Jobbarit on pilanneet kivijalkakirpputorit
Pidin viikon verran pöytää paikallisella kivijalkakirppailla. Myin lähinnä lastenvaatteita. Laitoin hinnat tarkoituksella mataliksi, sillä ajattelin, että joku pienituloinen vanhempi voisi tehdä sieltä itselleen edullisia löytöjä.
Tavara teki todella hyvin kauppansa, mutta surukseni huomasin, että tavarat menivät viereisellä kirpparilla olevan jobbarin pöytään. Myin muun muassa vuorellisen kurahaalarin (minulla 5 e, jobbarilla 20) ja Vikingin Thermo-lämpökumpparit (minulla 4 e, jobbarilla 15). Todella toivon, ettei kukaan niitä tavaroita jobbarin pöydästä osta.
Meni maku ihan täysin. Seuraavan kerran kannan kaikki suoraan Konttiin.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Lahjoitin hyväntekeväisyyteen vaatteita että joku pienituloinen ihminen ei paleltuisi talven tullen, hintaa pitävät liikkeessä parista eurosta vitoseen. Eikös ollutkin seuraavalla viikolla myynnissä läheisellä kirpparilla nämä melkein kaikki vaatteet ylihinnoitetulla hinnalla. Olin vihainen. Jollakin menee todella huonosti, kaikin puolin.
Kyllä tällaisesta paha maku suuhun jää. Rikollistahan se ei ole, mutta silti.
Tosin epäilen, että jobbarit kauniisti unohtaa maksaa toiminnastaan verot. Jos kirpparilta ostaa halvalla ja myy eteenpäin kalliimmalla, kyseessä on veronalainen tulo. Tavan ihminen ei koskaan tee kirpparilla voittoa, jobbari tekee.
Kierrätyslaatikkoon viedessä spr tms. vetää välistä, kirppiksellä trokarit iskee ja kun annat jollekin yhdistykselle suoraan, niin työntekijät vetää parhaat päältä. Tarpeettomat tavarat siis suoraan roskiin vaan..
Älä niitä ainakaan Konttiin kanna. Siellä tavarat joita ei ole saatu myytyä tietyn ajan sisään, silputaan surutta ja nakataan roskiin. Ilmaisosastoa niillä ei ole "maineen" vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Älä niitä ainakaan Konttiin kanna. Siellä tavarat joita ei ole saatu myytyä tietyn ajan sisään, silputaan surutta ja nakataan roskiin. Ilmaisosastoa niillä ei ole "maineen" vuoksi.
Mistä tällainen tieto?
Vierailija kirjoitti:
Vanhaa tavaraa ja vaatetta on tarjolla valtavasti. Kaikella on elinkaarena, 90-luvun vaatteilla, tiimarin rihkamalla, jota kirppareilla on paljon. Kengillä jotka ei just satu kenellekään sopiviksi. Esim korkealla (huikealla) korolla kenkiä,saapikkaita on kirppareilla paljon muttei hyväkuntoisia matalakantaisia nilkkureita tai avokkaita. Tai ne menee heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tällainen tieto?
Oma kokemus. Olin siellä työkokeilussa jonkin aikaa ja kyllä ketutti pistää palasiksi hyväkuntoista tavaraa, koruja, vaatetta jne.
Täytyy myöntää, että noin nelisen kertaa vuodessa sorrun jobbailuun.
Ei vaan pysty olemaan ostamatta käsinkudottua persialaista mattoa kolmella sadalla ja laittamatta sitä kv. huutokauppaan.
Tämän lisäksi olen jobannut bitossi-hevosen, Omegan teräs-rannekkeen ja limoges-astiaston.
Mutta että ostaisin vitosella lasten kengät ja veisin ne naapurikirppikselle kahdella kympillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos viet Konttiin, niin lihotat vain SPR:n johtajien lompakoita entisestään. SPR myy melko kalliilla ihmisten lahjoittamaa tavaraa ja käyttää lähinnä ilmaista työvoimaa kirppareillaan. Itse tukisin mieluummin vaikka sitä jobbaria.
Minä taas tuen SPR:ää. Jokainen tavallaan.
Minä en,viimeinen niitti oli veripalvelusta konsultin kuppaamat miljoonat eurot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos omia vanhoja tavaroita haluaa oikeasti antaa vaikkapa vähävaraisille niin eikös voi johonkin lahjoittaa, onko niitä annetaan- palstoja vielä jossain.
Kirpputoreilta pöydistä tuotteen ostaa se joka ehtii ja tekee sen jälkeen tuotteelle mitä haluaa.
Tuleeko siinä oikeasti joku kateus vai mikä.
Ainakin täällä on facessa paikallisia annetaan ja roskalavaryhmiä. Yhdessä niisäkin valitettiin kun sama ihminen ensimmäisenä ottaa kaiken, huonekaluja lukuunottamatta ja myy sitten nettimyyntikirppareilla, joku juorusi että myös pitää myyntipöytää.
Olen tyhjentänyt kaappeja. Hyvä jos joku hakee erillisiä kappaleita vanhoja laseja; luetun näköisiä lasten kirjoja. Pelejä. Vaatteita en ilmoittele, huonot roskiin, käyttökuntoiset fidaan, pelastusarmeijalle, konttiin.
Vanhojen lasi- ja astiasarjojen astiat ovat tarpeen, vaikkeivat ole mitään kalliita merkkituotteita. Ainakin minulla menee aika ajoin kotona rikki aikoinaan Anttilasta ostettua lasisarjaa, jota ei enää saa muualta kuin kirpputoreilta. Nykyään on onneksi kuvahaku, jonka avulla voi etsiä hakukoneella, ettei tarvi selata Torin ja Huuto.netin jokaista ilmoitusta erikseen läpi. Ihan lasi kerrallaan olen saanut pidettyä aikoinaan ostettujen juomalasien määrän tusinassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhaa tavaraa ja vaatetta on tarjolla valtavasti. Kaikella on elinkaarena, 90-luvun vaatteilla, tiimarin rihkamalla, jota kirppareilla on paljon. Kengillä jotka ei just satu kenellekään sopiviksi. Esim korkealla (huikealla) korolla kenkiä,saapikkaita on kirppareilla paljon muttei hyväkuntoisia matalakantaisia nilkkureita tai avokkaita. Tai ne menee heti.
Kaikki on niin suhteellista. 90-luvun vaatteet ovat laadukkaampia kuin nykyiset ja usein haluttua vintagea, kun vaan sattuisivat oikean ostajan eteen. Ja Tiimarin vanha rihkama on laadukkaampaa ja kestävämpää kuin Temu-rihkama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tällainen tieto?
Oma kokemus. Olin siellä työkokeilussa jonkin aikaa ja kyllä ketutti pistää palasiksi hyväkuntoista tavaraa, koruja, vaatetta jne.
Mitä niille rihkamakoruille ja vanhoille vaatteille olisi mielestäsi pitänyt tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tällainen tieto?
Mitä niille rihkamakoruille ja vanhoille vaatteille olisi mielestäsi pitänyt tehdä?
Laittaa ilmaiseksi eteenpäin, jos joku huolii? Silputtuna ne nyt eivät ainakaan ikinä hyödytä ketään.
-eri
No mitä ihmettele kun on kyse naisten harrastamasta toiminnasta!
Niin. Ihmiset pilaa kaiken hyväntahtoisesti tehdyn.
Vierailija kirjoitti:
Itselle jäi laihtumisen jäljiltä säkkikaupalla hyväkuntoisia ja laadukkaita vaatteita tarpeettomiksi. Minulla ei ole aikaa kirpputorimyyntihommiin enkä anna isoille hyväntekeväisyysjärjestöille enää mitään. Paikallinen eläinten turvakoti sai omalle kirpputorilleen säkkikaupalla tavaraa. Annan mieluummin ilmaiseksi itselleni hyvään tarkoitukseen.
Olisit ollut edes hiukan järkevä ja säästänyt ne. Kohta olet nimittäin entisissä kiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tällainen tieto?
Tyttö ei tajua että kaikkea maailmassa ei voi säästää ja panna esille.
Jollainhan se jobbarinkin elettävä on ja saatava vielä ne romunsa myytyä. Ei ole helppoa hommaa ollenkaan, ja tuskin sillä rikastumaan pääsee. Hänhän ottaa siinä ison riskin, kun joutuu laittamaan rahaa kiinni tavaraan, joka pitäisi vielä saada kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ihmiset pilaa kaiken hyväntahtoisesti tehdyn.
*naiset
Mitä väliä sillä on kuka ne ostaa? Mielestäni ei yhtään mitään.
Itselle jäi laihtumisen jäljiltä säkkikaupalla hyväkuntoisia ja laadukkaita vaatteita tarpeettomiksi. Minulla ei ole aikaa kirpputorimyyntihommiin enkä anna isoille hyväntekeväisyysjärjestöille enää mitään. Paikallinen eläinten turvakoti sai omalle kirpputorilleen säkkikaupalla tavaraa. Annan mieluummin ilmaiseksi itselleni hyvään tarkoitukseen.