Suomalaiset äänestivät: tämä on palkka, jolla tulee mukavasti toimeen
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000011543326.html
MeNaiset teki taas älykkään kyselyn.
Ja vastauskin saatiin: 2300€/kk netto.
En sano tähän taas mitään, koska ei tule mitään julkaisukelpoista.
Kommenttinne?
Kommentit (27)
MeNaiset-jutut ovat vähän kuin Pahkasiasta aikoinaan.
Erona on se, että Pahkasiassa nämä olivat vitsejä ja sarkasmia.
Vierailija kirjoitti:
Me puolison kanssa saamme eläkettä yhteensä tuon verran, ei ihan eli 2100 suunnilleen saadaan. On me pärjätty jotenkin.
No vanhuuseläkkeellä on harvoin enää lapsia elätettävänä. Työuran aikana suurin osa on ehtinyt myös hankkia asunnot ja maksaa lainat, joten asumiskulutkin ovat usein eläkkeellä kohtuulliset. Vuokralaiset saavat tukia.
Tulen tk- eläkkeellä toimeen. En tarvitse yhtään enempää rahaa. Asunto maksettu ja pääsen talveksi Espanjaan se riittää hyvin.
No sehän riippuu siitä, miten ja missä asut.
Asumismenot ovat ratkaisevat ja sekin, onko sinulla auto, iso perhe tai velkaa.
5000/kk kun saisi käteen, olisi elämä aika helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Käyttistä. Hyvä, että tämäkin asia tuli selväksi. Asiahan onkin noin yksioikoinen.
MeNaiset onkin laadukas talouslehti älykkäille ihmisille.
Toi liksa ei koske onneksi miehiä. Itse ovat naiset hinnoittaneet itsensä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me puolison kanssa saamme eläkettä yhteensä tuon verran, ei ihan eli 2100 suunnilleen saadaan. On me pärjätty jotenkin.
No vanhuuseläkkeellä on harvoin enää lapsia elätettävänä. Työuran aikana suurin osa on ehtinyt myös hankkia asunnot ja maksaa lainat, joten asumiskulutkin ovat usein eläkkeellä kohtuulliset. Vuokralaiset saavat tukia.
Juu, en valittanutkaan. Nyt ei ollut kyse siitä. Ja asumme vuokralla ja saamme asumistukea 112 e/henkilö. En ole vanhuuseläkkeellä. Olen työeläkkeellä.
Minustakin tuo 2300 on pieni summa, itse saan 3500 nettona ja kun asun yksinäni, on auto yms. niin ei tuokaan mikään iso summa ole. En tunne oloani rikkaaksi ollenkaan.