Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Keski-ikäiset naiset saavat miehiltään liian vähän seksiä

Vierailija
14.10.2025 |

Miksi tästä ongelmasta ei puhuta enemmän? Monella vanhemmalla naisella on kuukautisten ja ehkäisyn poisjäännin myötä suuremmat halut kuin nuorempana. Kurjaa jos oma mies ei "anna".

Kommentit (272)

Vierailija
241/272 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat Suomeen tuotetut isokullit  hoitavat asiaa kuntoon. Rouvat ovat enemmän kuin tyytyväisiä. Maaltapako, varsinkin Itä-Helsinkiin tms, jatkuu.

Vierailija
242/272 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa valitsee vaimon jonkun ammatin perusteella, vaikka kannattaisi valita ulkonäön ja kemian perusteella. Kun ajatellaan vain rahaa tulee näitä seksittömiä liittoja.

Tässä puhutaan iän mukanaan tuomasta halujen ja kykyjen epäsopivuudesta.

Usein keski-iässä käy niin, etteivät halut enää käy yksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/272 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönlöpön uutinen.

Vierailija
244/272 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöpön uutinen.

Mielipidekirjoitus.

Lisäksi pätee ainakin minun kohdallani.

Miehet eivät ehkä ymmärrä, että keski-ikäisellä naisella ei ole mitään tarvetta pysyä avioliitossa, josta puuttuu niin tärkeä elementti kuin seksi. Parisuhde tarkoittaa naisille vain lisää kotitöitä ja taloudellisestikin naiset ovat nykyään itsenäisiä. Ilman erotiikkaa ja romantiikkaa tulee nykypäivänä ero, yleensä siinä vaiheessa, kun lapset ovat lentäneet pesästä.

N

Vierailija
245/272 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se seksi ole mikään ihmisoikeus. 

Näinhän ne naiset ovat tälläkin palstalla jo moneen otteeseen kertoneet. Osaako ne naiset lämmitellä miestä siihen seksiin? 

Harmillisen moni olettaa miehen olevan aina ja heti valmis.

Niin onkin aina valmis jos siis todella on mies. Panen aina kun mahdollista. Ei varmasti tarvitse naisen olla puutteessa. M55

Vierailija
246/272 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski ikäisillä miehillä ei seiso joten ei ne voi naida vaimojaan.

Ja naiset ovat rutikuivia. Se on naisten impotenssia, tiesitkö sitä?

Hyvä huomio, niin se onkin.

Vierailija
247/272 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä nämä keski-ikäiset naiset voisivat olla kerrankin rehellisiä siis yhden ainoan kerran ja katsoa peiliin ja ymmärtää sen jälkeen että kuka mies haluaa lehmän kanssa nussia?

Sellainenhan on miehelle suoranainen perversio.

Oliko jutussa kuvat, vai mistä tiedät että olivat lehmiä?

Iästä oli helppo päätellä.

Vierailija
248/272 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvottavia tuollaiset k:nhimoiset kyltymättömät saalistajatädit, ei mitään eroa rasvaisiin setiin.

Hirveä kauhea saalistaja kun toivoo aviomieheltään seksiä. Ihan liikaa pyydetty 🤧

Vierailija
249/272 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustukaa Maslowin tarvehierarkiaan. Sen mukaan ihmisen perustarpeet ovat ruoka,juoma,uni ja seksi. Huom. liikunnasta ei puhuta mitään!

Itse olin naimisissa 34v josta viimeiset 17v eli puolet ilman seksiä. Olimme 38v kun mieheni totesi ettei seksi ole enää meidän ikäisten asia.

Avioliitto päättyi 7v sitten puolison kuolemaan. Olen 62v ja edelleen kaipaisin seksiä. Viimeksi vuonna 2001...

Naiset ovat sadoissa ja tuhansissa ketjuissa kertoneet ettei seksi ole tarve tai ihmisoikeus, ja vain saastaiset miehet ovat seksin orjia.

Mutku nyt on toisin kun on näin päin.

Vierailija
250/272 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kannattaa osoittaa keski-ikäiselle puolisolleen kuinka paljon haluaa ja himoitsee tätä. Varmasti saa vastakaikua.

Miksi (Suomessa) sen pitää nimenomaan olla aina miehen, jonka tehtävä on osoittaa halujaan ja kiinnostustaan naiselle? Voipi odotukset jäädä aika pian vähiin, jos se on aina yksipuolista.

Vierailija
251/272 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöpön uutinen.

Mielipidekirjoitus.

Miehet eivät ehkä ymmärrä, että keski-ikäisellä naisella ei ole mitään tarvetta pysyä avioliitossa, josta puuttuu niin tärkeä elementti kuin seksi. Parisuhde tarkoittaa naisille vain lisää kotitöitä ja taloudellisestikin naiset ovat nykyään itsenäisiä. Ilman erotiikkaa ja romantiikkaa tulee nykypäivänä ero, yleensä siinä vaiheessa, kun lapset ovat lentäneet pesästä.

N

Miksi naiset tekevät enemmän kotitöitä?

Vierailija
252/272 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon deittaillut jokusen vuoden eron jälkeen ilman aikomusta mihinkään vakavampaan ja todennut, että ikäisilläni (suomalaisilla) miehillä on ihan liikaa potenssiongelmia. Nyt ei ole ulkonäköasia eli olen kokeillut nuorempia miehiä ja mitään ongelmia ei ole ollut, ja yksi oman ikäinen, alkuperältään tuhansia kilometrejä etelämmästä ja sama juttu: homma toimi.

Ikäiseni miehet ovat hermostuneita suorituksestaan ja sinisillä pillereillä homma ei edes etäisesti muistuta normiaktia, joten en enää halua sellaista. Ymmärrän, että aina ei ole kiinni itsestä, mutta yhteenvetona totean: pitäkää miehet parempaa huolta itsestänne. Vuosien tai vuosikymmenten hälläväli oman hyvinvoinnin (ravinto, liikunta, uni jne) osalta pehmentää alakerran jopa pysyvästi. Siihen kun päälle lisätään se, että joka toisella on uniapnea, niin ollaankin sellaisen kuvion äärellä, jonka kierrän kaukaa.

No tuota, vaikka tuo varmaan totta onkin, niin eipä kyllä keskiverto keski-ikäinen suomalainen nainenkaan mikään Jumalan lahja ihmiskunnalle ole. :D

Vierailija
253/272 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan moni nainen elää  liitossa  jossa  mies ei enää pysty  kun ikää tulee ,  niin  ongelmat alkavat miehillä .   On hyvä että  näistä asioista  puhutaan.  

Vierailija
254/272 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, omalla miehellä ei oikein enää seiso. On kaikenlaista kremppaa ja tuntuu itsekin kärsivän tilanteesta. Ei kuitenkaan halua mitään lääkkeitä ainakaan vielä. Eihän se helppoa ole ollut, myönnän. Ei mulle ongelma oikeastaan ole se että ei ole seksiä, vaan se että olen kipuillut samalla omaa ikääntymistäni. Vaikka mieheni kuinka on minulle vakuuttanut että kyse ei ole minusta, niin silti sitä miettii että olisko se kuitenkin. Ja sitten tulen tänne lukemaan näitä kommentteja kuinka keski-ikäinen nainen on niin ällöttävä ja oksettava ja kamala ihminen että tietenkään ei seiso. Jonkun sortin masokismia tämäkin varmaan. 

Ei kyllä tulisi mieleenkään lähteä hakemaan seksiä muualta saati erota kyvyttömyyden takia. Minähän rakastan sitä miestä. Mutta sitten tulee se mutta. Jos mieheni nyt sitten tunnustaisikin minulle että hänen kyvyttömyytensä toden totta johtuu siitä että minäkin ikäännyin siinä missä hänkin, kyllä se rakkaus kuolisi. Ei se olisi se mies jota olen ajatellut rakastavani vaan joku ihan vieras mies. 

Kyllä ihmettelen niitä miehiä jotka eivät lähde liitosta jossa pitävät puolisoaan ällöttävänä, oksettavana ja kamalana ihmisenä. Ovatko he pelkureita? Pelottaako heitä että ehkä se vika ei olekaan naisessa? Että vaikka siihen eteen tuotaisiin maailman kaunein nuori nainen, ei se vehje toimisi silti. Sekö teitä pelottaa ja pitää noissa suhteissanne? 

Vierailija
255/272 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Vierailija
256/272 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa hyvät ihmiset tekin arabi tai afrikkalainen mies ja seksiä sekä hellyyttä riittää.

Unohtakaa suomalaiset miehet.

Mun arabi ei käytä päihteitä ja se kyllä näkyy positiivisella tavalla. Ei ole ikinä ongelmaa seisokin kanssa ja kumin käyttökin onnistuu ilman mutinoita.

Vierailija
257/272 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku nainen vastata, kiitos etukäteen. 

Miksi naisella olisi oikeus saada seksiä parisuhteessa? 

Ei miehellään ole. Eikä kuulu ollakaan. 

Ei ole oikeutta saada seksiä, mutta vastaavasti ei ole velvollisuutta pysyä parisuhteessakaan. En keksi henkilökohtaisesti mitään syytä elää selibaatissa avioliitossa.

Tämä kannattaa jokaisen miehen muistaa kun vaimo on palaamassa kotiin synnyttämästä.

Vierailija
258/272 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöpön uutinen.

Mielipidekirjoitus.

N

Seksi

Tärkeää vain silloin kun nainen haluaa sitä, eikä saisi.

Mieshän on perverssi ja seksihullu jos haluaa seksiä eikä naista huvita. Sehän vie halut entisestään.

Mutta annas olla kun mies sanoo "ei tänään"

Vierailija
259/272 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöpön uutinen.

Mielipidekirjoitus.

N

Toki, jos naimisiin on menty ihan vain lasten saamiseksi niin miksi pysyä siinä kun biologinen tarve lisääntyä ja kasvattaa pentue on saavutettu? Toivottavasti ihan kaikki parisuhteet eivät ole ihan noin primitiivisiä.

Vierailija
260/272 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöpön uutinen.

Mielipidekirjoitus.

N

Miksi naiset tekevät enemmän kotitöitä?

Ajankäyttötutkimuksen mukaan ei montaakaan minuuttia. Yhteensä kotityöt + ansiotyöt niin mies tekee enemmän.

Miksi mies tekee enemmän töitä?

Ai naiset hakeutuvat aloille jossa viikottainen työaika ei ole edes 37.5, puhumattakaan että se olisi 40h 

kas kas