Aikuisten lasten vanhemmat, missä vaiheessa lakkasitte olemasta päivittäin yhteydessä?
Lapsi asuu omillaan nyt toista vuotta mutta joka päivä vaihdellaan vähintään muutama viesti. Pitäisikö sitäkin vähentää? Muistelen omaa nuoruuttani niin eihän mulla ollut edes puhelinta kun muutin pois kotoa!
Kommentit (49)
Kun muuttivat omilleen. Toki silloin ihan alussa tuli joitakin kysymyksiä, mutta ei nyt sentään joka päivä eikä edes joka viikko.
Kyllä minä pidän yhteyttä omiin vanhempiin päivittäin, ja niin kauan kuin vain oli mahdollista elämäntilanteen niin salliessa (lapsettomana) kävin melkein viikottain myös isovanhempieni luona toisessa kaupungissa. Minä oon aina tykänny olla lapsuudenperheeni ja muun suvun kanssa :) On ikävä jo menehtyneitä sukulaisia, mutta toisaalta iloinen olen kaikesta siitä, mitä heidän kanssa sainkaan kokea.
Kyllä soitellaan tai viestitellään lähes päivittäin. Ihan mukavaa ja yleensä kyllä ne opiskelemassa olevat nuoret soittelevat minulle.
Myös itse soittelen oman äitini kanssa usein.
Tämä sopii meidän perheelle hyvin!
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Kun muuttivat omilleen. Toki silloin ihan alussa tuli joitakin kysymyksiä, mutta ei nyt sentään joka päivä eikä edes joka viikko.
Sen mitä olen sinua seurannut blogissasi ja täällä niin itse olet ilmeisesti ollut koko ikäsi aika paljon tekemisissä vanhempiesi ja nyttemmin isäsi kanssa?
Minulla on paljon lapsia. Joka päivä jonkun kanssa kirjoitellaan viestejä tai wa-ryhmään laitellaan jotain hauskoja videopätkiä. Viimeisinkin on muuttanut omilleen vuosia sitten.
Minä otan yhteyttä lapsiini kun on aihetta, niin on ollut aina. Jos jostain heistä ei kuulu mitään kysäisen parin viikon hiljaisuuden jälkeen mitä kuuluu.
Yleensä he ovat meihin yhteydessä päivittäin-viikoittain ja tapaamme 1-4 kuukaudessa.
Meille ihan luonnollista
Äiti ei soita koskaan minulle. Olen asunut 30 vuotta muualla, ei edes kun olin opiskelija ja minulla oli koti-ikävä ei soittanut.
Kun lapset muuttivat pois, niin automaattisesti viestittely väheni. Nyt otan yhteyttä 7-10 päivän päästä, jos ei ole mitään kuulunut.
Nuorempana, kun 17-20 v oli yksin kotona lomilla tms, silloin viestittelin päivittäin.
Laitoin tästäkin pojalleni kuvakaappauksen. Hän puolestaan kysyi mitä vastattiin. Kerroin, että kunnon vanhemmat antaa lapsille tilaa olla.