Vähensin aterioita YHTEEN ateriaa vuorokaudessa. Nälkä on kadonnut.
Kahdessa kuukaudessa olen vähentänyt aterioita yksi kerrallaan. Ruokavalio puhdistunut siinä samalla. Nyt syön enää yhden aterian päivässä, joka sisältää kalaa, kanamunaa, kasviksia, salaattia, oliiviöljyä, joskus avokadoa tai juustoa. Joskus luomulihaa.
Erittäin simppeliä. Erittäin. Energiaa riittää etenkin liikkuessa, on todella tasainen mutta vahva olo koko lenkin ajan. Kun syön niin syön vatsani täyteen. En kärsi nälkää ollenkaan, yöt nukun paremmin kun aiemmin eli todella hyvin. Paino laskee tietenkin ja saa laskea.
Vitsit tää on hienoa, tämä oma kokemukseni.
Millaisia kokemuksia muilla?
Kommentit (57)
Se on totta, että mitä vähemmän syö, sitä vähemmän on nälkä. Se on todettu mm keskitysleirivankeja ja anorektikkoja tutkimalla. Tämmöinen ketju voi olla vaarallinen syömishäiriöisille, joiden ruokahalu palaa nimenomaan vasta kun he alkavat syödä enemmän.
Ei sopinut mulle tuo yhden aterian malli. Liian raskas syödä kaikki kalorit kerralla. Nälkä ehti kasvaa liikaa ennen seuraavaa ateriaa ja uni huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sopinut mulle tuo yhden aterian malli. Liian raskas syödä kaikki kalorit kerralla. Nälkä ehti kasvaa liikaa ennen seuraavaa ateriaa ja uni huonoa.
Todennäköisesti et ollut adaptoitunut rasvanpolttoiseksi. Lisäksi yhden aterian malli vaatii mielellään pidempiaikaista totuttelua lyhyemmillä paastoväleillä.
Pätkäpaastosta on olemassa hyvä pitkä ketju, varmaan sata sivua ja pelkkää asiallista keskustelua. Kannattaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa. Itse lisäsin aterioita niin että syön kuudesti päivässä ja voit vaan kuvitella, että nälkä ei ole minullakaan!
Mutta syöpä, kuppa ja kuusi kaveria kohta onkin.
Vierailija kirjoitti:
Unisuositukset perustuvat tuohon malliin, missä keho on koko ajan ruuansulatusmoodissa ja käytännössä sen vuoksi taju kankaalla. Mitä vähemmän syö, sitä vähemmän myös nukkuu. Paastoilijoille on tyypillistä nukkua parissa pätkässä ja sitten kun mennään oikein hardcore-tasolle eli breathearismiin niin unen tarve vähenee muutamiin tunteihin viikossa. Autonomiset ihmiset eivät nuku ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on totta, että mitä vähemmän syö, sitä vähemmän on nälkä. Se on todettu mm keskitysleirivankeja ja anorektikkoja tutkimalla. Tämmöinen ketju voi olla vaarallinen syömishäiriöisille, joiden ruokahalu palaa nimenomaan vasta kun he alkavat syödä enemmän.
Ei ole pakko lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon tuollainen syöminen maksaa?
Eihän tämä kovin kalliiksi tule. Sanotaanko että vajaa 10€/vrk. Voisi kyllä ottaa kuitit talteen ja laskea parin viikon ajalta paljon keskimäärin menee. Ap
Syön kymmenellä eurolla kaksi ja puoli päivää. Turhan kallista minulle tuo ruokavaliosi.
Vierailija kirjoitti:
Teitkö muutoksen kertarysäyksellä vai hiljalleen? Itsekin siirryin kasvisruualle pari vuotta ja siitä pätkäpaastolle, sokerittomalle, ym. Muutaman kuukauden. Kehoa ei kannata shokeerata, mutta sietämistään voi venytellä hiljaksiin toiseen suuntaan yhtä lailla kuin vatsalaukkuaan toiseenkin xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unisuositukset perustuvat tuohon malliin, missä keho on koko ajan ruuansulatusmoodissa ja käytännössä sen vuoksi taju kankaalla. Mitä vähemmän syö, sitä vähemmän myös nukkuu. Paastoilijoille on tyypillistä nukkua parissa pätkässä ja sitten kun mennään oikein hardcore-tasolle eli breathearismiin niin unen tarve vähenee muutamiin tunteihin viikossa. Autonomiset ihmiset eivät nuku ollenkaan.
En tiedä mitä oikein selität mutta kyllä ihminen tarvitsee unta. Alkuun kun aloitin keton niin meni pari viikkoa, että uni ei oikein meinannut tulla koska kortisolitasot olivat korkeammalla ja tietenkin kropalla kestää hetki sopeutua kun muutetaan tapoja. Sitten aloinkin nukkumaan todella hyvin, syvempää unta kun aiemmin ja nukun sen 8-9 tuntia suunnilleen joka yö. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen lisännyt myös ruokavalioon päivittäin hapankaalia muutaman lusikallisen verran. Kun alkaa syömään niin, että ruoka on polttoainetta ja ravintoa kropalle niin huomaa, että vapautuu sellaisesta tietynlaisesta orjuudesta, mitä minulle syöminen on ollut. Sokeri ja prosessoitu ruoka on erittäin erittäin riippuuvuutta aiheuttavaa ja vallitsevasti on yleisesti hyvin normaalia ja hyväksyttyä syödä alituiseen sellaista. On paljon vapautuneempi ja joka tavalla parempi olo näin. Tätä ihan hämmästelee. Ap
Eräs herkkuni on hapankaali johon lisään reilusti oliiviöljyä. Oliiviöljyä syön noin puoli litraa viikossa, olen hyvin hoikka mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lisännyt myös ruokavalioon päivittäin hapankaalia muutaman lusikallisen verran. Kun alkaa syömään niin, että ruoka on polttoainetta ja ravintoa kropalle niin huomaa, että vapautuu sellaisesta tietynlaisesta orjuudesta, mitä minulle syöminen on ollut. Sokeri ja prosessoitu ruoka on erittäin erittäin riippuuvuutta aiheuttavaa ja vallitsevasti on yleisesti hyvin normaalia ja hyväksyttyä syödä alituiseen sellaista. On paljon vapautuneempi ja joka tavalla parempi olo näin. Tätä ihan hämmästelee. Ap
Eräs herkkuni on hapankaali johon lisään reilusti oliiviöljyä. Oliiviöljyä syön noin puoli litraa viikossa, olen hyvin hoikka mies.
Hieno juttu! Hyvälaatuinen oliiviöljy on kyllä kropalle loistavaa ravintoa. Ap
Varo, ettei käy kuin mustalaisen hevoselle: Juuri, kun hevonen oppi olemaan syömättä, se kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitkö muutoksen kertarysäyksellä vai hiljalleen? Itsekin siirryin kasvisruualle pari vuotta ja siitä pätkäpaastolle, sokerittomalle, ym. Muutaman kuukauden. Kehoa ei kannata shokeerata, mutta sietämistään voi venytellä hiljaksiin toiseen suuntaan yhtä lailla kuin vatsalaukkuaan toiseenkin xD
Miksi sä valehtelet? Jos olet kasvisruualla, et tosiaan ole sokerittomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä valehtelet? Jos olet kasvisruualla, et tosiaan ole sokerittomalla.
Niin joo täällä on retardejakin. Siis ruokosokerittomalla ;-)
Syökää pärse niin menee ruokahalu ja laihdutte sanoi Bärtteli Tukhoolmista.Päälle sata grammaa pussinuuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon tuollainen syöminen maksaa?
Eihän tämä kovin kalliiksi tule. Sanotaanko että vajaa 10€/vrk. Voisi kyllä ottaa kuitit talteen ja laskea parin viikon ajalta paljon keskimäärin menee. Ap
Syön kymmenellä eurolla kaksi ja puoli päivää. Turhan kallista minulle tuo ruokavaliosi.
No miten sen ottaa. Minä en kuluta rahaa alkoholiin, tupakkaa tai vastaaviin enkä myöskään "herkkuihin" tai oikeastaan edes enää ravintoloihin. Kahvilla käyn välillä kahvilassa. Ruokaan jos menee se noin 300e kuussa yksin asuvana niin minusta ihan kohtuullista. Ap
Huvittava aloitus näille tauotta syöville Ozempic-nor-suil-le 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä hyvä. Olo on todellakin energisempi kun syö keveysti ja tuo pätkäpaasto on erittäin hyvä terveydelle. Ja energia tuntuu myös todella erilaiselta, on kuin olisi jännittynyt jousi.
Itse syön hissukseen klo 8-16 välillä, pelkkää kasvista. Valmistan ja leivon joka päivä, nautiskelen. Tuohon jää 16 tunnin tauko, jolloin pitäisi ehtiä aika hyvin sulattamaan kaikki.
Kyllä energiaa on erilailla. Minusta se on sellaista rauhoittavaa energiaa, tasaista ja helpottavaa. On mukava liikkuakin kun on tasainen fiilis mutta silti vahva.
Minäkin alkuun passtosin 16 h ja söin kolme ateriaa. Ihmettelin kuitenkin, että miksi tunnen makeanhimoa usean viikon jälkeen vaikka en edes syö hiilihydraatteja kuin aivan minimin. Sitten ymmärsin, että kolme ateriaa on liikaa eli kun insuliini nousee joka aterialla ja kropassa esidiabetes jonka korjaantuminen
Hyvä! Diabetes palautuu ja jotkut sekoittavat myös huonon nestetasapainon makeanhimoon. Makea säätelee solujen nestetasapainoa siinä missä suolakin. Veikkaan, että pystyt tuomaan hiilaritkin takaisin ilman ongelmia jos tuota jatkat pari kk.
Miksi syöt niin huonosti, että joudut ottamaan vitamiinit purkista?