Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähensin aterioita YHTEEN ateriaa vuorokaudessa. Nälkä on kadonnut.

Vierailija
16.10.2025 |

Kahdessa kuukaudessa olen vähentänyt aterioita yksi kerrallaan. Ruokavalio puhdistunut siinä samalla. Nyt syön enää yhden aterian päivässä, joka sisältää kalaa, kanamunaa, kasviksia, salaattia, oliiviöljyä, joskus avokadoa tai juustoa. Joskus luomulihaa.

Erittäin simppeliä. Erittäin. Energiaa riittää etenkin liikkuessa, on todella tasainen mutta vahva olo koko lenkin ajan. Kun syön niin syön vatsani täyteen. En kärsi nälkää ollenkaan, yöt nukun paremmin kun aiemmin eli todella hyvin. Paino laskee tietenkin ja saa laskea.

Vitsit tää on hienoa, tämä oma kokemukseni.

Millaisia kokemuksia muilla? 

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vrk:ssa 1600 kcal. Näin pysyn normaalipainoisena ja hyväkuntoisena. Vanhemmalle ihmiselle saisi paino olla kuulema enemmänkin.. En voisi kuvitella  että söisin tuon määrän edestä ruokaa kerralla. Tuntisin itseni pikkipossuksi ja vatsalaukkuni venyisi varmasti kovasti. Syön useampia kertoja vrk:ssa. Aamulla ensimmäisen kerran yhdeksän aikoihin ja viimeisen kerran yleensä seitsemän aikaan illalla. Lisättyä sokeria ja valmisruokia en juuri käytä. Olen terve, en käytä mitään lääkkeitä  veri-sydän ym.arvot hyvät. N 70+

Vierailija
62/88 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas lisäsin aterioita parista kolmesta kuuteen ja katosi sekä nälkä että kiloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset elvistelevät aina sillä että ruokahalu katoaa.. sehän ei ole edes hyvä merkki.

Nälkä ja ruokahalu ovat eri asioita. Minulla ei ole koskaan nälkä, mutta syön hyvällä ruokahalulla 3 ateriaa päivässä. Nälkä tulee silloin, kun elimistö ei pysty menemään rasvanpolttomoodiin, vaikka sitä varastorasvaa olisi käytettävissä.

Vierailija
64/88 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla venynyt vatsalaukku ja suolisto noilla kerran päivässä syövillä.

Vierailija
65/88 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla venynyt vatsalaukku ja suolisto noilla kerran päivässä syövillä.

Juuri noin. Itse yritän syödä mahdollisimman vähän kerralla niin että vatsalaukku supistuisi.

Vierailija
66/88 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen koko aikuisikäni syönyt kerran päivässä. En tajua mitä sinne kitusiin pitää koko ajan mätätä jotain! Ei ihme ku ollaan ylipainoisia. 

Vierailija
67/88 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on epä terveellistä.

Ei todellakaan ole. Olen itse syönyt yhden aterian päivässä jo 12 vuotta. Käyn lääkärintarkastuksessa kerran vuodessa. Kaikki arvot huippukunnossa ja ikä on 48v. 

5 kertaa päivässä syövät kärsii koko aika nälästä ja vatsa turvonnu ja suoli huutaa.

Kehon pitää rauhottua ja suoliston levätä. 

Ja päivääkään et ole tehnyt fyysistä työtä jos ei sitä roskapussin viemistä  lasketa.Jotenka se mikä sopii hiirelle ei riitä kissalle.

Raskaassa miesten töissä olevana tuo yksi ateria päivässä riittää mainiosti. 

Vierailija
68/88 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen koko aikuisikäni syönyt kerran päivässä. En tajua mitä sinne kitusiin pitää koko ajan mätätä jotain! Ei ihme ku ollaan ylipainoisia. 

Olen ollut aina normaalipainoinen tai hoikka. En mätä mitään mihinkään kitusiin, vaan ruokailen yksin ja ystävien kanssa lähinnä italialaisen ja ranskalaisen ruokailukulttuurin mukaan. Muutama hyvä ateria vrk;ssa. Yhtään ylipainoista ystävää  minulla eibole noissa maissa ollut.

Vierailija
69/88 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Itse lisäsin aterioita niin että syön kuudesti päivässä ja voit vaan kuvitella, että nälkä ei ole minullakaan!

Minäkin syön, ja oon vaan laihtunut. Normaalipainoinen olin ennenkin, mutta toi kuudes tulee siitä kun otan rautakapselin hedelmän kanssa, ne arvot oli matalalla. Kahvia vähemmän tätä nykyä.

Vierailija
70/88 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on epä terveellistä.

Mitä siinä on epäterveellistä kun painokin pysyy kurissa. Minä söin myös 20 vuotta kerran päivässä ja sitten vaihdoin työpaikkaa ja aloin ottamaan aina lämpimän ruoan mukaan töihin. Tottakai sitten lisäksi söin kotona lämpimän ruoan. Paino nousi parissa vuodessa kymmenen kiloa, vaikka ruoka oli terveellistä ja annoskoko pieni. Nyt sen kymmenen kilon laihdutus ei onnistu mitenkään. 

Vierailija
71/88 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on naisille joiden harrastukset ovat sukkien kutominen ja kirjojen lukeminen. 

Vierailija
72/88 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon tuollainen syöminen maksaa? 

Eihän tämä kovin kalliiksi tule. Sanotaanko että vajaa 10€/vrk. Voisi kyllä ottaa kuitit talteen ja laskea parin viikon ajalta paljon keskimäärin menee. Ap

Syön kymmenellä eurolla kaksi ja puoli päivää. Turhan kallista minulle tuo ruokavaliosi.

No miten sen ottaa. Minä en kuluta rahaa alkoholiin, tupakkaa tai vastaaviin enkä myöskään "herkkuihin" tai oikeastaan edes enää ravintoloihin. Kahvilla käyn välillä kahvilassa. Ruokaan jos menee se noin 300e kuussa yksin asuvana niin minusta ihan kohtuullista. Ap

En minäkään vastaaviin "herkkuihin" kuluta rahaa. Tuntuu vaan hassulta että syön 2 ja puoli kuukautta sun yhden kuukauden ruoka budjetilla.

Vierailija
73/88 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh en jaksai syödä päivän kaloreita yhdellä aterialla.

Vierailija
74/88 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai sie, eihän tuo mittään! Miun pollein oppi olemaan kokonaan syömättää! Kuoli vaan just kun oli oppinuuu!

Vierailija
75/88 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti sinulla on edelleen syömishäiriö, koska ajattelet koko ajan ruokaa. Näläntunteen katoaminen ei myöskään ole normaalia vaan viesti siitä, että jotain on pielessä.

Vierailija
76/88 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on naisille joiden harrastukset ovat sukkien kutominen ja kirjojen lukeminen. 

Kirjoitan joskus kirjeitä ja saankin niitä onneksi. Sukkia kudon myös ja niitä minulta toivotaan usein lahjaksi. Mutta on minulla useita muitakin harrastuksia. En kuitenkaan miellä tätä ketjua itselleni harrastukseksi enkä muutenkaan 'omaksi'. 

Vierailija
77/88 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että löysit mieleisesi ketjun. Mitä muuta harrastat?

Vierailija
78/88 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön vrk:ssa 1600 kcal. Näin pysyn normaalipainoisena ja hyväkuntoisena. Vanhemmalle ihmiselle saisi paino olla kuulema enemmänkin.. En voisi kuvitella  että söisin tuon määrän edestä ruokaa kerralla. Tuntisin itseni pikkipossuksi ja vatsalaukkuni venyisi varmasti kovasti. Syön useampia kertoja vrk:ssa. Aamulla ensimmäisen kerran yhdeksän aikoihin ja viimeisen kerran yleensä seitsemän aikaan illalla. Lisättyä sokeria ja valmisruokia en juuri käytä. Olen terve, en käytä mitään lääkkeitä  veri-sydän ym.arvot hyvät. N 70+

Tuokin on hyvä jos voit hyvin, niin mitä sitä sitten muuttamaan.

Puhun vain omasta kokemuksesta kun lihoin paljon ja jäin koukkuun ruokaan, verensokeriarvot olivat jo nousseet ylärajoille. Oikeastaan kalorinrajoitusdieetit vain pahensi tilannetta. Sitten otin selvää miten keho toimii. Korjailin pieniä asioita ensin ja totuttelin kroppaa erilaiseen ravintoon ja paastoamiseen. On hyvin eri tila kun kroppa polttaa ja käyttää sokeria sen sijaan, että olisi oppinut polttamaan ja käyttämään rasvaa ensisijaisena energianlähteenään. Sen vuoksi yhden aterian syöminen vuorokaudessa ei vahingoita minua. Kroppa osaa käyttää polttoaineena rasvaa ja verensokerit pysyy tasaisena, jolloin insuliinin toiminta saa elpyä rauhassa, siksi minun ei myöskään ole nälkä enää. Kroppani tietää miten toimia. Eri asia olisi sitten jos lähtisin suoraan hiilariruokavaliolta tähän niin kroppani olisi aika shokissa kun sokeria ei tule eikä se osaisi käyttää tehokkaasti rasvaa polttoaineena vaan yrittää nimenomaan säästää kaikin keinoin energiaa.

Syön kerran päivässä aterian, joka koostuu suurilta osin rasvasta. Sen vuoksi ateriat ei ole niin valtavia kun voisi kuvitella ja proteiinia syön tarpeeksi myös ja hiilareita sen verran, että saan kasviksista hivenaineita. Kalanmaksaöljyä ja D-vitamiinia otan erikseen vielä ja magnesiumia. :) Ap 

Vierailija
79/88 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kun jatkaa vuoden niin on jo solutasolla ja suolistoflooraltaan täysin uusi ihminen. Autofagia siivoaa vanhat ja tarpeettomat solut pois. 

Vierailija
80/88 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

👏

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan