiä tässäkin asiassa. 🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
No eipä käy kateeksi sun keittiösyndrooma.
.... eipä tunnu käyvän. 🤭
Me syödään päivällinen noin klo 19- 19.30 jansen jälkeen siivoan keittiön aina kuntoon.Mitään iltapalaa ei syödä.Aamulla on aina siisti keittiö.
Tykkään siivota aamulla ja illalla saa keittiö jäädä vaikka mihin kaaokseen.
Mun sängystä ei näe keitiöön. Toinen kerros.
Lisäksi en asu yksi. Usein keittiössä vielä mun jälkeen tai ennen on joku kerennyt puuhastella. Hyvä niin, ettei passuuta mua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihanaa tuollaisessa pakkomielteessä on??
Kaikki ei tunne sitä ihanuutta ... eikä minua haittaa
Juljus kirjoitti:
Mä kanssa tykkään, et paikat on aamulla siistissä kunossa.
Mäkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä iltapalasta saa aikaan astiaröykkiön tiskikoneen viereen? Vaikka en illalla siivoaisi keittiötä, ei siellä veistä ja juomalasia enempää olisi tiskattavaa.
Kai se sentään siitä riippuu, mitä syö. Puhut ilm. suomalaisesta nk. iltapalasta jossa on just mainitsemasi määrä tiskiä. Juu, kyllä keittiö täytyy olla aamulla siisti kun menee aamukahvin keittoon sinne.
Päivällinen syödään klo 17, sen jälkeen keittiö siistitään. Puhun ihan tavallisesta iltapalasta, joka siis ei ole mitään ateria jo siitäkin syystä, että itseään on turha pulskistaa turhilla syömisillä. En keksi mitään syytä, miksi keittiö tulee jättää siivoamatta päivällisen jälkeen ja siivota se vasta illalla, kun on paljon nautinnollisempaa olla siistissä kodissa eikä odotella kolmea tuntia sotkujen keskel
No niinpä, keittiötä siivotaan sitä mukaa kun ruokaa laitetaan eikä vasta joskus aikojen päästä. Heti syömisen jälkeen vielä sitten tiskaa viimeiset pannut tms. ja laittaa käytetyt lautaset tiskikoneeseen. Ei siihen tarvita mitään suurempaa siivousta kun lähtökohtaisesti pitää paikat tehdessään siistinä eikä luo mitään ihmeen massiivisia sotkuja.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Täällä myös yksi, joka illalla viimeisenä laittaa tiskikoneen päälle. Mä myös aamulla samalla, kun laitan kahvin valumaan, tyhjennän tiskikoneen. Näin päivän aikana ei kerry lavuaariin tai tiskipöydälle astioita, kun ne voi laittaa suoraan tiskikoneeseen. Joskus on poikkeuksia, jos olen esimerkiksi sairaana eikä aamulla jaksa edes tyhjentää tiskikonetta. Mutta silloinkin pyrin siihen, että viimeistään illalla tiskit koneeseen ja kone päälle.
Miten jaksat odottaa tiskokoneen ohjelman loppuun? Mieluummin menen nukkumaan sen sijaan. Mun pitää sulkea hana aina ohjelman loputtua.
Ihan hyvin jaksan. Ei se pesuohjelma kestä kuin 2 tuntia. Klo 19 maissa tiskikone päälle, niin klo 21 voin käydä vielä kääntämässä tiskikoneen vesihanan kiinni. En mä kuitenkaan sitä ennen nukahda vaan vasta joskus klo 22-23 aikoihin.
Siivoan mieluummin aamulla kuin illalla.
Vierailija kirjoitti:
Surullistahan se on oikeasti, että neuroottisia perfektionisteja löytyy näinkin paljon tähän ketjuun.
Toki varmasti mukavaa, että on "vertaistukea" mutta ei tuo ihan tervettä ole. Kärsit siitä itsekin.
Se ettei VOI mennä kuulostaa neuroottiselta, jopa pakko-oireiselta. Se ettei halua on sitten eri juttu.
Minä nukun hyvin, oli keittiö sitten sotkuinen tai siisti. En ymmärrä miksi antaisin asian häiritä.
Olen laiska siivoamaan keittiötä. Siivoan sen 1-2 kertaa viikossa. En syö aamiaista ja lounaan syön töissä joten tiskivuori ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivahan se on aamulla mennä siistiin keittiöön, mutta ei se mulle mikään pakkomielle ole.
Relatkaa vähän, elämä on kivaa ilman turhaa stressiä.
Herttanen sentään, eihän se nyt mitään stressiä ole jos keittiön pitää siistinä.
Ihmiset kokee eri lailla. Edellistä stressaa jos keittiö on sotkuinen, toista stressaa siivoaminen.
Minua ei stressaa kumpikaan, saa olla sotkua ja mielelläni siivoankin sitten kun huvittaa :)
Itse olen tosi joustava monissa muissa asioissa. Se, että pidän siivousrutiinit niin ei heikennä elämänlaatuani mitenkään. Se tuo hyvää oloa, kun aamulla herää ja keittiö on siisti. Olen 46v ja olen kyllä elänyt sitäkin aikaa, kun keittiö ei ollut aamuisin siisti. Aamulla ei ehtinyt siivoamaan ja kun tuli iltapäivällä kotiin niin siivoamatta edelleen. Sitten tuplatyö. Rutiinit helpottavat elämää.
Ei itseä haittaa vaikka tiskipöydällä olisi jokunen lautanen, muki tai muitakin astioita odottamassa. Laitan ne aamulla koneeseen, tai vaikka vasta sitten, kun tulen töistä. Itse teen kans siten, että lataan kahvinkeittimen illalla, ja keitin menee ajastimella päälle samaan aikaan, kun herätyskello soi.
Aamuvirkkuna siivoan keittiön mieluummin aamulla kuin illalla.