Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia

Vierailija
15.10.2025 |

ja puuduttavia mielipiteitä.

Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms

Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)

Tule mukaan, sinä saman henkinen.

Kommentit (14661)

Vierailija
14461/14661 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo Suomen ja naapurimaiden elinkeinorakennetta, noin 70% on palvelualoilla. Ainoastaan Norjassa mainitaan ensin öljyn ja maakaasun tuotanto. 1950-luvulla Suomen pääelinkeino oli maa- ja metsätalous, lähes 50 %. Nykyään noin 2-3 % työpaikoista on alkutuotannossa, maa-, metsä, ja kalataloudessa. Aika suuri muutos 70 vuodessa.

Kansakoulun maantiedon opetuksessa aikoinaan piti osata kunkin maan elinkeinot. Aika turhaa tietoa oli se tai ainakin ohimenevää.

Vierailija
14462/14661 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hengitän. Sydämeni sykkii.

Jännä. Niin mullakin. Ollaan selvästi samikset. 

Ihanaa kohdata täällä hengenheimolainen! Mennäänkö naimisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14463/14661 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt on meininkiä, kerrottekos sitten uteliaille, että tapasitte tylsissä.

Vierailija
14464/14661 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tällä hetkellä reissussa ja kaipaan kotiin. 

Kotona kaipaan mökille ja mökillä kaipaan kotiin. 3oo kilometrin välimatkalla olen ihan sekaisin. "Koskaan ei kohorin" eteläpohojalaanen paukahros sopii mulle.

Vierailija
14465/14661 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu ukkosen jyrinää ja satelee, synkkiä pilviä taivaalla. Tämä tapahtuu Tampereella. Että täälläkin jotain. 

Täällä Mikkelissä ei onneksi tapahdu mitään. 

On siellä ennen tapahtunut. Panttivankiselkkauksesta on tehty nyt sarja.

Muistan tämän. Etelä-Suomesta reissattiin sattumalta Mikkeliin seuraavana päivänä. Tuli yllätyksenä tuo draama, mistäpä silloin nuorena olisi uutisia kuullut.

Vierailija
14466/14661 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu ukkosen jyrinää ja satelee, synkkiä pilviä taivaalla. Tämä tapahtuu Tampereella. Että täälläkin jotain. 

Täällä Mikkelissä ei onneksi tapahdu mitään. 

On siellä ennen tapahtunut. Panttivankiselkkauksesta on tehty nyt sarja.

Muistan tämän. Etelä-Suomesta reissattiin sattumalta Mikkeliin seuraavana päivänä. Tuli yllätyksenä tuo draama, mistäpä silloin nuorena olisi uutisia kuullut.

1986 oli tämä.

Vierailija
14467/14661 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona kaipaan mökille ja mökillä kaipaan kotiin. 3oo kilometrin välimatkalla olen ihan sekaisin. "Koskaan ei kohorin" eteläpohojalaanen paukahros sopii mulle.

Minä kaipaan kotiin jo kotona ennenkuin edes olen reissuun lähtenyt. Ja mökille kaipaan vielä kun olen siellä. Kulkeekohan mun aivot etukenossa? 

Vierailija
14468/14661 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo Suomen ja naapurimaiden elinkeinorakennetta, noin 70% on palvelualoilla. Ainoastaan Norjassa mainitaan ensin öljyn ja maakaasun tuotanto. 1950-luvulla Suomen pääelinkeino oli maa- ja metsätalous, lähes 50 %. Nykyään noin 2-3 % työpaikoista on alkutuotannossa, maa-, metsä, ja kalataloudessa. Aika suuri muutos 70 vuodessa.

Kansakoulun maantiedon opetuksessa aikoinaan piti osata kunkin maan elinkeinot. Aika turhaa tietoa oli se tai ainakin ohimenevää.

Mahtaako palvelualoille käydä pian samalla tavalla kuin maataloudelle, koneet hoitavat hommat, ihmisiä tarvitaan aina vähemmän ja vähemmän.

Vierailija
14469/14661 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin keittoruuan itselleni, syön ainakin kolme päivää keittoa.

Vierailija
14470/14661 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo kosinta? 

Vierailija
14471/14661 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo kosinta? 

kyllä mun mielestä selvä kosinta. Olen teille jo tylsiä häitä, tylsää elämää ja tosi tylsiä lasten nimiä tässä miettinyt. Ja koirankin nimi olisi tylsästi Musti.

Vierailija
14472/14661 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo kosinta? 

kyllä mun mielestä selvä kosinta. Olen teille jo tylsiä häitä, tylsää elämää ja tosi tylsiä lasten nimiä tässä miettinyt. Ja koirankin nimi olisi tylsästi Musti.

Sukunimeksi ehdotan Korhonen ja lapset olis Eino ja Jussi. Häissä mustaviinimarjamehua, riisipiirakoita ja viiliä. Tylsää elämää Puolangalla. 

Vierailija
14473/14661 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo kosinta? 

Sukunimeksi ehdotan Korhonen ja lapset olis Eino ja Jussi. Häissä mustaviinimarjamehua, riisipiirakoita ja viiliä. Tylsää elämää Puolangalla. 

Ihan täydellinen setti, paitis tuo Jussi on kylläkin tyttö nimeltään Aino. Eino ja Aino.

Vierailija
14474/14661 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama juttu. Pitkä ajomatkakaan ei hillitse mökille kaipuuta Suomenselän seutuville.  Tosin sinne voisi jäädäkin varsinkin kesäaikaan. mutta velvollisuudet kutsuu sitten kotiin takaisin, juuri kun on sopeutunut mökkeilyyn. 

Vierailija
14475/14661 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kohta pyykätä jos jaksan.

Vierailija
14476/14661 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas kuitenkin tuulinen poutapäivä, vaikka mustia pilviä tuli virtanaan lännestä.  Leikkasin piikkipensaita ja ilta menee sitten naarmuja laastaroidessa. 

Vierailija
14477/14661 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo kosinta? 

Ihan täydellinen setti, paitis tuo Jussi on kylläkin tyttö nimeltään Aino. Eino ja Aino.

Noin mäkin ensin kirjoitin, mutta Aino alkoi tuntua niin hienolta nimeltä, että se oli pakko vaihtaa. Käviskös Maija?

Vierailija
14478/14661 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin ompelukoneen esille ja lyhensin vihdoin housunlahkeet.  Aika paljon saikin leikata pois, kun ei tartte enää kasvunvaraa. 

Mies kielsi minulta tuon homman kun parit housunsa pilasin eripituisiksi räätälöimilläni lahkeilla.

Omani vien sovinnolla ompelijalle lyhennettäviksi.

Vierailija
14479/14661 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo kosinta? 

Noin mäkin ensin kirjoitin, mutta Aino alkoi tuntua niin hienolta nimeltä, että se oli pakko vaihtaa. Käviskös Maija?

hmm pitäisköhän asianomaisiltakin kysyä, mutta mitens olis Vieno tai Toini tai Helmi. Hätäkasteessa Maija-Liisa.

Vierailija
14480/14661 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo kosinta? 

hmm pitäisköhän asianomaisiltakin kysyä, mutta mitens olis Vieno tai Toini tai Helmi. Hätäkasteessa Maija-Liisa.

tylsääkin tylsemmän Korhosen perheen isä olis kirjanpitäjä ja äiti kirjastonhoitaja ja tytär laitettu soittotunneille, vaikkei halunnut ja poika jalkapalloseuraan, vaikkei osannut. Ja koira Musti laitettu ulos, vaikka haukkui kaiket päivät.