Eikai nyt kukaan älykäs ja kouluttautunut nainen mitään palomiestä huolisi?
Ovat yleensä tyhmiä kuin saappaat. Turha jutella mitään vähänkään monimutkaisempaa.
Palomiehet lähinnä tekevät yksinkertaista amisduunia. Joutoaikana pesevät hallinlattioita jne.
En ymmärrä miksi pikkuskiditkin ihailevat palomiehiä. Palomiehet ovat myös hyvin ahdasmielisiä ja vihaavat kaikkea erilaista. Toki ulospäin esittävät jotai muuta, mutta todellinen luonne tulee heilläkin esille kun suuri yleisö on poissa kuuloetäisyydeltä.
Joku Aallosta valmistunut dippainssinainenkaan ei taatusti vilkaisekaan likaisia palomiehiä kohti. Niitä kovakuntoisia ja lihaksikkaits miehiä on myös yliopistossa.
Kommentit (64)
En ole koskaan luullut palomiehiä fiksuksi. Se on vain palveluammatti. Suurin osa työstä on päivystämistä.
Kyllä mulle olisi kelvannut roskakuskikin, mutta hän torjui mut :(
Eikös nyt ollut vähän aikaa sitten palomiehet ottaneet kuvia riisutuista naisuhreista ja päivitelleet jossain wappiryhmässään naisen alusvaatevalintaa? Tämä tapaus toki briteissä, mutta pelastusala on tiedetty ongelmaisesta asenteestaan ja ahdistelusta.
Anna mä arvaan...sinua ei ole hyväksytty VPK toimintaan saatikka pelastusopistoon?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle olisi kelvannut roskakuskikin, mutta hän torjui mut :(
Taidan tietää sinut. Tiesi miten paljon horoilet ympäri kylää. Taso niilläkin on.
Tuskin ne dippainssinaiset palomiestenkään tyyppiä on. Tai toisaalta voi ihmiset olla enemmänkin kuin vaan yhtä ammatin määrittelemää asiaa.
Entä dippainssit, jotka eivät ole löytäneet oman alansa töitä ja siivoilevat lattioita palomiestä huonommalla palkalla? Tai jopa työttömänä... Sentään palomies on arvostettu ja tärkeä ammatti.
Ja ne pelastaa lapsia autokolareista ja tulipaloista
Skoude ollut käsipuolessa,
ehkä useampikin,
mutta ei yhtään brankkaria.
En pysty kommentoimaan..
Ihana laatumies voi olla ihan
mitä tahansa,
vaikka maanviljelijä.
Korkea äo on pojan
äidiltä periytyvä ominaisuus.
Korkeakaan äo ei automaattisesti
tee pojasta lukutoukkaa.
Hänellä saattaa olla dysleksia,
autismikirjon dg, ADHD,
masennus, ahdistus, bi-polaari.
[Ei hän edes yli 150 äo:lla
välttämättä lue tohtoriksi, vaan on
puuseppä. Jeesuskin oli. 😉]
Palomiehet on yleensä hyvässä tikissä, pitkiä ja raamikkaita. Kyllä kelpaisi akateemisellekin. 😋
Ketään ei kiinnosta sun äly ap. Jos nyt kirjasta lukemista ja tehtävien tekoa vuodesta toiseen voi älyksi edes sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Entä dippainssit, jotka eivät ole löytäneet oman alansa töitä ja siivoilevat lattioita palomiestä huonommalla palkalla? Tai jopa työttömänä... Sentään palomies on arvostettu ja tärkeä ammatti.
niitä inssinplanttuja meillä oli linjalla hommissa lattiatason tavistyössä useitakin määräaikaisina, jota jatkettiin useita kertoja. Olivat huonommalla palkalla kuin me normiväki. Sitä se teettää tuo liikakoulutus, kaikille vaan ei riitä niitä paikkoja, on otettava se mitä saa. Tulevaisuudeessa yhä enemmän jää ilman koulutustaan vastaavaa työtä.
Kyllä mulle palomies kelpaisi. Ei mikään muskeliukko adonis vaan sellainen ihan tavallinen mies. Tärkeää työtä tekevät ja moni palomies on samalla myös hoitotason ensihoitaja ammattikorkeakoulusta.
Mä muistan erään erittäin
hyvännäköisen palomiehen katselleen
mua sillä silmällä monta vuotta.
Ei silmiään irti minusta saanut hän..
Mutta hän oli naimisissa, en siis
lähtenyt saunomaan. 😉
Vaikka älyäkäs olisitkin niin minusta ei ole yhtään viehättävää, että pitää duunareita jotenkin alempi arvoisina. Onko akateemisuus ainut asia joka kannattelee itsetuntoasi? Elämässä on paljon kiinnostavampia ja tärkeämpiäkin asioita, ei ole yhtään kivaa tuollainen snobeus. Mitens sitten käy jos itse jäät työttömäksi?
Vierailija kirjoitti:
Montako sellaista oikeasti tunnet? Mutta pelastusala on tärkeä, siinä olet oikeassa.
Entinen koulukiusaajani (akateeminen ja erittäin hyväpalkkaisessa työssä) on naimisissa palomiehen kanssa. Todistettavasti kelpaavat.
Minäkin luulin heitä fiksuiksi, mutta työ ja koulutus saa yläkerran lyömään monimutkaista ajattelua vaativissa asioissa tyhjää.