Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia
ja puuduttavia mielipiteitä.
Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms
Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)
Tule mukaan, sinä saman henkinen.
Kommentit (10914)
Tylsät ovat tylsällä päällä tänään.
Mulla on sukunimessä viisi kirjainta, kaikki erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Taidetaan koneella kaivaa haudat nykyään.
Näin ruohonleikkaamista liikenneympyrän luona. Ruohonleikkuukone oli iso, vähän semmoinen, minkä päällä istutaan, mutta mies seisoi vieressä ja ohjasi konetta kaukosäätimellä.
Minuakin alkaa väsyttää puutarhan hoito, kaikki kasvaa liian nopeasti. Kunpa olisi sellainen kone joka kitkisi, kastelisi, häätäisi kotilot ja kirvat, kääntäisi kompostin ja loppukesällä poimisi marjat ja omenat ja säilöisi tarvittavat. Istuisin vain pihakeinussa ja näpyttelisin kaukosäädintä.
Tekis mieli tosiaan istua vaan keinussa ja seurata sieltä rennosti kesän edistymistä. Mutta ei, on tehtävä ainakin ruohonleikkuut yms. ainakin taajamassa asuttaessa.
Nytkin sataa, ja se tietää kotiloiden noukkimista. Söisivät muuten kasvit ja lehdet rangoiksi.
Täälläkin sataa, aika kaatamalla.
Vierailija kirjoitti:
Ostin uuden uimapuvun monen vuoden tauon jälkeen, ja kait se uimataitokin on vielä tallella. Puku sopii hyvin, on kuin valettu.
Mistähän löytäisi vaan sen syrjäisen uimarannan, ettei jäisi sitten vain arkana pukusuojasta kurkisteluksi. Rannoillakin voisi olla lähellä vedenrajaa joku Sopu-teltan tyylinen suoja, josta pulahtaa äkkiä veteen huomiotta.
Nyt kehopositiivisuutta kehiin! Rinta rottingille ja ylpeästi kävele läpi ison uimarannan veteen. Nauti uudesta hienosta uimapuvusta ja siitä, että että osaat uida ja on kesä ja sinä elät. Sitä paitsi kaikki keskittyvät rannalla omiin matkapuhelimiin, lähettävät WhatsAp-viestejään ja syövät eväitään. Kukan ei katsele jotain naista (varsinkaan yli 40-vuotiasta), joka kävelee veteen - tai häntä arvioi.
(Minä en osaa uida, mutta polskin käsipohjaa vanhassa uimapuvussa. Lisäksi minulla on suonikohjuja oikeassa jalassa. Suonikohjut ovat kuitenkin kauniimpia kuin mustat ja rapistuvat hämärät tatuoinnit. Lisäksi ilmaisia aitoja koristeita.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttelin tänään papin kanssa puhelimessa. Se oli lyhyt puhelu.
Papit ei aina ole juttutuulella, taivaalliset asiat painaa.
Ja meitä muita maalliset. Työnjako.
Haudankaivajalla painaa varmaan molemmat, sekä taivaalliset että maalliset.
Jopa maanalaiset.
Haettiin ompelukone huollosta. Huomenna pääsen ompelemaan mökille uusia verhoja pellavakankaasta. Onneksi on luvattu viileää säätä, silitysrautaa kun tarvitsee tässä projektissa vähän väliä. Juhannukseksi saadaan sitten verhot paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin uuden uimapuvun monen vuoden tauon jälkeen, ja kait se uimataitokin on vielä tallella. Puku sopii hyvin, on kuin valettu.
Mistähän löytäisi vaan sen syrjäisen uimarannan, ettei jäisi sitten vain arkana pukusuojasta kurkisteluksi. Rannoillakin voisi olla lähellä vedenrajaa joku Sopu-teltan tyylinen suoja, josta pulahtaa äkkiä veteen huomiotta.
Nyt kehopositiivisuutta kehiin! Rinta rottingille ja ylpeästi kävele läpi ison uimarannan veteen. Nauti uudesta hienosta uimapuvusta ja siitä, että että osaat uida ja on kesä ja sinä elät. Sitä paitsi kaikki keskittyvät rannalla omiin matkapuhelimiin, lähettävät WhatsAp-viestejään ja syövät eväitään. Kukan ei katsele jotain naista (varsinkaan yli 40-vuotiasta), joka kävelee veteen - tai häntä arvioi.
(Minä en osaa uida, mutta polskin käsipohjaa vanhassa uimapuvussa. Lisäksi minulla on suonikohjuja oikeassa jalassa. Suonikohjut ovat kuitenkin kauniimpia kuin mustat ja rapistuvat hämärät tatuoinnit. Lisäksi ilmaisia aitoja koristeita.)
Minullakin on suonikohjuja ja kehun, että sääreni ovat kuin Suomen lippu, sinivalkoiset.
Mummolla ja papalla on +10 v. lapsenlapsi kylässä kolmatta päivää. Alkaa ymmärtää rahan päälle, niin monta kyselyä on jo tullut, olisiko jotain hommaa, mistä voisi saada vähän palkkaa. Laitettiin sitten lautoja maalaamaan ja puita pinoamaan papan kaveriksi. Palkan ja ruuan päälle mieliherkut, uimiset ja yhdessäolo. Luulen, että kaikki osapuolet voittavat tässä diilissä.
Vierailija kirjoitti:
Mummolla ja papalla on +10 v. lapsenlapsi kylässä kolmatta päivää. Alkaa ymmärtää rahan päälle, niin monta kyselyä on jo tullut, olisiko jotain hommaa, mistä voisi saada vähän palkkaa. Laitettiin sitten lautoja maalaamaan ja puita pinoamaan papan kaveriksi. Palkan ja ruuan päälle mieliherkut, uimiset ja yhdessäolo. Luulen, että kaikki osapuolet voittavat tässä diilissä.
Sellainenhan se hyvä diili on, jossa osapuolet ovat tyytyväisiä. Olisipa mullakin ollu lapsena isovanhemmat, joiden kanssa olisin saanut viettää aikaa.
Tänään pitäis jaksaa käydä kylillä asioilla, vaikkei huvittais pätkääkään. Miksei vain vois olla rauhassa kotona ja asiat hoituis itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Haettiin ompelukone huollosta. Huomenna pääsen ompelemaan mökille uusia verhoja pellavakankaasta. Onneksi on luvattu viileää säätä, silitysrautaa kun tarvitsee tässä projektissa vähän väliä. Juhannukseksi saadaan sitten verhot paikoilleen.
Hienoa kun on löytynyt ompelukoneen huoltaja ! Minulla on vanha ompelukone, joka tekee tikkiä, mutta ompelee vain takaperin. En tiedä mistä löytyisi korjaaja Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa kun on löytynyt ompelukoneen huoltaja ! Minulla on vanha ompelukone, joka tekee tikkiä, mutta ompelee vain takaperin. En tiedä mistä löytyisi korjaaja Tampereella.
Tässä siul on korjaaja: Todennäköisesti pakki on vain jumittunut päälle, tarkista sen säätö.
Halvalla pääsit, pelkkä peukutus riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompelukoneesi on toisinajattelija. Viisaskin. Kaikki maailmassa muuttuu niin nopeaa vauhtia, että peruutus on välillä paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Tänään pitäis jaksaa käydä kylillä asioilla, vaikkei huvittais pätkääkään. Miksei vain vois olla rauhassa kotona ja asiat hoituis itsekseen.
Monet hoituukin. Sähköisesti ja kuriirien avulla.
Tv 2, Kirjava luonto -sarja tänään: Tapaa uudenkaledonian sieppo Vuoristoissa. En kyllä lähtis vuoristoon sieppoja katsomaan. Riittää, kun kävelee terassien ohi, näkee niitä riittävästi. Ehkä liikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Kivoja kesäpuuhia ja samalla oppii. Just parasta yhteistä tekemistä lapsen kanssa. Muistoja syntyy.
Suomen lyhin sukunimi on vain yhden kirjaimen pituinen, pisin yhdysviivaton sukunimi on 15 kirjaimen pituinen.