Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jobbarit on pilanneet kivijalkakirpputorit

Vierailija
16.10.2025 |

Pidin viikon verran pöytää paikallisella kivijalkakirppailla. Myin lähinnä lastenvaatteita. Laitoin hinnat tarkoituksella mataliksi, sillä ajattelin, että joku pienituloinen vanhempi voisi tehdä sieltä itselleen edullisia löytöjä.

Tavara teki todella hyvin kauppansa, mutta surukseni huomasin, että tavarat menivät viereisellä kirpparilla olevan jobbarin pöytään. Myin muun muassa vuorellisen kurahaalarin (minulla 5 e, jobbarilla 20) ja Vikingin Thermo-lämpökumpparit (minulla 4 e, jobbarilla 15). Todella toivon, ettei kukaan niitä tavaroita jobbarin pöydästä osta.

Meni maku ihan täysin. Seuraavan kerran kannan kaikki suoraan Konttiin.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä kuka ostaa? Ihme logiikkaa.

Vierailija
22/129 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoi hän, ja myi kissansa Teemu Mäelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omia vanhoja tavaroita haluaa oikeasti antaa vaikkapa vähävaraisille niin eikös voi johonkin lahjoittaa, onko niitä annetaan- palstoja vielä jossain.

Kirpputoreilta pöydistä tuotteen ostaa se joka ehtii ja tekee sen jälkeen tuotteelle mitä haluaa.

Tuleeko siinä oikeasti joku kateus vai mikä.

Vierailija
24/129 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en jobbareista pidäkään, ei minua kyllä kiinnosta kuka ostaa, kunhan vain ostaisi.

Täälläpäin en usko jobbaritoiminnan enää pahemmin kannattavan, koska kukaan ei millään maksaisi noista mainitsemistasi tuotteista sitä vitostakaan. 2 euroa pitää laittaa hinnaksi mille tahansa, niin ehkä menee kaupaksi. Olkoon vaikka uutta ja käyttämätöntä merkkituotetta.

Vierailija
25/129 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoi hän, ja myi kissansa Teemu Mäelle.

Jos et näe eroa kissan ja kurahalaareiden välillä, suosittelen terapiaa. -eri

Vierailija
26/129 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos viet Konttiin, niin lihotat vain SPR:n johtajien lompakoita entisestään. SPR myy melko kalliilla ihmisten lahjoittamaa tavaraa ja käyttää lähinnä ilmaista työvoimaa kirppareillaan. Itse tukisin mieluummin vaikka sitä jobbaria. 

Kontissa on halvempaa kuin noilla myyntipöytäkirppareilla.  Kontissa ei haise lika eikä ole likaista ja risaa tavaraa.

Esim.  Myyntipöydillä luettu dekkari 4 euroa, kontissa 4 kpl kahdella eurolla.   

Ostaisin kontista vaatteetkin jos olisin normaalikokoinen.  Joskus löytyy lyhyelle tukevalle sopiva vaate.

Vierailija
27/129 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en jobbareista pidäkään, ei minua kyllä kiinnosta kuka ostaa, kunhan vain ostaisi.

Täälläpäin en usko jobbaritoiminnan enää pahemmin kannattavan, koska kukaan ei millään maksaisi noista mainitsemistasi tuotteista sitä vitostakaan. 2 euroa pitää laittaa hinnaksi mille tahansa, niin ehkä menee kaupaksi. Olkoon vaikka uutta ja käyttämätöntä merkkituotetta.

Tämä on vielä suurempi ongelma kuin jobbarit. Ja se, että myydään roskaa hirveillä hinnoilla. Ap:n hinnat oli toki asialliset, jobbarin ei. Mutta tuskin se niitä myytyä tuolla rahalla saakaan.

Vierailija
28/129 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omia vanhoja tavaroita haluaa oikeasti antaa vaikkapa vähävaraisille niin eikös voi johonkin lahjoittaa, onko niitä annetaan- palstoja vielä jossain.

Kirpputoreilta pöydistä tuotteen ostaa se joka ehtii ja tekee sen jälkeen tuotteelle mitä haluaa.

Eipä niitä annetaan-palstojakaan oikeasti vähävaraiset kyttää. Kerran annoin antiikkisängyn, josta piti päästä nopeasti eroon. Hakenut henkilö iloisesti ilmoitti, että on perustamassa antiikkiliikettä.

Vierailija
29/129 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun kirppari aukaisee on hyeenat kierroksella.Älkää myykö pilkkahintaan aamusta keräilijöile jotka muýyvät tavarasi eteenpäin. 

Tämä on selvä homma. Jobbarilla on aikaa olla ehkäpä 24/7 katsastamassa kirpparin tarjonta. Se kun on todennäköisesti jobbarin ainoa työ. Toki suurimman osan ihmisiä ei kannata olla kirppiksen jobbarina, kun paremmin tienaa sillä omalla leipätyöllä.

Sama kuin syyttäisi ammatikseen metsämarjojen kerääjiä siitä, että poimivat parhaat marjapaikat heti. Viikonloppuna on jo tyhjennetty.

Vierailija
30/129 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lahjoittaa seurakunnan diakonitoimintaan?

Vierailija
31/129 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti kun kirppari aukaisee on hyeenat kierroksella.Älkää myykö pilkkahintaan aamusta keräilijöile jotka muýyvät tavarasi eteenpäin. 

Tämä on selvä homma. Jobbarilla on aikaa olla ehkäpä 24/7 katsastamassa kirpparin tarjonta. Se kun on todennäköisesti jobbarin ainoa työ. Toki suurimman osan ihmisiä ei kannata olla kirppiksen jobbarina, kun paremmin tienaa sillä omalla leipätyöllä.

Sama kuin syyttäisi ammatikseen metsämarjojen kerääjiä siitä, että poimivat parhaat marjapaikat heti. Viikonloppuna on jo tyhjennetty.

Jobbaus on jonkinasteinen sairaus. En ymmärrä ihmisiä, jotka ei muuta tee kuin kiertää kirppareilla toisten tavaroita kyttäämässä. Kerran tosin menin väliin, kun jobbari yritti ostaa LAPSELTA pilkkahintaan harvinaista lelua. Sanoin suoraan, että se on vähintään 50 euron arvoinen, ei 50 sentin. Jobbari alkoi huutaa, lapsen äiti kävi erikseen kiittämässä.

Vierailija
32/129 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin täällä on facessa paikallisia annetaan ja roskalavaryhmiä.   Yhdessä niisäkin valitettiin kun sama ihminen ensimmäisenä ottaa kaiken, huonekaluja lukuunottamatta ja myy sitten nettimyyntikirppareilla, joku juorusi että myös pitää myyntipöytää.

Olen tyhjentänyt kaappeja.  Hyvä jos joku hakee erillisiä kappaleita vanhoja laseja; luetun näköisiä lasten kirjoja. Pelejä.   Vaatteita en ilmoittele, huonot roskiin, käyttökuntoiset  fidaan, pelastusarmeijalle, konttiin.

Vierailija
33/129 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus reilu 20 vuotta sitten, kun olin yläasteella, menin yhden kaverini kanssa myymään ylimääräisiä tavaroita kirpputorille. Siis sellaiselle, jonne mentiin yhdeksi päiväksi kerrallaan ja myyjät oli pöytiensä äärellä koko ajan. Jo ennen kuin kirppis avattiin paikan vakiomyyjät(?) tuli tekemään pöydästämme hyviä löytöjä. Röyhkein myyjä koitti jopa tinkiä ostoksistaan reilun alennuksen - kaverini olisi antanut periksi, mutta onneksi mulla riitti rohkeus sanoa lipevälle miehelle ei. 

Myöhemmin päivällä käytiin kiertämässä kirppistä ja nähtiin iso osa myymistämme tavaroista myynnissä paljon kalliimmalla. Molemmille jäi päivästä paska maku suuhun, vaikka saatiinkin tienattua sen verran taskurahoja kuin oli toivottu. 

Vierailija
34/129 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko lahjoittaa seurakunnan diakonitoimintaan?

Tämä on hyvä idea! Kiitos. Teen näin seuraavalla kerralla. Katsoin myös paikallisen Hopen lahkoituskanavat. 

Noita Torin ja Facen Annetaan-palstoja en jaksa. Huonoja kokemuksia. Mielelläni vain vien tavarat eteenpäin.

Ap.

Vierailija
35/129 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus reilu 20 vuotta sitten, kun olin yläasteella, menin yhden kaverini kanssa myymään ylimääräisiä tavaroita kirpputorille. Siis sellaiselle, jonne mentiin yhdeksi päiväksi kerrallaan ja myyjät oli pöytiensä äärellä koko ajan. Jo ennen kuin kirppis avattiin paikan vakiomyyjät(?) tuli tekemään pöydästämme hyviä löytöjä. Röyhkein myyjä koitti jopa tinkiä ostoksistaan reilun alennuksen - kaverini olisi antanut periksi, mutta onneksi mulla riitti rohkeus sanoa lipevälle miehelle ei. 

Myöhemmin päivällä käytiin kiertämässä kirppistä ja nähtiin iso osa myymistämme tavaroista myynnissä paljon kalliimmalla. Molemmille jäi päivästä paska maku suuhun, vaikka saatiinkin tienattua sen verran taskurahoja kuin oli toivottu. 

Kyllä! Ja vielä härskimpää, että tuollaista tehdään nuorille myyjille. Inhottavaa.

Vierailija
36/129 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta pitää muistaa, että hyvä myyntimies pärjää juuri sillä röyhkeydellään. Lisäksi auttaa hieman löyhä moraali. Jopa oman työpaikkani myyntimies on hieman tämmöinen lipevä kaveri, joka myy vaikka oman mummonsa. Mutta näitä tarvitaan, valitettavasti.

Vierailija
37/129 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Ja vielä härskimpää, että tuollaista tehdään nuorille myyjille. Inhottavaa.

joskushan tuollaiseen tarjoukseen kannattaa tarttua, eli jobbari ostaa kaiken hinnalla x ja itse pääsee samantien pois sieltä myymästä. Nuorten huijaaminen ei tietenkään ole ok.

Vierailija
38/129 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joskushan tuollaiseen tarjoukseen kannattaa tarttua, eli jobbari ostaa kaiken hinnalla x ja itse pääsee samantien pois sieltä myymästä. Nuorten huijaaminen ei tietenkään ole ok.

Etenkin alaikäisten kanssa pitäisi kuitenkin pelata avoimin kortein. Onko niin vaikea sanoa, että voin antaa sulle x euroa koko satsista jos tahdot viettää päivän jossain muualla? Tai että voin ostaa nämä tavarat sulta y eurolla vaikka päivän päätteeksi, jos et saa niitä kaupaksi? 

Vierailija
39/129 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitin hyväntekeväisyyteen vaatteita että joku pienituloinen ihminen ei paleltuisi talven tullen, hintaa pitävät liikkeessä parista eurosta vitoseen. Eikös ollutkin seuraavalla viikolla myynnissä läheisellä kirpparilla nämä melkein kaikki vaatteet ylihinnoitetulla hinnalla. Olin vihainen. Jollakin menee todella huonosti, kaikin puolin.

Vierailija
40/129 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitin hyväntekeväisyyteen vaatteita että joku pienituloinen ihminen ei paleltuisi talven tullen, hintaa pitävät liikkeessä parista eurosta vitoseen. Eikös ollutkin seuraavalla viikolla myynnissä läheisellä kirpparilla nämä melkein kaikki vaatteet ylihinnoitetulla hinnalla. Olin vihainen. Jollakin menee todella huonosti, kaikin puolin.

Hänellä oli sitten varmaan enemmän tarvetta rahalle kuin juuri niille vaatteille. jos ne oli ylihinnoiteltu, niin ei tietenkään mene kaupaksi. Ei vastaanottajalla ole mitään velvollisuutta käyttää niitä lahjoitustavaroita juuri niin kuin antaja on suunnitellut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan