En voi mennä nukkumaan, ellei keittiötä ole laitettu illalla kuntoon.
Miten joku voi mennä likaisten astiaröykkiöiden keskellä keittämään aamukahvia.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, joku muuki on samanlainen. On kyllä hyvä aloitus.
Mitä ihanaa tuollaisessa pakkomielteessä on??
Se mitään pakkomiellettä ole vaan normaalia elämänhallintaa. Katsos kun me kaikki emme elä samanlaisessa sikolätissä paskan keskellä kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rutiinit. Ne tuovat turvallisuutta, asiat hoituvat eikä kasaannu.
Rutiinit on ok, pakkomielle ei.
Minulla on sama positiivinen "pakkomielle"!
Tänäänkin tehnyt ruokaa klo 13 lähtien ja viimeinen pata valmistuu vartin kuluttua (tai no alle tunnin tuosta olen ollut itse keittiössä, ruoat muhii yksin uunissa) mutta keittiö on putipuhdas.
Vierailija kirjoitti:
"Mä tykkään siististä keittiöstä." -Vesa Keskinen
Himosiivooja. Joo joo.
Minä voin.
Aamulla mulle on ihan sama mikä kaaos on keittiössä. Siivoan sen sitten aamiaisen jälkeen.
Minulla sama, mutta oikeasti sellaisella vähän pakkomielteisellä tavalla. Jos esim. olen mennyt kumppaniani aiemmin sänkyyn ja kuulen, että hän lataa aamuksi kahvinkeittimen valmiiksi, minun on hetken päästä noustava katsomaan, ettei tasolle ole jäänyt kahvinpuruja.
Sitten pyyhin tason, vaikka siinä ei olisi puruja.
Minäkin tykkään siivota illalla keittiön. Aamulla eri mukava alkaa kahvinkeittoon ja nauttia kahvit kun on paikat järjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Nyt tiskikone pyörii ja olen tyhjentänyt tasot ja pyyhkinyt. Laitan astiat sitten kaappiin ja vielä pyyhin tasot uudelleen. Aamulla kiva, kun on siistiä. Samoin siistin olkkarin eli tasoilta pois kaikki mikä ylimääräistä.
Samoin ja lataan kahvinkeittimen valmiiksi. Tietysti jos illalla on ylen väsynyt niin silloin Annan itselleni armoa. 😊😊😊
Juot aamukahvisi seisoneeseen veteen, yök sentään. Jo parin tunnin seisotus saa aikaiseksi painuneen veden maun kahviin. Kunnollisten purujen ohella tuore vesi on hyvän kahvin a ja o.
No eikä saa. Tai riippunee vedestä, mutta puhdas vesi ei kyllä muutaman tunnin seisomisella miksikään mene.
Itse laitan aamuvuoroon mennessä kahvin illalla valmiiksi, koska her
Minäkin laitan kahvinkeittimen illalla valmiiksi kun herätys joka aamu viideltä. Veden kyllä lisään vasta aamulla. Muutenkin laitan mahdollisimman paljon illalla valmiiksi, vaatteet, tarkistan avaimet ja bussilipun jne. Samaten koiran jutut, kun pitää se viedä ulos ja ruokkia aamulla. Tykkään ennakoida asioita, en kestä kiirettä ja kaaosta.
Jos lähden vaikka viikonlopuksi johonkin reissuun, niin minun on pakko siivota kotona kunnolla ennen lähtöä. Kotiin on tosi kiva tulla takaisin, kun ei kaikki rojut vyöry silmille, kun oven avaa.
En juo kahvia ja meillä on tiskikone. Nukun yöni hyvin.
Ei yksikään täysjärkinen, paitsi mieheni. Itse laitan keittiön viimeisen päälle kuntoon, sammutan valot ja nukkumaan. Yksikään ei enää sotke tai siivoaa takuuvarmasti jäljet pois. Inhottaa uni silmässä mennä aamiaiselle jos on edellisen illan kipot ja kupit tasolla, muruista ja tahoista saan raivarin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitään pakkomiellettä ole vaan normaalia elämänhallintaa. Katsos kun me kaikki emme elä samanlaisessa sikolätissä paskan keskellä kuin sinä.
Eli sä keräät siis paskaa sieltä keittöstäsi iltaisin? Ei sekään ihan tervettä elämää ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei yksikään täysjärkinen, paitsi mieheni. Itse laitan keittiön viimeisen päälle kuntoon, sammutan valot ja nukkumaan. Yksikään ei enää sotke tai siivoaa takuuvarmasti jäljet pois. Inhottaa uni silmässä mennä aamiaiselle jos on edellisen illan kipot ja kupit tasolla, muruista ja tahoista saan raivarin.
Raivarin? Ihan oikeasti?
Täällä myös yksi, joka illalla viimeisenä laittaa tiskikoneen päälle. Mä myös aamulla samalla, kun laitan kahvin valumaan, tyhjennän tiskikoneen. Näin päivän aikana ei kerry lavuaariin tai tiskipöydälle astioita, kun ne voi laittaa suoraan tiskikoneeseen. Joskus on poikkeuksia, jos olen esimerkiksi sairaana eikä aamulla jaksa edes tyhjentää tiskikonetta. Mutta silloinkin pyrin siihen, että viimeistään illalla tiskit koneeseen ja kone päälle.
Nukkuminen menee aina siivoamisen edelle.
Vierailija kirjoitti:
Minä voin.
Aamulla mulle on ihan sama mikä kaaos on keittiössä. Siivoan sen sitten aamiaisen jälkeen.
Toiset ehtii, toiset lähtee töihin.
No eipä käy kateeksi sun keittiösyndrooma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En elä paskan keskellä vaikka en joka ilta siivoa keittiötä. Sen voi siivota seuraavana päivänä.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Täällä myös yksi, joka illalla viimeisenä laittaa tiskikoneen päälle. Mä myös aamulla samalla, kun laitan kahvin valumaan, tyhjennän tiskikoneen. Näin päivän aikana ei kerry lavuaariin tai tiskipöydälle astioita, kun ne voi laittaa suoraan tiskikoneeseen. Joskus on poikkeuksia, jos olen esimerkiksi sairaana eikä aamulla jaksa edes tyhjentää tiskikonetta. Mutta silloinkin pyrin siihen, että viimeistään illalla tiskit koneeseen ja kone päälle.
Miten jaksat odottaa tiskokoneen ohjelman loppuun? Mieluummin menen nukkumaan sen sijaan. Mun pitää sulkea hana aina ohjelman loputtua.
Perheellistymisen myötä huomasin, että sotkuinen keittiö raivostuttaa enemmän, jos olen siivonnut illalla keittiön ja se on aamulla sotkuinen verrattuna siihen, että se jää illalla sotkuiseksi. Tiskikone pyörii illalla ja nostelen puhtaat astiat kaappeihin aamuisin, sitten laitan sinne likaiset.