Onko se normaalia että herää yöllä miettimään työasioita?
Ja viikonloppuisin ne pyörii päässä koko ajan enkä palaudu yhtään.
Minulla on tällainen tilanne. Olen aina ollut masennukseen taipuvainen, tunnollinen ja tarkka. Mutta aikaisemmin ei ole tällaista ollut. Vaihdoin 2 vuotta sitten työpaikkaa, ja vaikka se on muuten kiva paikka, on siellä iso vastuu ja paljon päällekkäisiä työtehtäviä. Niitä ei voi vähentää. Ensimmäinen vuosi meni kohtuullisesti, mutta nyt toisena vuotena on ollut ongelmia eikä ne häviä.
Lisäksi minulla on koko ajan vatsa sekaisin ja olen alkanut unohdella asioita.
Työterveys antaa max viikon saikkua ja pillerit, en tiedä riittääkö se.
Tämmöinen tilanne. Pelkään että saan kohta romahduksen ja sen häpeän vielä päälle.
Kommentit (36)
Ei ole normaalia. Selkeä ylikuormituksen merkki. Mene lääkäriin.
Nykyään normaalia aika monessa paikassa. Ei kyllä pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia. Kuulosta ylitunnolliselta, laske rimaa.
En osaa eikä oikein pystykään työn luonteen takia.
Ap
Ylikuormittinut, stressaantunut ihminen herää yöllä miettimään työasioita. Normaalia ja tervettä se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet itsellesi liian haastavassa työssä. Vaihda johonkin vähemmän vastuulliseen ja anna paikkasi jollekin, joka on sinua kykenevämpi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voitko kertoa asiasta kollegallesi tai esihenkilöllesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pitäisikö sinun miettiä työpaikan tai alan vaihtoa, jos ja kun voit noin huonosti?
itsellä on joskus ollut noin kun on iso vastuu töistä on painanut. Mutta onneksi se stressitila on mennyt ohi. Yksi keino on kirjoittaa ylös työpäivän päätteeksi kaikki pohdittavat ja hoidettavat asiat, jotta niitä ei tarvitse miettiä vapaa-ajalla. Ja sitten yölläkin muistuttaa itseä, että kaikki on tallessa, ei tarvitse huolehtia ja hengitellä syvään rauhallisesti. Hengittely voi myös auttaa vatsavaivoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ylikuormittinut, stressaantunut ihminen herää yöllä miettimään työasioita. Normaalia ja tervettä se ei ole.
Mikä tässä sitten auttaa? Viikko sairaslomaa tuskin muuttaa asiaa. Olen miettinyt irtisanoa itseni, vähän säästöjä on, mutta kaikki pitäisi sitä hulluna ja epäilen itsekin onko siinä järkeä. Mutta tämä paha olo ei häviä, se vaan jatkuu.
Ap
Oon samanlaisessa tilanteessa. En tiedä mitä tehdä myöskään. En voi jäädä edes saikulle, koska jos jäisin saisin seuraavissa yt:ssä kenkää. Heikkoutta ei voi näyttää ja työpaikkaa ei voi vaihtaa, kun työtilanne on mikä on. En tiedä miten kauan enää jaksan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet itsellesi liian haastavassa työssä. Vaihda johonkin vähemmän vastuulliseen ja anna paikkasi jollekin, joka on sinua kykenevämpi
Aika suoraan sanottu, mutta onhan siinä perää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pitäisikö sinun miettiä työpaikan tai alan vaihtoa, jos ja kun voit noin huonosti?
Nykyään työpaikkaa ei helposti vaihdeta, kun ei ole paikkoja auki. Eikä etenkään jos ei ole enää nuori.
Ala hakemaan uutta työpaikkaa heti huomenna. Olet palamassa loppuun ja sitten joko saat potkut tai yhtenä päivänä itse toteat, että nyt tämä loppui. Uuden työpaikan saaminen on paljon helpompaa, kun hakee sitä työssäkäyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä sitten auttaa? Viikko sairaslomaa tuskin muuttaa asiaa. Olen miettinyt irtisanoa itseni, vähän säästöjä on, mutta kaikki pitäisi sitä hulluna ja epäilen itsekin onko siinä järkeä. Mutta tämä paha olo ei häviä, se vaan jatkuu.
Ap
Tuolla aiemmin jo ehdotettiin työpaikan tai alan vaihtoa. Mieti tosissasi mitä mahdollisuuksia sinulla olisi, voisitko työllistyä jossain muualla? Tai hakeutua uudelleen koulutukseen?
Jos on ollut 5 vuotta eläkkeellä, niin ei ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voitko kertoa asiasta kollegallesi tai esihenkilöllesi?
Kyllä kai, mutta olisi se aika vaikeaa. Muilla ei vaikuta olevan samoja ongelmia ja se tuntuisi kiusalliselta. Eikä he varmaan pystyisi mitää asialle. Jokainen vastaa omista tehtävistään ja tulosta on tultava. Työpaikassa ei ole vikaa. Ihmiset on kivoja. Mutta silti tilanne on tämä.
Ap
On se varsin normaalia, mutta olihan asbestikin normaalia ei niin kovin kauan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Varmaan pitäisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oon samanlaisessa tilanteessa. En tiedä mitä tehdä myöskään. En voi jäädä edes saikulle, koska jos jäisin saisin seuraavissa yt:ssä kenkää. Heikkoutta ei voi näyttää ja työpaikkaa ei voi vaihtaa, kun työtilanne on mikä on. En tiedä miten kauan enää jaksan.
Sama täällä 😐