Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia
ja puuduttavia mielipiteitä.
Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms
Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)
Tule mukaan, sinä saman henkinen.
Kommentit (4231)
Aamu oli kylmä, -15 pakkasta. Meillä on puulämmitteinen hella keittiössä jota ei kyllä juuri koskaan käytetä, sähkökin kun on keksitty, muisto 60 luvulta jolloin tämä talo on rakennettu. No äkillisestä mielenhäiriöstä hain puita ja laitoin tulet tuohon, Tuohan se peto on! Muutamalla kalikalla koko keittiö mukavan lämmin ja levyt hehkuu punaisena. Sain tuosta kyllä uuden ystävän ja lämmitän joka pakkas aamu.
Meilläkin on iänikuisen vanha Porin Matti kamiina, hyvät lämmöt saa nopeasti tulipalopakkasilla.
Täällä oli yöllä 15 astetta pakkasta. Ei tuntunut ollenkaan niin kylmältä. Pakkanen on ihmeellistä, joskus pikkupakkasella on todella kylmä ja kovalla pakkasella ei tunnu kylmältä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli yöllä 15 astetta pakkasta. Ei tuntunut ollenkaan niin kylmältä. Pakkanen on ihmeellistä, joskus pikkupakkasella on todella kylmä ja kovalla pakkasella ei tunnu kylmältä.
Tuuli ratkaisee kylmyyden tunteen. Ällistelin eilen, kun laitoin uutta kynttilää lyhtyyn ulos. Lasipurkin pohjalla oli liikaa vanhaa talia, kynttilä jäi pari senttiä yli yläreunan. Laseja ei lyhdyssä siis ole enää. Sytytin kynttilän laiskuuksissani silti. Ja avot. Paloi tyynessä illassa oivallisesti. Outoa.
Löhöän sohvalla. Keitin kahvit, no en tietenkään 'keittänyt'. Viimeisiä tumman paahdon poroja, saatiin lahjaksi. Oudon 'tunkkanen, homeinen' maku. Pitäähän se pois käyttää.
Onneksi ensi kerralla on 'mummolle sama tuttu kahvimerkki', ei parane vaihtaa, ettei käy elämä liian jännäksi.
Koira kuorsaa. Alexander Stubb päädi jo ruotsinkieliseen puheeseen. Olen opetellut ruotsin nyt aikuisiällä, kun jonkunhan sitä pitää osata työelämässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuuli ratkaisee kylmyyden tunteen. Ällistelin eilen, kun laitoin uutta kynttilää lyhtyyn ulos. Lasipurkin pohjalla oli liikaa vanhaa talia, kynttilä jäi pari senttiä yli yläreunan. Laseja ei lyhdyssä siis ole enää. Sytytin kynttilän laiskuuksissani silti. Ja avot. Paloi tyynessä illassa oivallisesti. Outoa.
Myös ilmankosteus vaikuttaa. Joskus tuntuu aivan järkyttävän kylmälle vaikka mittarin mukaan lämpimän puolella. Ei tuule, mutta kosteus on aivan tapissa.
Meillä on vanhankansan pönttöuunia kaksi. Toisen olen jopa itse muurannut. tuossa oli aikanaan pönttöuuni, mutta 80 luvulla purettu pois. Kuoret, ja luukut oli tallessa, niin murasin sen takaisin. Kivasti lämmittää...
Laskin viime vuonna lukemani kirjat. Paljon oli: 169 kirjaa, päivässä luin 160 sivua keskimäärin. Olen himolukija. Kaikki tämän vuoden Finlandia- ehdokkaatkin luin, yksikään niistä ei ollut hyvä. Yönistujat oli niistä paras. Koko vuoden suosikki oli Olivier Norekin Talven soturit.
Tylsä harrastus minulla.
Yönistujat sain joululahjaksi. Luin sen nopeasti. Tuntuu, rttä pitäisi lukea vielä uudestaan.
Mulla Antti Tuuri -kausi menossa. Tasaista tavaraa, kuten Pohjanmaan lakeudet.
Minäkin olen lukenut Finlandia-ehdokkaat. Ihmeellisiä valintoja, kuten aina. Liian erikoisia halutaan nostaa näin. Kansansuosikkeja ei näistä kuitenkaan tule. Tylsässä ketjussa pärjäisivät.
Mitenhän edistyy se tylsimmän kirjan kirjoitus, vai mikä se nyt oli? Koneko se sponsoroi?
Emilia oli kallistunut. Ennen 1,15, nyt 1,28. Ostin silti. Kyllä se ihan arkikahvista menee.
Söin spagettia ja rapsutin selkää kun kutitti niin paljon. Haukotuttaa, olisikohan aika ottaa nokoset.
Järjestelin ompelunurkkausta uusiksi, mutta ei ole vieläkään fengshuit kohdallaan. Nurkkaus on olohuoneessa. Tuijotan sohvalta nurkkausta ja yritän pähkäillä mikä järjestys näyttäisi kivalta ja toimivalta. Yleensä nukahdan kesken suunnittelun.
Tänään kirosin pakkasta. Ei olisi ollut saunapäivä mutta teki mieli. Flunssan jälkeen on aina vähän väliä kylmä ja vähän väliä hiki. Siksi piti lämmitellä.