Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia
ja puuduttavia mielipiteitä.
Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms
Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)
Tule mukaan, sinä saman henkinen.
Kommentit (14984)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, koko yö mennyt tässä huomaamatta skannaillessa vanhoja lehtileikkeitä tietokoneelle. No, pitää päästä niistä paperipinoista eroon.
Oli varmaan iso urakka, mutta tiedot ainakin tallessa. Liimasin omat lehtileikkeeni vihkoon. Ehkä ne pitäisikin skannata koneelle, samoin kuin albumeista valokuvat. Talvella sitten.
Voi kuule, tämä oli vasta pieni osa kaikista kymmeniä vuosia hyllyillä hillotuista lehtileikkeistä. Hyvä jos jouluna olen valmis.
Jopas on sitten iso työmaa. Ehditkö lukea leikkeet samalla?
Minulla on vielä iso määrä lehtiäkin, joista pitäisi leikata talteen ne kiinnostavat jutut, sitten joskus. Tulisi tilaakin.
Väliin on pakko lukea! Tää on samanlainen tilanne siinä mielessä kuin silloin kun pyyhkii pölyt kirjoista ja kirjahyllyistä. Mutta pääsin alkuun sen ansiosta, että ostin A2-kokoa tallentavan, varrellisen Viisan-kameran, joka on tehty just tällaista varten. Kuva tallentuu suitsait ja voi tehdä suoraan pdf-tiedostoja. En ole vielä kokeillut räpsiä kirjoja sillä, sekin on edessä (jos ehdin ennen kuin kupsahdan).
Mulle ei valkene, miksi teet tuota.
Tarvitsen yksinkertaisesti hyllytilaa muuhun - sellaiseen, mitä ei voi digitoida. Näin yli kuusikymppisenä on elämän varrella kerääntynyt kaikenlaista enemmän tai vähemmän tarpeellista. Digitoidut lehtileikkeethän eivät vie lainkaan tilaa huushollissa, paitsi tietysti kiintolevytilaa. Sitähän saa kaupasta.
Eli tallennat niitä itseäsi varten? Käytät niitä johonkin myöhemmin. Oletko tietoinen kirjaston palveluista? Heidän kauttaan pääsee lukemaan hyvinkin vanhoja sanomalehtien mikrofilmejä. Kansalliskirjasto digitoi lehtiä ja asiakirjoja ja välittää niitä kirjastoille.
Ihmettelen miksi tämä asia sinua vaivaa. Anna toisten tehdä mitä tykkäävät ja tee itse samoin.
Ei vaivaa mitenkään, kirjoitin vaan tuosta kirjaston palvelusta. Joku muu/muut on kommentoinut asiaa myös. Yltiöpäisesti rohkenen vielä lisätä, että on ihan digitointipalvelufirmojakin, jotka tilauksesta tekee tuota.
Minä onneton taas kirjoitin Sisofyksen turhasta työstä. Otan sanat takaisin. Turhaa työtä tein siis itsekin. Konmaritan kaikkea. Nyt jo viestinikin, joka ei säkenöi iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsää, että erehdyin ostamaan Vestan sillipurkin - yritin avata useampana päivänä - ei onnistu mulle. Muistin , että olen joskus syönyt Abbaa ja se tosiaan onnisti nyt kun, vähän vain lämmittelin hanan alla.
Hermostuin veemäiseen Vesta sillipurkkiini ja iskin vasaralla ison naulan kannen läpi, loppui nipotus..
Et sitten ajatellut että naula saattaa osua johonkin silliparkaan. On eläinsuojelun asia.
Brändikysely oli facebookissa koskien Stockmannia. Jos me ajateltaisiin Tokmannia.
Kuinka todennäköisesti ostat Tokmannilta seuraavan 30 päivän aikana
Hyvin todennäköisesti
Melko todennäköisesti
Ei todennäköistä eikä epätodennäköistä
Melko epätodennäköisesti
Hyvin epätodennäköisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, koko yö mennyt tässä huomaamatta skannaillessa vanhoja lehtileikkeitä tietokoneelle. No, pitää päästä niistä paperipinoista eroon.
Oli varmaan iso urakka, mutta tiedot ainakin tallessa. Liimasin omat lehtileikkeeni vihkoon. Ehkä ne pitäisikin skannata koneelle, samoin kuin albumeista valokuvat. Talvella sitten.
Voi kuule, tämä oli vasta pieni osa kaikista kymmeniä vuosia hyllyillä hillotuista lehtileikkeistä. Hyvä jos jouluna olen valmis.
Jopas on sitten iso työmaa. Ehditkö lukea leikkeet samalla?
Minulla on vielä iso määrä lehtiäkin, joista pitäisi leikata talteen ne kiinnostavat jutut, sitten joskus. Tulisi tilaakin.
Väliin on pakko lukea! Tää on samanlainen tilanne siinä mielessä kuin silloin kun pyyhkii pölyt kirjoista ja kirjahyllyistä. Mutta pääsin alkuun sen ansiosta, että ostin A2-kokoa tallentavan, varrellisen Viisan-kameran, joka on tehty just tällaista varten. Kuva tallentuu suitsait ja voi tehdä suoraan pdf-tiedostoja. En ole vielä kokeillut räpsiä kirjoja sillä, sekin on edessä (jos ehdin ennen kuin kupsahdan).
Mulle ei valkene, miksi teet tuota.
Tarvitsen yksinkertaisesti hyllytilaa muuhun - sellaiseen, mitä ei voi digitoida. Näin yli kuusikymppisenä on elämän varrella kerääntynyt kaikenlaista enemmän tai vähemmän tarpeellista. Digitoidut lehtileikkeethän eivät vie lainkaan tilaa huushollissa, paitsi tietysti kiintolevytilaa. Sitähän saa kaupasta.
Eli tallennat niitä itseäsi varten? Käytät niitä johonkin myöhemmin. Oletko tietoinen kirjaston palveluista? Heidän kauttaan pääsee lukemaan hyvinkin vanhoja sanomalehtien mikrofilmejä. Kansalliskirjasto digitoi lehtiä ja asiakirjoja ja välittää niitä kirjastoille.
Ihmettelen miksi tämä asia sinua vaivaa. Anna toisten tehdä mitä tykkäävät ja tee itse samoin.
Anna sinäkin toisten kysellä. Miksi se sinua vaivaa? Eli teet juuri samoin.
Vierailija kirjoitti:
Brändikysely oli facebookissa koskien Stockmannia. Jos me ajateltaisiin Tokmannia.
Kuinka todennäköisesti ostat Tokmannilta seuraavan 30 päivän aikana
Hyvin todennäköisesti
Melko todennäköisesti
Ei todennäköistä eikä epätodennäköistä
Melko epätodennäköisesti
Hyvin epätodennäköisesti
Paras vaihtoehto on tuo keskimmäinen. Mistä sitä vielä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähden vessaan.
Vain sateenvarjo rähjäinen on seuranain kun huussiin sateen läpi gasellina kirmaan näin.
Huussi synnyttää tänne taas runoutta. Ihmekös tuo. Siellä ollaan perustavanlaatuisten kysymysten äärellä.
Kusiruiskua ihmetyttää kun täälläkin aletaan kinaanaan
Vierailija kirjoitti:
Minä - jonka k*si ruiskusi yskiessä - kävin kaupassa. Ostin pitkiä pikkuhousunsuojia. Vuoraan housut niillä.
Pian varmaan mainostavat: Sopii myös yskän oireiden hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsää, että erehdyin ostamaan Vestan sillipurkin - yritin avata useampana päivänä - ei onnistu mulle. Muistin , että olen joskus syönyt Abbaa ja se tosiaan onnisti nyt kun, vähän vain lämmittelin hanan alla.
Hermostuin veemäiseen Vesta sillipurkkiini ja iskin vasaralla ison naulan kannen läpi, loppui nipotus..
Vesta oli antiikin Roomassa kotilieden jumala.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin mökille talviverhot ja nyt näyttää kodikkaalta. Mietin kyllä, kannattiko, kun ei täällä talvella käydä. Mutta jos joku sattuisikin kurkistamaan sisälle, näkisi ainakin, että ollaan ajan hermoilla.
Pitäisikö joulukuusikin koristella varalta, jos joku kurkistaa ikkunasta vai vetäisitkö ne talviverhot ikkunan eteen. Kai ne ovat tarpeeksi paksut? Kuusi on tietysti muovia, että näyttää tuoreelta vielä vappuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin mökille talviverhot ja nyt näyttää kodikkaalta. Mietin kyllä, kannattiko, kun ei täällä talvella käydä. Mutta jos joku sattuisikin kurkistamaan sisälle, näkisi ainakin, että ollaan ajan hermoilla.
Pitäisikö joulukuusikin koristella varalta, jos joku kurkistaa ikkunasta vai vetäisitkö ne talviverhot ikkunan eteen. Kai ne ovat tarpeeksi paksut? Kuusi on tietysti muovia, että näyttää tuoreelta vielä vappuna.
Ei nyt ihan joulukuusta näytille, mutta sitten lokakuussa laitan kuitenkin joitain joulukoristeita. Verhot reteesti auki ja joku ihmishahmon tapainen ikkunasta tuijottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ihan joulukuusta näytille, mutta sitten lokakuussa laitan kuitenkin joitain joulukoristeita. Verhot reteesti auki ja joku ihmishahmon tapainen ikkunasta tuijottamaan.
Satunnainen ohikulkija hälyttää apua, kun piha on metrin paksuisessa lumessa, mutta joku jäykkä hahmo näkyy ikkunasta.
Olen kuunnellut Areenasta putkeen Kansanradiota kaikki juhannuksen jälkeiset jaksot. Tulin siihen tulokseen, että eläkeläiset ovat ainoa ryhmä, joka on huolissaan tästä yhteiskunnasta, niin teräviä huomioita pukkaa.
Lähdin käymään ostarilla että aamuksi on kahvin kanssa leipää. Matkalla tunsin että kengässä on kivi. Piti kävellä ostarille saakka kivi kengässä ennen kuin pääsin istumaan ja ottamaan kengän pois jalasta. Ostin porkkanasämpylöitä ja 15 prosenttista Polar-juustoa.
Vierailija kirjoitti:
Mökkiämme vartioi talvisin ikkunassa iso metsäntonttu, puutarhatonttuna aloitti nuorena aikoinaan meillä, kesäisin vetäytyy tuiki tärkeään huussivahdin pestiin, uskollinen, hiljainen ja tosi vähäruokainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesta oli antiikin Roomassa kotilieden jumala.
Vestan neitsyet pitivät Vestan temppelissä yllä pyhää tulta. Keisari Caligula huvitteli raiskaamalla heitä, jolloin heidät piti surmata, koska eivät olleet enää neitsyitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuunnellut Areenasta putkeen Kansanradiota kaikki juhannuksen jälkeiset jaksot. Tulin siihen tulokseen, että eläkeläiset ovat ainoa ryhmä, joka on huolissaan tästä yhteiskunnasta, niin teräviä huomioita pukkaa.
Olet varmaan oikeassa, että he ovat huolissaan. Mutta Kansanradio tuo mulle aina surullisen myötähäpeän tunteen. Soittajat ihan oikeasti uskovat, että heidän äänensä tulee kuuluviin. Toki sen juontaja kuulee ja myötäilee neutraalisti.
Koko ohjelma on jotenkin feikki. Ihmiset soittavat hyväuskoisina, mutta heitä kuuntelee lähinnä samanlaiset hyväuskoiset.
Yhteiskunnallisten asioiden muuttaminen on paljon monisyisempi asia, kuin että tuodaan epäkohdat julki.
Tietoa päätöksenteon pohjaksi on valtavasti. Päätökset on kuitenkin aina poliittisia arvovalintoja. Politiikka on aina etupolitiikkaa, jonkin ryhmän etua ajetaan, jolloin toisen etu jää jalkoihin. Syntyy tilanne, jossa hyötyvä ryhmä on tyytyväinen päätöksentekoon, häviävä ei.
Tätä kokonaisuutta mielestäni harva soittaja ymmärtää. Tosin, voin olla väärässä, en ole aikoihin kuunnellut ohjelmaa.
Ukkonen ilman salamoita. Tämäkin piti kokea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökkiämme vartioi talvisin ikkunassa iso metsäntonttu, puutarhatonttuna aloitti nuorena aikoinaan meillä, kesäisin vetäytyy tuiki tärkeään huussivahdin pestiin, uskollinen, hiljainen ja tosi vähäruokainen.
Onko sinkku? Ihanteellinen puolisoehdokas. Ahkera, monitaitoinen, uskollinen ja hiljainen.
Ei vaivaa mitenkään, kirjoitin vaan tuosta kirjaston palvelusta. Joku muu/muut on kommentoinut asiaa myös. Yltiöpäisesti rohkenen vielä lisätä, että on ihan digitointipalvelufirmojakin, jotka tilauksesta tekee tuota.