Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia

Vierailija
15.10.2025 |

ja puuduttavia mielipiteitä.

Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms

Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)

Tule mukaan, sinä saman henkinen.

Kommentit (3101)

Vierailija
3081/3101 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontun tossun käskynä oli siivoilla jo vähän joulua varten. Raivattiin tavaroita pois ja pyyhittiin pölyjä. Tylsähköä. Mutta mukavan näköistä, kun tasot on tyhjinä.

Vierailija
3082/3101 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Amos Ozin kirjan Juudas. Se ei ollut tylsä, vaan oli ihana. Kävin aamulla 1,5 tuntia sateessa kävelemässä. Keitän vielä kahvia. Hyasintti tuoksuu. Koko ajan sataa. Huomennakin sataa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3083/3101 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa, sataa päivästä toiseen. Jos tämä kaikki olisi tullut lumena, olisipa ollut paljon lumitöitä.

Vierailija
3084/3101 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meteorologi sanoi, että Turussa on aurinko paistanut joulukuussa viisi minuuttia, Helsingissä 20 minuuttia.

Voiko olla totta? 

Vierailija
3085/3101 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo on ollut (arvatenkin) viikonloppuna aika väsynyt. Sitä se perjantainen juhliminen mokoma teetti. Kyllä pitäisi näin vanhalla iällä olla jo tolkku päässä ja ymmärtää lähteä ajoissa. Mutta eihän sitä, kun oli niin mukavaa. Nyt on kello pikkuisen yli yhdeksän, niin pitää mennä jo tasoittaville unille. Nyt voidelluissa jaloissa on punaiset villasukat rimpsureunalla. Ai kun on nätit. Iltatoimet on kiltisti tehty ja nyt valmiina tutimaan peiton alle. Pappa jo tuhiseekin. 

Vierailija
3086/3101 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öitä.

Vierailija
3087/3101 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sade ropisee ikkunapelteihin.

Hyvää yötä, Jeesus myötä.

Vierailija
3088/3101 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie tein tännää karjalanpiirakoit ja munavoit. Kylläpä tul hyvvii. Syötii mahat pyörreeks. Paistin laitoin yöks uuniin, niin huomenna syyvvään niin murreeta lihhoo, jotta viep kielen männessään. 

Vierailija
3089/3101 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut tänään esseetä ja viime hetket sen suhteen käsillä. Oikeastaan eihän näistä voi ikinä miten menee. Tuli ihan tunne etten kirjoittanut tarpeeksi tietyistä asioista. Samalla olen hyvin väsyksissä tähänkin. Pitäisi kaksi koetta vielä mennä tekemään ennen joulua ja ei oikein voimat meinaa enää riittää niihin. Silti jos en mene niin ovat keväällä edessä. Olen silti hieman huolestunut tilanteeseeni. Olen todella väsynyt nyt ja silti nukun huonosti. Nukahtaminen vaikeaa ja heräilen. Tämä vuoden aika ja pimeys sekä hämärät päivät vaan sotkevat kelloni ja nukkumisesta ei meinaa tulla mitään enää. Kohta on pakko hommata kirkasvalolamppu tai jotain muuta, kun alkaa jo muistuttaa parin vuoden takaista, kun nukkumisesta ei oikestaan tullut mitään.

Joku pärjää näin ja minä taas en ja sitten se alamäki vasta alkaa. Näin nyt täytyy jotain keksiä ennen sitä, koska sitä unettomuutta en siinä määrin enää elämääni halua. Ilman liikuntaa tuskin nukkuisin, kun ei se tuntien lenkkeily päivällä sekä iltakävelykään enää auta tarpeeksi. Muuten kaikki ok, mutta tunne se, että nyt menen lähinnä niin, että yhden päivän saan menemään eteenpäin tämän nukkumisen kanssa. Lisäksi ei asiaa paranna se, että kaikki rento tekeminen on nyt korvautunut esseillä ja kokeilla. Näin tilanne toisaalta kokonaisuudessaan raskas. Eilinen parempi päivä. Hevosia kävin katsomassa tänään ja vähän piristi.

LIL LOTUS - Body Bag ft. Cold Hart 

Vierailija
3090/3101 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkin viime viikkoa kului herkkuja vähän rentoutumisen ja itsenäisyyspäivän varjolla. Meni sipsiä, salsaa, suklaata, piparia, homejuustoa ja irtokarkkeja. Tänään aamulla jostain oli vierähtänyt vaa'alle kaksi kiloa ylimääräistä. Voihan nenä. Tai tässä tapauksessa vatsa. Turvottaa. Ei auta kuin palata järkevään ruokarytmiin taas.

Vierailija
3091/3101 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon ylellistä kaulaliinaa. Pehmeää villaa ja silkkiä. Mutta lanka on hankalaa ja ohutta höttöä.

Vierailija
3092/3101 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamust laitoin kirkasvalolampun päälle. Keitin kahvia ja puuron. Telkkarista tulee sama joululeffa kuin eilen ja kahtena aiempana vuonna. Tuli eilenkin sama. Siinä on joulurekvisiittaa, feikkilunta ja pussataan lopuksi. Nukahdan yleensä nojatuoliin ennen loppua. Eikä ole lunta Stadissa. Vettä vaan ja masentuneita ihmispoloja, jotka kaikki kaipaa lämpimään. En uskaltais lähteä, voi tulla tsunami. Nyt kahvin juontiin.

Vierailija
3093/3101 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukalenterissa oli kuva  lumilyhdystä.

Vierailija
3094/3101 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räntää sataa. Maa on edes hetken aikaa valkoinen.

Vierailija
3095/3101 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie tein tännää karjalanpiirakoit ja munavoit. Kylläpä tul hyvvii. Syötii mahat pyörreeks. Paistin laitoin yöks uuniin, niin huomenna syyvvään niin murreeta lihhoo, jotta viep kielen männessään. 

Karjalanpiiraat tuoksuupi täällä :)

Mukava maanantaita

Vierailija
3096/3101 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neulon ylellistä kaulaliinaa. Pehmeää villaa ja silkkiä. Mutta lanka on hankalaa ja ohutta höttöä.

Semmoinen höttölanka on kyllä oma työmaansa. Toivottavasti et joudu purkamaan työtä missään vaiheessa, koska purkaminen ilman että homma menee sumppuun on aika riskialtista, jos lanka on semmoista haituvaista. Sujukoot neulominen tasaisen mukavasti.

Vierailija
3097/3101 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa tuon yhden ketjun sulkeutuminen nyt paljon, kun tykkäsin sinne kirjoittaa. Niin kuin olen tänne useasti todennut niin olen yksinäinen ihminen ja tuokin ketju oli itselleni paikka kirjoittaa edes jonnekin. Näköjään sekin oli joillekin liikaa ja piti  saada ketju sulkeutumaan ihan väkisin ja sotkea keskustelu.

En kirjoita tästä enää tänne, koska eofän tämä tänne kuulu, mutta sellainen ihminen kuin minä arvostaa jopa tuollaista paikkaa missä kertoa päivistään ja jos vuosia käy niin sitten huomaa sen kuinka ei ole edes oikein mitään minne kirjoittaa enää. Siinä vaiheessa huomaan elämäni pienuuden. Terveisin P toisesta ketjusta. 

Vierailija
3098/3101 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi lähteä Tokamnnille ostoksille. Vessapaperia, pattereita ja ämpärikaupalla suklaata.  Onneksi on joulunpunainen ämpäri tulossa. Ei tarvita muuta joulukoristelua. Ämpäri keskelle olohuonetta suklaata täynnä. Harras tunnelma.

Vierailija
3099/3101 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa tuon yhden ketjun sulkeutuminen nyt paljon, kun tykkäsin sinne kirjoittaa. Niin kuin olen tänne useasti todennut niin olen yksinäinen ihminen ja tuokin ketju oli itselleni paikka kirjoittaa edes jonnekin. Näköjään sekin oli joillekin liikaa ja piti  saada ketju sulkeutumaan ihan väkisin ja sotkea keskustelu.

En kirjoita tästä enää tänne, koska eofän tämä tänne kuulu, mutta sellainen ihminen kuin minä arvostaa jopa tuollaista paikkaa missä kertoa päivistään ja jos vuosia käy niin sitten huomaa sen kuinka ei ole edes oikein mitään minne kirjoittaa enää. Siinä vaiheessa huomaan elämäni pienuuden. Terveisin P toisesta ketjusta. 

Kerro täällä päivästäsi. Tylsät ja tyhjät päivät ovat täällä arvokkainta. Ehkä piristyt vahingossa jonkun kirjoituksesta, se vaara on otettava huomioon.

Vierailija
3100/3101 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi lähteä Tokamnnille ostoksille. Vessapaperia, pattereita ja ämpärikaupalla suklaata.  Onneksi on joulunpunainen ämpäri tulossa. Ei tarvita muuta joulukoristelua. Ämpäri keskelle olohuonetta suklaata täynnä. Harras tunnelma.

Taidan ostaa lukulasit myös. Tuo oikeinkirjoitus vaatii tarkkaa näköä. Tokamanni olisi hauska uusi nimi, ei siinä mitään. Tokmanni oli se vanha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme