Ennen talvitakkeja sai 50 eurolla. Nykyään maksaa lähes 200 euroa.
Kunnon takki maksaa jo 200 euroa eikä alle satasella saa kovin hyvää takkia. Kävin monessa kaupassa katsomassa takkeja enkä ostanut vielä ainakaan kun hinnat oli lähellä kahta sataa. En ole moneen vuoteen ostanut talvitakkia ja yllätyin hintakehityksestä joka oli reilusti kallis.
Kommentit (243)
Mä olen ostanut Luhdan outletista (yksi heinäkuu) toppatakin oli alennuksessa ja maksoi 49€. Oikea hinta oli jossain 200€ tietämillä.
Myös Stadiumin outlet-myymälästä löysin muistaakseni viime syksynä teinille (aikuisten malli) ruotsalaisen untuvatakin hintaan 99€.
Kannattaa kulkea liikkeissä ahkerasti ja tutkia tarjontaa. Edullisempia takkeja löytyy mielestäni jostain ihan perusvaatekaupoista. Urheiluliikkeissä selkeästi yleensä kalliimpaa, mutta niissä on monesti hyviä tarjouksia ja esim. nuo outletit tai Budget Sport kannattaa vilkaista.
Vierailija kirjoitti:
Kengissä sama juttu Kalliit kengät hajoo yleensä yhden talven aikana. Kengän sisäpuolelta kantapäistä kengän kangas repee todella äkkiä.
Sulla on väärän kokoiset tai malliset kengät, jos menevät nopeasti rikki. Joko ns.liian pienet, jolloin kangas hankautuu rikki tai sitten kengät on kantapäistä liian leveät tai muuten isot sun jalkaa, jolloin kantapää liikkuu liikaa ylös alas kengän sisällä ja hankaa kankaan rikki.
Yksi vaihtoehto on myös, että survot kengät jalkaan ilman kenkälusikkaa.
nykyään tuntuu kun olen etsinyt kunnon talvitakkia niin 100-200e on laadultaan ihan paskoja ja ohuita.
Onko ne Temun Talvitakit kunnollisia ja laadukkaita??
Vierailija kirjoitti:
Tokmanilta kevyt toppatakki 20€, jos talven kestää niin riittää mulle !
onko se laadukas ja tarpeeksi paksu? miten tokmannin takki eroaa Temusta? temusta 30e alkaa saamaan kunnon talvitakkia
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ostanut Luhdan outletista (yksi heinäkuu) toppatakin oli alennuksessa ja maksoi 49€. Oikea hinta oli jossain 200€ tietämillä.
Myös Stadiumin outlet-myymälästä löysin muistaakseni viime syksynä teinille (aikuisten malli) ruotsalaisen untuvatakin hintaan 99€.
Kannattaa kulkea liikkeissä ahkerasti ja tutkia tarjontaa. Edullisempia takkeja löytyy mielestäni jostain ihan perusvaatekaupoista. Urheiluliikkeissä selkeästi yleensä kalliimpaa, mutta niissä on monesti hyviä tarjouksia ja esim. nuo outletit tai Budget Sport kannattaa vilkaista.
Lisäksi näitä käyttämättömiä alelöytöjä myydään esim vintedissä vielä puoleen hintaan tuosta. Livekirppareilta en löydä koskaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole kauaa, kun laitoin Toriin myytäväksi useita hyvälaatuisia ja ostaessani useamman satasen maksaneista takkeja. Nyt myynnissä edullisesti, mutta ei parilla kympillä kuitenkaan. Yksikään rakki ei ole mennyt kaupaksi. Ilmeisesti ihmisillä on nykyään varaa ostaa uutena kaupasta.
Itsellä 2 uutta talvitakkia myynnissä torissa. Olivat jo viime syksynä ja talvena myynnissä. Nyt syksyllä laitoin uudestaan. Ei ole mennyt edes 10 eurolla. Huomenna vien uffin laatikkoon.
Laitatko sinä ilmoitukseen takin kokoa ja väriä? Kun minä etsin jotain vaatetta, en klikkaa jokaista ilmoitusta. Klikkaan vain ne, jotka sopivat hakuehtojeni kanssa yhteen. Esim naisten sininen, polvipituinen talvitakki, villasekoitekangas ja koko 38.
Aika harva käyttää kirppismyynneissään mitään tuollaisia hakusanoja kuin polvipituinen ja villasekoitekangas. Itse etsin vaan esim tietyn merkin takkeja.
Kannattaa hyödyntää alennusmyynnit, Elloksen alekoodit jne.
Yleensä keväällä kannattaa ostaa toppatakki.
Huippulöytöni on kerran Kärkkäisen alesta ostamani lämmin Didrikson- talvitakki. Hinta 47 euroa. Olen jo pari-kolme talvea sitä käyttänyt, on hyvä laatu.
Onpa outo aloitus.
Juu, ennen takkeja sai 50 eurolla, nyt maksaa 200 euroa.
mutta myös: kun minä aloitin työni samassa julkisen puolen hommassa kuin nyt olen 25 vuotta sitten, oli palkka 2000 euroa, kun nyt se on 5300 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hönö täytyy olla jos maksaa talvitakista yli 200€. Kunnon lämpimiä untuvatakkeja saa reilusti alle 100€. Ostaako joku ylipäätään jostain verkkokaupasta 400€ takkia kun voi mennä kauppaan ja sanoa että maksan tästä 200€
Missä kaupassa asiakas voi sanella paljonko maksaa tuotteesta? Kiinnostaisi myös ihan nimeltä mainittuna kaupat, joista saa kunnollisen untuvatakin REILUSTI alle satasella.
Halpahallissa esim niitä on monenlaista alle satasella. Maksoinkohan itse 60€ ja on lämmin ja siisti. Monessakin liikkeessä kun myyjä esittelee vaatteita ja hintalapussa lukee esim 80€ itse ainakin vain sanon että onko se 50€ ja sillä usein lähtee. Tyhmä on joka vain maksaa sen mitä hintalapussa pyydetään.
Missä rajatilamaailmassa oikein elät? Markkinoilla voi yrittää tinkiä, mutta ei todellakaan missään normaalissa oikeassa kaupassa. Myyjillä ei ole mitään valtaa omiin hinnoitteluihin ja alennuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Viisi vuotta sitten jo joutui maksamaan tonnin kunnon untuvatakista, eikä kyseessä ollut edes canada goose.
👍🏿
Vierailija kirjoitti:
Olen kokoa 44 (tämä on nykyään yleisin koko Suomessa naisilla) ja lisäksi suosikkivärini on musta. Kyllä tälläiset takit myydään jo sesongin aikana, ei niitä minnekään kevätaleen jää, kun ostajia on paljon. Hyvin usein vaatekaupassa on eioota muutenkin oman koon kohdalla.
Yleisin naistenvaatteiden koko Suomessa vuonna 2025 on 40 tai L.
Vierailija kirjoitti:
Vanhasta hajosi vetoketju viime keväänä joten tarviin varmaan uuden talvitakin. T: ap
Halvemmaksi tulee vetoketjun vaihto, mikäli muutoin käyttökelpoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi näitä käyttämättömiä alelöytöjä myydään esim vintedissä vielä puoleen hintaan tuosta. Livekirppareilta en löydä koskaan mitään.
Kävin vähän aikaa sitten eka kertaa tutkimassa hehkutetun Vintedin valikoiman. Olen kokoa 48/50. En löytänyt yhtään ainoaa ostamisen arvoista tuotetta sieltä. Ehkä sitten olen nirso, mutta en halua ostaa mitään tavallista halpis rättiä käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin vähän aikaa sitten eka kertaa tutkimassa hehkutetun V
Varmaan koko vaikuttaa. S-L kokoisia vaatteita siellä on valtavat määrät ja uutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokoa 44 (tämä on nykyään yleisin koko Suomessa naisilla) ja lisäksi suosikkivärini on musta. Kyllä tälläiset takit myydään jo sesongin aikana, ei niitä minnekään kevätaleen jää, kun ostajia on paljon. Hyvin usein vaatekaupassa on eioota muutenkin oman koon kohdalla.
Yleisin naistenvaatteiden koko Suomessa vuonna 2025 on 40 tai L.
AI-yhteenveto
Suomessa yleisin naisten vaatekoko on vuonna 2025 todennäköisesti L eli 42, perustuen suuriin myyntidatoihin, kuten S-ryhmän dataan. Toisen lähteen mukaan yleisin koko on 40, joka on noin joka viidennellä suomalaisella naisella.
Yleisin koko: Tämän hetkisten tietojen mukaan suurin osa naisista käyttää vaatekokonumeroa 42 (L) tai 40.
Koko 40 on yleinen: Joka viides suomalainen nainen käyttää kokoa 40.
Suuret koot ovat yleisiä: Yli 70 % suomalaisista naisista käyttää kokoa 40 tai suurempaa.
15 vuotta sitten ostin kirpparilta vitosella MasterCoatin mustan, hupullisen talvitakin. Olen käyttänyt sitä joka talvi eikä siinä edelleenkään ole mitään vikaa, vetoketju toimii moitteettomaksi, taskut ja hihansuut ovat ehjät.
Tokmannilla hyviä talvitakkeja 60-80 eurolla. Jos on klubin jäsen niin saa 20% alennusta eli 60 euron takki maksaakin 48 euroa. Kävin itse tokmannilla tunti sitten. Klubiin voi liittyä ilmaiseksi eli menet kassalle ja annat vaikka puhelinnumeron ja nimen.
Tokmanilta kevyt toppatakki 20€, jos talven kestää niin riittää mulle !