Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia
ja puuduttavia mielipiteitä.
Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms
Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)
Tule mukaan, sinä saman henkinen.
Kommentit (17720)
Vierailija kirjoitti:
En voittanut lotossa tänäänkään.
En ole tarkastanut perjantain eurojackpot kuponkia.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan enää lainaa kirjojani kenellekään. Jos saa takaisin joskus niin ovat likaisia, kulmat taiteltu, päällys saattaa puuttua jne.
Ihmiset saa mennä itse kirjakauppaan tai tilata netistä ja maksaa. Minä en ole kirjasto vaikka taloni siltä näyttää.
Huoneentaulu
Kun on kirja käsissäsi, älä nuole näppejäsi, vaan ne muista ensin pestä: kirja, kas, ei tahraa kestä! Kirjamies ei alleviivaa hienointakaan hengen hiivaa, “korvia” ei lehtiin laita, niteen niskaa nurin taita eikä vie hän kirjaa lainaan, vaan hän kirjaa kunnioittaa enemmän kuin valtiaita, jotka valloittavat maita. Sillä miekat henki voittaa - kirjat kilpisotilainaan!Toivo Lyy lähettänyt NVL:läiselle E. J. Ellilälle 1960
Vanha sanonta: Ei tavara lainassa parane.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhuksia kutsutaan ikäihmisiksi? Eivätkö kaikki ole jonkin ikäisiä ihmisiä?
Ennen vanhuutta ihmiset ovat ikäihminen, sitten vasta vanhus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhuksia kutsutaan ikäihmisiksi? Eivätkö kaikki ole jonkin ikäisiä ihmisiä?
Milloin sitten iätön?
Vierailija kirjoitti:
En koskaan enää lainaa kirjojani kenellekään. Jos saa takaisin joskus niin ovat likaisia, kulmat taiteltu, päällys saattaa puuttua jne.
Ihmiset saa mennä itse kirjakauppaan tai tilata netistä ja maksaa. Minä en ole kirjasto vaikka taloni siltä näyttää.
Huoneentaulu
Kun on kirja käsissäsi, älä nuole näppejäsi, vaan ne muista ensin pestä: kirja, kas, ei tahraa kestä! Kirjamies ei alleviivaa hienointakaan hengen hiivaa, “korvia” ei lehtiin laita, niteen niskaa nurin taita eikä vie hän kirjaa lainaan, vaan hän kirjaa kunnioittaa enemmän kuin valtiaita, jotka valloittavat maita. Sillä miekat henki voittaa - kirjat kilpisotilainaan!Toivo Lyy lähettänyt NVL:läiselle E. J. Ellilälle 1960
Minulla ärsyttää, kun ihmiset silleen nyppäävät aikakauslehtien sivut lehtipisteissä. Oikealla puolella sivuja näkyy nyppäyksiä, kun on rannetta liikaa väännetty selaamiseen. En haluaisi ostaa kallihkoita lehtiä nypättyinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nyt vanhus, kun olen työeläkkeellä 65v. Tunsin itseni vanhukseksi jo 55-vuotiaana, kun lapsenlapseni neuvoi minulle Pokemon-korttien arvojärjestyksen. Ei mennyt perille. 40-vuotiaana ajoin ajokortin, silloinkin tunsin itseni vanhukseksi 18-vuotiaiden seurassa. Selkeesti tilannekohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Mökin vesipumppu otettiin jo talveksi pois. Paljon oli pitkässä (40m) putkessa vettä. Ei ihmekään, ettei kaivoon riittänyt. Nyt ei jäädy paikat umpeen.
Sama homma oli aamulla mökillä, mutta pienemmässä mittakaavassa. Putket piti tyhjentää, ja tulikin ongelmia, vaikka kaikki tehty taiteen sääntöjen mukaan. Vettä vain tuli ja tuli vanhasta lämminvesivaraajasta. Tietää varmaan ongelmia selvitettäväksi ensi kevääseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä kaunistelua. Varastaminenkin on "luvaton haltuunotto". Vanha on vanha ja sillä selvä. Ikivanha on viimeinen vaihe.
Ennen oli myrkkyjä, sitten torjunta-aineita, nykyään kasvinsuojeluaineita. Sama aine, eri nimi. Niin ne ajat muuttuu.
Kylässä äsken muisteltiin vanhojen joulukorttien kuvittajia: Jenny Nyström, Rudolf Koivu ja Martta Vendelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nyt vanhus, kun olen työeläkkeellä 65v. Tunsin itseni vanhukseksi jo 55-vuotiaana, kun lapsenlapseni neuvoi minulle Pokemon-korttien arvojärjestyksen. Ei mennyt perille. 40-vuotiaana ajoin ajokortin, silloinkin tunsin itseni vanhukseksi 18-vuotiaiden seurassa. Selkeesti tilannekohtaista.
Eikä? Minä olen 65 ja sydän käy rippikoulua. Pokemoneista en kyllä mitään ymmärrä.
Tapasin äsken rouvan, joka on tuntenut minut 62v. Miettikään sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökin vesipumppu otettiin jo talveksi pois. Paljon oli pitkässä (40m) putkessa vettä. Ei ihmekään, ettei kaivoon riittänyt. Nyt ei jäädy paikat umpeen.
Sama homma oli aamulla mökillä, mutta pienemmässä mittakaavassa. Putket piti tyhjentää, ja tulikin ongelmia, vaikka kaikki tehty taiteen sääntöjen mukaan. Vettä vain tuli ja tuli vanhasta lämminvesivaraajasta. Tietää varmaan ongelmia selvitettäväksi ensi kevääseen.
Meillä vesi tulee kaivosta vaan saunan terassille. Siitä haetaan ämpärillä tarpeen mukaan eri paikkoihin. Mökki jätetään kylmilleen talveksi. Tuuletusluukut auki. Pakkanen saa mökkeillä talven.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä kaunistelua. Varastaminenkin on "luvaton haltuunotto". Vanha on vanha ja sillä selvä. Ikivanha on viimeinen vaihe.
Ennen oli myrkkyjä, sitten torjunta-aineita, nykyään kasvinsuojeluaineita. Sama aine, eri nimi. Niin ne ajat muuttuu.
Kylässä äsken muisteltiin vanhojen joulukorttien kuvittajia: Jenny Nyström, Rudolf Koivu ja Martta Vendelin.
Vähän nuorempi kuvittajalegenda; Marjaliisa Pitkäranta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan rotillekin ruvettu antamaan rotansuojeluainetta rotanmyrkyn sijasta, kun rottia on niin paljon monilla paikkakunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaisen Lennart Heljen kuvitukset ovat minusta kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin sitten iätön?
Keskenmenossa kuollut sikiö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaisen Lennart Heljen kuvitukset ovat minusta kauniita.
Kävin katsomassa, nättiä ovat. Uudemmista tykkään Minna Immosen töistä. Tapasinkin hänet kerran messuilla.
Vaikka auringonpaiste olikin odotettu ilmiö sateiden jälkeen, häiritsi sen vilkkuminen matalalta puiden välistä pitempää ajomatkaa. Onneksi ilta on nyt hämärtymässä. Olisipa autoissakin samantapainen vedettävä sivuverho kuin linjureissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä menin toiselle opiskelukerrallen yliopistoon 53-vuotiaana. Kyllä sen huomasi, että nuorten oli helpompi oppia uutta, kun taas heiltä uupui selvästi elämänkokemusta ja kulttuurintuntemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä menin toiselle opiskelukerrallen yliopistoon 53-vuotiaana. Kyllä sen huomasi, että nuorten oli helpompi oppia uutta, kun taas heiltä uupui selvästi elämänkokemusta ja kulttuurintuntemusta.
Mulla on toisen tutkinnon gradu vielä kesken. Aloitin sen v.1979. Ei tässä kiirettä ole. Se oli vertaileva tutkimus murteen ilmenemisestä lasten puheessa. Antaa vielä kehittyä.
Öitä.
On meillä viel aikaa.