Lapsi valittaa kun meillä ei ole rahaa matkustaa mihinkään
On todella tiukkaa rahasta. Selvitään jotenkuten, mutta ei ole rahaa lähteä millekään lomamatkalle. Ollaan päiväretkiä tehty (kallein oli päivä Tallinnassa alekupongilla, yöhön ei ollut siellä varaa), mutta sen enempään ei budjetti taivu. Etenkin kun koulujen loma-aikoina on aina sesonkihinnat. Lapsi haluaisi matkalle. Vinkatkaa miten autoton lapsiperhe pääsisi jollekin lomamatkalle edullisesti, jos budjetti ei taivu juuri mihinkään. Lähtöpaikkana Espoo.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Tukholman risteily Viking Linella näin syksyllä maksaa 121e kaks aikuista + kaks lasta B-hytti. Lähtö torstaina niin pitää ottaa yksi vapaapäivä koulusta. Eväät mukaan jos haluaa säästää ja paluumatkalle uudet eväät Tukholmasta. Sitten on käyty ulkomailla.
Voi voi, Tallinnaan on paljon halvempaa ja muutenkin kivempi paikka. Me ollaan tehty myös esim. jouluristeily Riikaan Latviaan.
Vierailija kirjoitti:
https://www.solaris-lomat.fi/tuetut-lomat-lapsiperheille/
Nää on oikeasti kalliita, siinä aika iso se itsekustannettava osuus. Lisäksi lapsi tais toivoa ulkomaan matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna mentiin Flixbussilla Tukholmasta Osloon, Oslo ihan sikakallis paikka, en suosittele sitä budjettimatkaajalle. Mut bussi oli halpa (25€/hlö), laivamatka olI halpa, ja eväillä mentiin. Takaisin tullessa syötiin kerran pizzabuffassa.
Mun on pakko kyllä sanoa tähän, että suomalaiselle Oslo ei ole enää kovin kallis ellei ole ryyppäämään menossa. Toki ei mikään budjettimatkakohde.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän lapsesi tuskan. Espoossa on myös varakkaampaa väkeä ja varmasti koulussa on muita lapsia, jotka pääsevät matkalle harva se päivä.
Lapsen kaveri tuodaan Bentleyllä kouluun.
Minunkin Lapseni haluaisi. Mitä tehdä ? Olemme pienipalkkainen pariskunta.
Minkä ikäinen lapsi? Oletan, että ymmärtää puhetta, jos kerran osaa haluta matkallekin. Jos ei ole rahaa, niin ei sitä voi silloin matkustella, elämän kylmiä totuuksia.
Niin valittivat omatkin lapseni aikoinaan. Yh: na oli tiukkaa. Jälkeenpäin ovat olleet ihan kiitollisia että oli kuitenkin turvallinen koti ja oppivat paljon tärkeitä elämäntaitoja esim korjaamaan vaatteita, laittamaan ruokaa siitä mitä kaapeista löytyi jne. Tyttäreni ovatkin tänä päivänä säästeliäitä ja osaavia nuoria aikuisia. Ja sen verran ekologisia että matkustelevat lähinnä kotimaassa junalla, kesäisin purjehtivat.
Köyhä oli meidänkin lapsuus.
Äitiriepu yritti ostaa tasan joululahjoja lapsille, 8. Ukko joi joka markan ja jotenkin emme edes pyytäneet mitään kun ei vaan ollut taloudellisia mahdolisuuksia.
Kiitän Jumalaa hyvästä elämästäni nyt.
Tykkäättekö retkeilystä? Pääkaupunkiseudulla on useita ihania luontokohteita, joihin pääsee julkisilla. Jos saatte esim. Tutuilta teltan ja makuupussin lainaan, voi pelkkä yön yli metsässä olla elämys, vaikka kotimaassa onkin. Oon kans köyhä, mut mun lapset rakastaa näitä reissuja.
Kyllähän se otti rankasti päähän kun ei voinut harrastaa mielenkiintoisia harrastuksia lapsena.
Oli kova liikkumisen tarve lapsena,(nyt lääkitys auttaa siihen onneksi.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.solaris-lomat.fi/tuetut-lomat-lapsiperheille/
Nää on oikeasti kalliita, siinä aika iso se itsekustannettava osuus. Lisäksi lapsi tais toivoa ulkomaan matkaa.
Joo ja junaliput ja mahdolliset taksit juna-asemalta on tosi kalliit.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää lapsi tehdä jos ei varaa siihen?
Jos ei varaa mitä? Käytä verbejä.
Vierailija kirjoitti:
Sun lapsi on kiittämätön, mä tuollaista käytöksestä sanoisin että koko lomalla ei harrasteta mitään mikä maksaa, evästetkelle voisi päästä jos on kiltisti.
Niin tai sitten hän on ihan vain lapsi. Lapsi jota harmittaa ettei perhe matkustele. Mitä pahaa tuossa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän lapsesi tuskan. Espoossa on myös varakkaampaa väkeä ja varmasti koulussa on muita lapsia, jotka pääsevät matkalle harva se päivä.
Lapsen luokalla on varakkaita usein matkustavia ja myös köyhempiä kuin me, laidasta laitaan siis. Me sentään käytiin päivämatkalla, mutta lapsen mielestä se oli vain retki, ei oikeaa matkustamista. Ap
Mikä hiton kiittämätön kermaperse teillä siellä kotona on? Määrää miten teidän pitäisi elää ja matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun lapsi on kiittämätön, mä tuollaista käytöksestä sanoisin että koko lomalla ei harrasteta mitään mikä maksaa, evästetkelle voisi päästä jos on kiltisti.
Niin tai sitten hän on ihan vain lapsi. Lapsi jota harmittaa ettei perhe matkustele. Mitä pahaa tuossa on?
Pahaa on se, että lapsi oppii vain valittamaan. Asiat voisivat olla aina huonomminkin. Päiväreissu Tallinnaan sitä paitsi kuulostaa ihanalta; saa olla laivalla, katsella merimaisemia, sekä pääsee ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta lapsi ei ole kiittämätön. On jo 9 eikä ole koskaan päässyt Tallinnaa pidemmälle ulkomaille. Muutamaan vuoteen ei millekään matkalle. Kun oli pieni niin reissattiin vähän Suomessa, mutta lapsi ei niitä muista. Kyllä ymmärrän, että hän haluaa päästä joskus jonnekin. Ap
Saahan sitä haluta kaikenlaista. Eri asia, mikä sitten toteutuu.
Kyllä muakin harmitti lapsena ettei koskaan käyty huvipuistossa eikä matkoilla. Vanhempani olivat erähenkisiä luontoihmisiä. Kivoja retkiä kuitenkin tehtiin luontoon. Matkustamaan aloin itse täytettyäni 18-vuotta.
Jälkeenpäin katsottuna mulla oli oikein kiva lapsuus, vaikka joskus valitinkin siitä, ettei meillä matkustelu.
Gdanskiin on nyt Turusta ihan superhalpoja lentoja. Kiva ja edullinen kaupunki.
Tallinnassa lapsen kanssa on jo käytykin. Olisiko hotellimatka ihan mahdoton? Sesongin ulkopuolella saa laivalipun kympillä (esim. nyt oli Eckeröllä) ja kivan majoituksen löytää muutamalla kympillä. Tallinnassa myös syö edelleen varsin edullisesti kunhan vähän perehtyy asiaan.
Mietin myös, tarvitseeko koko perheen matkustaa, vaikkakin ymmärrän että se olisi mukavaa. Mutta jos matkustaisi äiti-lapsi, sitten mahdollisesti seuraavalla kerralla isä-lapsi?
Virossa pääsee myös edullisesti esim. Pärnuun.
Puolaan tosi halpoja matkoja ainakin Tukholmasta.18 euroa yks suunta.Miten Suomesta? Ja Puola on muutenkin suhteellisen halpa maa .Euro kyllä nostatti hinnat tosi paljon.
Itse en ollut 9-vuotiaana käynyt muualla kuin Tukholmassa. Ei olisi tullut mieleenkään valittaa asiasta.
Lapsi voi mennä sitten kun tienaa itse matkoille. Ihan voit sanoa suoraan ettei ole rahaa, niin moni muukin tekee sanoo suoraan