Vähensin aterioita YHTEEN ateriaa vuorokaudessa. Nälkä on kadonnut.
Kahdessa kuukaudessa olen vähentänyt aterioita yksi kerrallaan. Ruokavalio puhdistunut siinä samalla. Nyt syön enää yhden aterian päivässä, joka sisältää kalaa, kanamunaa, kasviksia, salaattia, oliiviöljyä, joskus avokadoa tai juustoa. Joskus luomulihaa.
Erittäin simppeliä. Erittäin. Energiaa riittää etenkin liikkuessa, on todella tasainen mutta vahva olo koko lenkin ajan. Kun syön niin syön vatsani täyteen. En kärsi nälkää ollenkaan, yöt nukun paremmin kun aiemmin eli todella hyvin. Paino laskee tietenkin ja saa laskea.
Vitsit tää on hienoa, tämä oma kokemukseni.
Millaisia kokemuksia muilla?
Kommentit (88)
Voiko vanhoista kenkien nauhoista tehdä spagettia, entä mausteet mikä olisi hyvä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sopinut mulle tuo yhden aterian malli. Liian raskas syödä kaikki kalorit kerralla. Nälkä ehti kasvaa liikaa ennen seuraavaa ateriaa ja uni huonoa.
Unisuositukset perustuvat tuohon malliin, missä keho on koko ajan ruuansulatusmoodissa ja käytännössä sen vuoksi taju kankaalla. Mitä vähemmän syö, sitä vähemmän myös nukkuu. Paastoilijoille on tyypillistä nukkua parissa pätkässä ja sitten kun mennään oikein hardcore-tasolle eli breathearismiin niin unen tarve vähenee muutamiin tunteihin viikossa. Autonomiset ihmiset eivät nuku ollenkaan.
En tiedä mitä oikein selität mutta kyllä ihminen tarvitsee unta. Alkuun kun aloitin keton niin meni pari viikkoa, että uni ei oikein meinannut tulla koska kortisolitasot olivat korkeammalla ja tietenkin kropalla kestää hetki sopeutua kun muutetaa
Kyllä, mitä enemmän syö, sitä enemmän tarvitsee unta. Tuo sinun annoksesi on melko raskas ja suhteellisen illalla, se ei ole vielä lähellekään sulanut aamulla. Lihalla kestää jopa 72 tuntia sulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön aamupalan, päivällisen ja iltapalan. En muuta puputa ja paino pysyy 60kg tienoilla joka on minulle hyvä paino. Kun en kuluta paljoakaan (työtön). Halvaksi tulee. Kasviksia, lihaa, puuroa marjoilla jne. Mutta vain 3 x pvä. Jos haluatte päästä normaalipainoiseksi niin älkää koko ajan puputtako, vähempikin riittää. Vitamiinina minulla on Vita Nalle. On lasten mutta käy aikuisellekin.
Tuo ei ole noin yksinkertaista. Syön kaksi kertaa päivässä ja pysyn silti ylipainoisena, näin olen tehnyt koko aikuisikäni eli kymmeniä vuosia. Jostain vasta luin, että alussa pätkäpaasto laihduttaa, mutta sitten alkaa taas paino nousta. Sama tapahtunut itselläni myös liikunnan kanssa, otettuani koiran paino laski parissa kuukaudessa 7 kg, mutta nyt paino on tullut takaisin, vaikka lenkit ovat luonnollisesti paljon pidempiä. Jotain uutta pitäisi keksiä, kaloreitakaan ei enää voi p
Haluatko eroon vatsarasvasta? Nyt löytyi syy sille, miksei se välttämättä onnistu: Suuri merkitys
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/haluatko-eroon-vatsarasvasta-nyt-lo…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä hyvä. Olo on todellakin energisempi kun syö keveysti ja tuo pätkäpaasto on erittäin hyvä terveydelle. Ja energia tuntuu myös todella erilaiselta, on kuin olisi jännittynyt jousi.
Itse syön hissukseen klo 8-16 välillä, pelkkää kasvista. Valmistan ja leivon joka päivä, nautiskelen. Tuohon jää 16 tunnin tauko, jolloin pitäisi ehtiä aika hyvin sulattamaan kaikki.
Kyllä energiaa on erilailla. Minusta se on sellaista rauhoittavaa energiaa, tasaista ja helpottavaa. On mukava liikkuakin kun on tasainen fiilis mutta silti vahva.
Minäkin alkuun passtosin 16 h ja söin kolme ateriaa. Ihmettelin kuitenkin, että miksi tunnen makeanhimoa usean viikon jälkeen vaikka en edes syö hiilihydraatteja kuin aivan minimin. Sitten ymmärsin, että kolme ateriaa on liikaa eli kun insuliini nousee joka at
Kyllä, kroppa tervehtyy. Hiilareita en kyllä kaipaa ollenkaan enkä palaa enää siihen mitä aiemmin söin. Tietenkin voin lisätä ehkä vähän enemmän kasviksien muodossa joskus mutta tosiaan en kyllä koe sitä mitenkään kovin houkuttelevana edes. Lisäksi insuliiniresistenssin paraneminen kokonaan voi kestää aika kauan. Herkkyys myös sokerille säilyy eli senkään suhteen ei kannata palata sillä samat ongelmat tulee olemaan vastassa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo on epä terveellistä.
Ei todellakaan ole. Olen itse syönyt yhden aterian päivässä jo 12 vuotta. Käyn lääkärintarkastuksessa kerran vuodessa. Kaikki arvot huippukunnossa ja ikä on 48v.
5 kertaa päivässä syövät kärsii koko aika nälästä ja vatsa turvonnu ja suoli huutaa.
Kehon pitää rauhottua ja suoliston levätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikaan syöt tuon ainoan aterian?
Klo 17-18. Välillä ruokarytmi saattaa hetkellisesti muuttua, että joutuu esimerkiksi syömään aikaisemmin mutta sitten vaan jatkan taas seuraavana päivänä normaalisti tuohon aikaan. Ap
Mitä teet työksesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikaan syöt tuon ainoan aterian?
Klo 17-18. Välillä ruokarytmi saattaa hetkellisesti muuttua, että joutuu esimerkiksi syömään aikaisemmin mutta sitten vaan jatkan taas seuraavana päivänä normaalisti tuohon aikaan. Ap
Mitä teet työksesi?
Terapeutti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on epä terveellistä.
Ei todellakaan ole. Olen itse syönyt yhden aterian päivässä jo 12 vuotta. Käyn lääkärintarkastuksessa kerran vuodessa. Kaikki arvot huippukunnossa ja ikä on 48v.
5 kertaa päivässä syövät kärsii koko aika nälästä ja vatsa turvonnu ja suoli huutaa.
Ja päivääkään et ole tehnyt fyysistä työtä jos ei sitä roskapussin viemistä lasketa.Jotenka se mikä sopii hiirelle ei riitä kissalle.
Mä huomasin myös, että ruokailujen vähentäminen auttoi saamaan makeanhimon kuriin. Nyt syön kahdesti päivässä. Lounas kello 12 ja illallinen seitsemän aikaan. Olo on kevyempi. Yhteen kertaan en halua vähentää, koska syön luonaan töissä ja illallisen perheen kanssa. Tuntuisi oudolta katsoa kun muut syövät. Mutta kahteen vähentäminen tuo myös etuja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on epä terveellistä.
Niin no yhden ihmisen esimerkki ei vielä riitä. Jotkut polttavat tupakkaa läpi elämänsä ja kaikki arvot huippukunnossa.
Miksi ihmiset elvistelevät aina sillä että ruokahalu katoaa.. sehän ei ole edes hyvä merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on epä terveellistä.
Ja päivääkään et ole tehnyt fyysistä työtä jos ei sitä roskapussin viemistä lasketa.Jotenka se mikä sopii hiirelle ei riitä kissalle.
Minä teen asfalttihommia ja pitkiäkin päiviä ja ne menee hyvin vähillä ruuilla, ihan sen takia kun en ehdi syömään. Eräskin 15 tunnin päivä meni niin, että ehdin syödä puolikkaan roiskeläppäpizzan. Olen hyvin hoikka mies, mutta jaksan tehdä oikeaa työtä enemmän kuin moni isokokoinen löllerömaha.
Onneksi tuo viisi kertaa päivässä syömisen ideologia on alkanut murentumaan laajaltikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on epä terveellistä.
Minä teen asfalttihommia ja pitkiäkin päiviä ja ne menee hyvin vähillä ruuilla, ihan sen takia kun en ehdi syömään. Eräskin 15 tunnin päivä meni niin, että ehdin syödä puolikkaan roiskeläppäpi
No sulla on ihmegeenit joten olet onnekas.
Onko tuosta hyötyä hoikalle, pieni-vatsalaukkuiselle? Nimim. Aina nälkä mutta kerralla ei pysty syömään paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuosta hyötyä hoikalle, pieni-vatsalaukkuiselle? Nimim. Aina nälkä mutta kerralla ei pysty syömään paljoa.
Pätkäpaasto 16/8 on myös ihan hyvä. Paastolla runsaasti myönteisiä vaikutuksia kehoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön aamupalan, päivällisen ja iltapalan. En muuta puputa ja paino pysyy 60kg tienoilla joka on minulle hyvä paino. Kun en kuluta paljoakaan (työtön). Halvaksi tulee. Kasviksia, lihaa, puuroa marjoilla jne. Mutta vain 3 x pvä. Jos haluatte päästä normaalipainoiseksi niin älkää koko ajan puputtako, vähempikin riittää. Vitamiinina minulla on Vita Nalle. On lasten mutta käy aikuisellekin.
Tuo ei ole noin yksinkertaista. Syön kaksi kertaa päivässä ja pysyn silti ylipainoisena, näin olen tehnyt koko aikuisikäni eli kymmeniä vuosia. Jostain vasta luin, että alussa pätkäpaasto laihduttaa, mutta sitten alkaa taas paino nousta. Sama tapahtunut itselläni myös liikunnan kanssa, otettuani koiran paino laski parissa kuukaudessa 7 kg, mutta nyt paino on tullut takaisin, vaikka lenkit ovat luonnollisesti paljon pidempiä. Jotain uutta pitäisi keksiä, kaloreitakaan ei enää voi p
Kuinka paljon syöt hiilareita päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tuo viisi kertaa päivässä syömisen ideologia on alkanut murentumaan laajaltikin.
Kaipa se toimii joillekin. Meitäkin, joille se on katastrofi, löytyy. Jotenkin absurdia ajatella, että yksi tapa syödä olisi optimaalinen kaikille. Jos katsotaan katukuvaa, niin ihan nappiin ei ole painonhallinta mennyt populaatiotasolla.
Minä syön 2-3 kertaa päivässä ja pätkäpaasto 10:14 sekä vhh, tällä keinolla paino on laskusuunnassa maltillisesti ja laskisi kyllä nopeasti mutta välillä pitää kaljoitella:) verenpainekin laski, yläpaine alle 120.
Mikset voisi vähentää kaloreita? Nimenomaan saat liikaa kaloreita jos et laihdu.