Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia
ja puuduttavia mielipiteitä.
Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms
Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)
Tule mukaan, sinä saman henkinen.
Kommentit (3101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään bussissa tajusin kaipaavani vanhanajan puhelimen pyöritettävää numeron valintaa ja sen naksuttavaa ääntä.
Mummulassa oli tälläinen. Muistan, kun mummuni soitti paljon ja aina kuului se ääni, kun pyöritti niitä numeroita. Tuo puhelin on edelleen tallessa.
Se oli niin ihana. Mul oli yks ikivanha semmonen musta bakeliitti. Tosi painava luuri, mut hyvin toimi:)
Hyvää yötä
Odotin vastausta yhteen sähköpostiini tänään, muttei sitä tullut. Kävin jumpassa ja tuntui kuin maha olisi ollut tiellä jossain liikkeessä. Onneksi ei satanut koko päivänä. Voiko muuten kaurajuoma kahvissa aiheuttaa vatsanväänteitä?
Valvottu yö sairaan lapsen kanssa. Pieniä unitirppoja hän sai nukutuksi, minä valvoin huolestuneena silloinkin.
Mies sairaalassa. Tuntuu oudolta olla yksin kotona.
Tuliko teidän adventtikalenterista siniristilippu?
Meillä on hauska kuva, jossa eläimet katsovat televisiosta linnan juhlia. Presidenttipari näkyy eläinten tv-ruudusta ja pari näyttää ihan Stubbin pariskunnalta.
Tämä on Sydänliiton kalenteri.
Mun kalenterissa on kaksi sinivalkoista kynttilää palamassa.🕯🕯
Vierailija kirjoitti:
Mies sairaalassa. Tuntuu oudolta olla yksin kotona.
Toipumista. Mun mies oli muutaman päivän sairaalassa, monia eri tutkimuksia tehtiin. Sit tuli tekstiviesti: nyt ei hyvä heilu. Minä huolestuneena kyselemään... hän ilmoitti syyn: ruokana kaalikääryleet (ei lempiruoka lainkaan :( )
On tosiaan outoa olla yksin, kun on toiseen tottunut.
No nyt se on mummo revitellyt kertakaikkiaan kunnolla. Siis aivan yli äyräiden. Ei mahda otsikon mukaisiin kuulumisiin kuulua tämä nyt huonostikaan. Käytiin papan kanssa nimittäin eilen juhlimassa kaverin pyöreitä kymmeniä ja kotiin päästiin vasta reilusti tämän päivän puolella. Oltiin siis kuin pahaiset teinit konsanaan. Kyllä nyt on maaliman kirjat menny aivan sekaisin, kun näin hurjiksi herettiin. Luulen, että edesmennyt isäni ainakin pyöri jo haudassaan.
Jopas on miehiä sairaalassa, minunkin ukkoni oli juuri muutaman päivän. Rakas turjake, mutta olin aika hämmentynyt kun tietyllä tapaa pidin yksinolosta. Miehellä ei ollut siellä mitään hätää, niin ei mennyt päivät ja yöt huolissaan olemiseen. Mutta jäipä ikävä syyllisyys, tuosta että oli niin mukava olla yksinkin. Syyllisyys siksi, että toinen oli kuitenkin sairaalassa. Tämä on ikävällä tavalla tylsää.
Mutta nyt mummo yrittää laskeutua asianmukaisesti hartaan juhlalliseen olotilaan ja juhlia sivistyneen hillitysti Suomen itsenäisyyden juhlapäivää.
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille
Katson myös jumalanpalvelusta. Tuli mieleen tuosta lauletusta virrestä, kun lapsena ihmettelin, miten se tähti on lintuemon siiven alla.
"Kun on turva Jumalassa
Turvassa on paremmassa
Kuin on tähti taivahalla
Lintu emon siiven alla"
Piparinleivontatalkoot menossa. Monenikäistä ja monentasoista leipojaa. Ikähaitari 7 - 70-vuotiaisiin. Mukavaa yhdessäoloa. Sekasotku ja meteli taas tylsää. Perinne jo kymmenen vuoden takaa. Osa säästyyy jouluunki. Raakaa taikinaa syödään vatsat kipeiksi.
Sairaan lapsen kanssa päivystyksessä. Onpa täällä ihmisiä. Ollaan odotettu jo melkein kaksi tuntia.
Vierailija kirjoitti:
No nyt se on mummo revitellyt kertakaikkiaan kunnolla. Siis aivan yli äyräiden. Ei mahda otsikon mukaisiin kuulumisiin kuulua tämä nyt huonostikaan. Käytiin papan kanssa nimittäin eilen juhlimassa kaverin pyöreitä kymmeniä ja kotiin päästiin vasta reilusti tämän päivän puolella. Oltiin siis kuin pahaiset teinit konsanaan. Kyllä nyt on maaliman kirjat menny aivan sekaisin, kun näin hurjiksi herettiin. Luulen, että edesmennyt isäni ainakin pyöri jo haudassaan.
Laitoin mummolle viestiä, kuuluu kohta räväköihin kuulumisiin nuo sinun...
Hetihän se viesti piti ilmiantaa, johonkin kolahti. Haluaakohan poistaja omia sen ketjun?
Vierailija kirjoitti:
Piparinleivontatalkoot menossa. Monenikäistä ja monentasoista leipojaa. Ikähaitari 7 - 70-vuotiaisiin. Mukavaa yhdessäoloa. Sekasotku ja meteli taas tylsää. Perinne jo kymmenen vuoden takaa. Osa säästyyy jouluunki. Raakaa taikinaa syödään vatsat kipeiksi.
Valehtelu liittyy matalaan itsetuntoon, traumakokemuksiin tai persoonallisuushäiriöihin, kuten narsismiin, ja joskus se on pakonomaista, jolloin henkilö saattaa uskoa itsekin omat valheensa. Patologinen valehtelija voi olla sekä sankari että uhri, hän haluaa sympatiaa ja huomiota.
" Laitoit sitten Suomen juhlan kunniaksi vähän pahempaa ruokaa," naljaili lapseni, kun hän ei pidä uunilohesta. Lasten suusta kuulee totuuden?
Tontun tossun viestissä käsketään ottamaan levon kannalta. Ei saa tehdä muuta kuin viettää aikaa yhdessä. Tämä ei ole tylsä käsky.
https://share.google/A8JOyirj9ND03hN32
Edelliseen eli tälläinen, mutta harmaa.