Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia
ja puuduttavia mielipiteitä.
Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms
Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)
Tule mukaan, sinä saman henkinen.
Kommentit (13018)
Encore un soir oli koskettava.
Isoveli kuoli viikko sitten ulkomailla, eikä ole varaa lähteä hautajaisiin, koska olen todella köyhä työtön. Laskujen jälkeen kuukaudessa jää käyttörahaa pari euroa per päivä.
En muistanut, että eräästä markettishampoosta on jossain vaiheessa vaihdettu hajuste, ja ostin tarjouksesta. Kyseessä on Elvital Multivitamin 2-in-1 -shampoo normaaleille hiuksille. Siinä oli pitkään sama tuoksu, joka toi mieleen varhaisnuoruuden ekat kosmetiikkakiinnostukset (mukaan lukien ysärillä käänteentekevältä tuntuneen edullisen saman linjan hiuksiin jätettävän hoitiksen, joka L'oréal on lopettanut aikaa sitten) ja siten nostalgisen olon. Nyt tuoksu on, vaikka sinänsä ihan miellyttävä, erilainen ja todella mitäänsanomaton. Höh. Noh, onneksi ostin vain yhden pullon, joten tämä valtaisa ongelma ei muistuta itsestään liian kauan. :D Ehkä olen jo muutenkin kohta 40-vuotiaana liian vanha saadakseni verestää kosmetiikkamuistoja konkreettisesti ;__;
Yhtä ei ole vielä viety. Minulla on edelleen käytössä ysärin loppupuolella ostettu musta harvapiikkinen selvityskampa, jollaista kauneudenhoito-orientoitunut ala-asteajan bestikseni ohjeisti minua käyttämään jätettävän hoitoaineen levittämiseen kosteisiin hiuksiin. Tulen tänne valittamaan suruani, mikäli kampa joskus rikkoutuu.
Hauskinta on, että kaikki hiusten- ja muutenkin kauneudenhoitoon liittyvä on vuosia ollut minulle pelkkä suoritus. Ysärin loppu ja vuosituhannen alku tuotevalikoimineen ja teinifiiliksineen eivät palaa enkä yleisesti yritä päästä samaan tunnelmaan. Ja nyt kun hieman yritin tunnelmoida tuon shampoon kautta, kävi näin. :D
Olen onnistunut kasvattamaan lapseni (nyt teinejä) niin, että huussikäyntiä mökillä pitävät aivan normaalina. Minä en kaipaa mökille sisävessoja ja suihkuja.
Vierailija kirjoitti:
Isoveli kuoli viikko sitten ulkomailla, eikä ole varaa lähteä hautajaisiin, koska olen todella köyhä työtön. Laskujen jälkeen kuukaudessa jää käyttörahaa pari euroa per päivä.
Surunvalittelut Sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Olen tylsä realisti.
Minä taas realistinen tylsä. Onkohan näissä eroa?
Vierailija kirjoitti:
Katsoin valokuvia 1950-luvun kansakoululaitoksesta. Keväällä oli suuri joukkovoimisteluesitys, varmaan Helsingissä. Pojilla oli yläruumis paljaana ja näki, kuinka laihoja lapset olivat silloin. Kylkiluut paistoivat melkein kaikilta. Kai silti olivat paremmassa kunnossa kuin nykyiset lapset.
Nykyään kaikki vetää sapuskaa kaksin käsin. Keskivartalolihavuus on kansantauti ja lihavuusleikkaukset yleistyy.
Tekis mieli tehdä jotain kodin kunnostushommia iltaisin, mistä ei tulisi meteliä. Pyyhin pölyt, kiillotin peilit, rasvasin saranat. Mitähän muuta keksis vielä.
Vierailija kirjoitti:
Tekis mieli tehdä jotain kodin kunnostushommia iltaisin, mistä ei tulisi meteliä. Pyyhin pölyt, kiillotin peilit, rasvasin saranat. Mitähän muuta keksis vielä.
Listojen maalaus, hyllyjen ja kaappien järjestely, vessan pesu, saranoiden kiristys, ikkunoiden pesu...
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Kunpa tietäisin sinut, voisin jelppiä omalta osaltani matkarahojen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
En osallistu draamoihin.
Ei kai niihin kukaan tylsä osallistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tylsä realisti.
Minä taas realistinen tylsä. Onkohan näissä eroa?
On.
Vierailija kirjoitti:
Olen onnistunut kasvattamaan lapseni (nyt teinejä) niin, että huussikäyntiä mökillä pitävät aivan normaalina. Minä en kaipaa mökille sisävessoja ja suihkuja.
Minä kaipaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuntuu, että olen syntynyt väärään aikakauteen.
Mihin aikakauteen sopisit paremmin? Tässä ajassa on ollut se hyvää, ettei ole ollut sotaa 80 vuoteen Suomessa. Muualla kyllä. Aina on sodittu ja aina vain soditaan, ei se lopu.
Johonkin sellaiseen aikaan, jossa ei ollu kännyköitä, digilaitteita ja ihmisten minä-minä-minä -kulttuuria ja nykyistä pinnallisuutta. Eikä kaikkia oudoimpia wokeiluja. Mies sai olla mies ja nainen nainen. Arvostettiin työtä ja arkisia asioita. Ehkä johonkin sotavuosien jälleenrakennuksen aikaan kuuluisin paremmin.
Minä kans. Olis lähiruokaa: kaks kanaa, 1 lehmä, kesäsika teurastettais jouluksi. Viljeltäs omat potut ja porkkanat, lantuista riittäis lehmällekin. Sika söis perunankuoret ja jauhomössöä, mitä omasta viljasta olis käyty kylän myllyllä jauhattamassa, rukiista leivottais leivät, mitkä ripustettais orteen leivinuunin päälle. Olis pihassa savusauna, liiteri täynnä halkoja ja navetanpäädyssä ulkohuone, sanomalehtiä. Leivottais ruisleivän lisäksi karjalanpiiraita, hiivaleipää, ohrarieskaa ja tietysti lettivehnästä, mitä tarjottais arvokkaammalle väelle, jotka poikkeais yllättäen sunnuntaina päiväkaffelle, tai ehtoolla lypsyn jälkeen. Muille piisais leipäsiivu ja vastakirnuttu voi. Kaupasta ei tarvis paljon muuta kuin kahvia toppa, suolaa ja sokeria. Kangasta joskus, kun ommeltais vaatetta perheelle. Radio aukastaisi vain uutisten aikaan, joskus kuunneltaisi myös Lauantain toivotut levyt, Päivän mietelause ja Kevyesti puoli viiteen. Uutiset luettaisi paikkakunnan lehdestä pirtin pöydän ääressä, saatais huussipaperia kätevästi, vain 7km päästä kaupalta haettais lehti heviskärryllä, -reellä tai kesäisin polkupyörällä. Isäntä oikaisisi pirtin pitkälle penkille ruokalevolle ja taittaisi lehden kasvoilleen, ettei kärpäset lepoa häiritse. Elettäis ehkä -50 lukua.
Aina voipi haaveilla.
Ei se sika muuttuisi kinkuksi noin vain eikä liiteri täyttyisi haloilla. Kauheasti pitäisi tehdä enemmän ruumiillista työtä kuin mitä ihmiset nykyään yleensä tekevät. Ei olisi vapaapäiviä, eläimet pitäisi hoitaa joka päivä.
Mutta ei olis aikaa murehtia jonninjoutavia murheita, kuten nykyisin. "Onko varaa kynsi- tai ripsihuoltoon" tai "montako seuraajaa tykkäsi somessa".
Romahdin tänään hetkeksi, kun sain asiatonta arvostelua. Nyt on jo hieman tyynempi olo, ja voi taas hymähdellä herkkis-itselleen.
En oikein jaksa enää epäoikeudenmukaisuutta tässä maailmassa. Mutta on sitä silti paljon, yllättävissäkin paikoissa.
Ei se sika muuttuisi kinkuksi noin vain eikä liiteri täyttyisi haloilla. Kauheasti pitäisi tehdä enemmän ruumiillista työtä kuin mitä ihmiset nykyään yleensä tekevät. Ei olisi vapaapäiviä, eläimet pitäisi hoitaa joka päivä.