Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitko muuttaa Vallilaan?

Vierailija
14.10.2025 |

Miten huumeongelma näkyy?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaisin tietysti, mutta en ole muuten innostunut alueesta. Liian työväenluokkainen ilmapiiri makuuni.

Millä tavalla näkyy?

Historiassa, arkkitehtuurissa ja väestön habituksessa. Käppäilee puoli tuntia Vallilassa ja sen jälkeen saman ajan Krunassa niin huomaa selkeän eron.

Vierailija
22/41 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavalinkirkon ympäristö on moninainen ja hyvät kulkuyhteydet, tosin tieremontit vielä jonkin aikaa vaivaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana paikka asua. Loistavat kulkuyhteydet joka suuntaan. Jotkut valittaa Mäkelänkadun asuntolasta. Eivät taida tietää kuinka pitkä Mäkelänkatu on. Ei se yksi asuntola koko Valkkaa pilaa.

Vierailija
24/41 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkelänkadun tms. seudut kiertäisin kaukaa: Vallila on kohtuullisen iso alue ja esimerkiksi Alppiharjun suunnalla on aivan eri meininki. Tosin näkyy narkkeja sielläkin, on kellarimurtoja ja pyörät pöllitään sekä ruiskuja löytyy sieltä täältä.

Imo, narkkiongelma alkaa olla sen verta vakava että narkit pitisi kerätä pois ja laittaa jonnekin suljetulle alueelle kauaksi muusta asutuksesta. Kukkahattutädit ja  -sedät saa nyt vapaasti ryystää vaikka kokonaisen naurispellon nenäänsä, minusta muun yhteiskunnan suojeleminen mädältä ainekselta on tärkeämpää kuin jonkun kusinarkin oikeudet.

Alueella kulkee myös lapsia, ruiskut etenkin ovat todella vaarallisia

Kyllä. Lisäksi lapset tuntee turvattomuutta kun kadulla riehuva narkki peukkupäissään yms. yrittää väkisin rappuun sisälle. Näitä on meidänkin taloyhtiössä tapahtunut. Ruiskuja neuloineen siivotaan jatkuvasti pihapiiristä.

Vierailija
25/41 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaisin tietysti, mutta en ole muuten innostunut alueesta. Liian työväenluokkainen ilmapiiri makuuni.

Millä tavalla näkyy?

Historiassa, arkkitehtuurissa ja väestön habituksessa. Käppäilee puoli tuntia Vallilassa ja sen jälkeen saman ajan Krunassa niin huomaa selkeän eron.

Kertoisitko lisää? Siellä mistä olen kotoisin työväenluokka on se kunnollisin kansanosa ja on minulle vain plussaa, outoa että näet noin negatiivisena? Itse en ole työväenluokan edustaja mutta en varmaan pistäisi silmään kun pukeudun hyvin tavallisesti

Vierailija
26/41 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla näkyy?

Maksa ihmeessä käppäilystä Krunikassa, olethan hyvin stailattu.

Vierailija
27/41 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan Sininauhasäätiön kohdalla on levottomampaa mutta heti kortteli tuosta minne vain niin ei mitään merkittävää häiriötä. Asunut alueella kohta 15 vuotta ja ei ole valittamista. Loistavat liikenneyhteydet ja keskeinen sijainti.

Vierailija
28/41 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkelänkadun tms. seudut kiertäisin kaukaa: Vallila on kohtuullisen iso alue ja esimerkiksi Alppiharjun suunnalla on aivan eri meininki. Tosin näkyy narkkeja sielläkin, on kellarimurtoja ja pyörät pöllitään sekä ruiskuja löytyy sieltä täältä.

Imo, narkkiongelma alkaa olla sen verta vakava että narkit pitisi kerätä pois ja laittaa jonnekin suljetulle alueelle kauaksi muusta asutuksesta. Kukkahattutädit ja  -sedät saa nyt vapaasti ryystää vaikka kokonaisen naurispellon nenäänsä, minusta muun yhteiskunnan suojeleminen mädältä ainekselta on tärkeämpää kuin jonkun kusinarkin oikeudet.

Alueella kulkee myös lapsia, ruiskut etenkin ovat todella vaarallisia

Kyllä. Lisäksi lapset tuntee turvattomuutta kun kadulla riehuva narkki peukkupäissään yms. yrittää väkisin rappuun sisälle. Näi

Vallilassako ? 

Vierailija
29/41 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla näkyy?

Kertoisitko lisää? Siellä mistä olen kotoisin työväenluokka on se kunnollisin kansanosa ja on minulle vain plussaa, outoa että näet noin negatiivisena? Itse en ole työväenluokan edustaja mutta en varmaan pistäisi silmään kun pukeudun hyvin tavallisesti

Hän taitaa sekoittaa työväenluokan johonkin muuhun

Vierailija
30/41 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla näkyy?

Niin nämä ovat ihan makuasioita. Toisen plussa on toisen miinus. Vallila uhkuu sellaista tehdastyöläisyyttä ja kiva niille, jotka siitä tykkäävät. Itse preferoin akateemisempia ympäristöjä ja mm. siksi rakastan Krunaa.

Vierailija
31/41 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallilassa viihtyi hyvin vielä 15 vuotta sitten. Städäri best. 

Vierailija
32/41 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan muuta siihen Mustan Härän kulmille :)

Legendaarinen Musta Härkä! 

Millä lailla se on legendaarinen.

Hermanni lainen.

Vierailija
33/41 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla näkyy?

Niin nämä ovat ihan makuasioita. Toisen plussa on toisen miinus. Vallila uhkuu sellaista tehdastyöläisyyttä ja kiva niille, jotka s

Minulle olisi tosi kiinnostavaa kuulla millä tavalla se mielestäsi näkyy? Kruna on kyllä myös hieno. Veikkaan tosin että Vallilassa asuu hyvin paljon akateemista väkeä ja vähemmän tehdastyöläisiä, ihan lonkalta heitettynä. Mutta ovatko he jotenkin eri henkisiä akateemisia?

Vierailija
34/41 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan muuta siihen Mustan Härän kulmille :)

Legendaarinen Musta Härkä! 

Millä lailla se on legendaarinen.

Hermanni lainen.

Todella hyvät bileet. Mulla ulkomaalainen kaveri jonka kanssa perinne mennä sinne juhlimaan aina kun käy suomessa 

Vierailija
35/41 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin juuri pois Vallilasta tänne susirajan taakse, osittain kyllä töiden takia, mutta en myöskään halunnut kasvattaa lapsiania siellä piripäiden keskellä, aina välillä joku yrittämässä väkisin sisään rappukäytävään ja kaikki mitä ei ole pultattu kiinni koitetaan viedä. 

lisääntynyt myös viimeaikoina tämä rahan pyytäminen ja sitten otetaan pultit kun rahaa  ei löydy.

Ennen tämä oli kyllä hieno ja rauhallinen alue.

Vierailija
36/41 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minnepäin Vallilaa ?

Onko siellä hyviä ja huonoja alueita? Puu-Vallila olisi haave mutta muukin käy jos liian kallis

Puu-Vallila äärettömän kallis mutta harvoin sieltä mitään asuntoa ollaan myymässä tai vuokralle antamassa.

Vierailija
37/41 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa työväenluokkaisuudessa nimenomaan se ylitsepursuava kunnollisuus. Oletus että kuudelta herätään uuteen päivään, kaikki on tiptop ja laiskottelu on saatanasta.

Eri

Vierailija
38/41 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin juuri pois Vallilasta tänne susirajan taakse, osittain kyllä töiden takia, mutta en myöskään halunnut kasvattaa lapsiania siellä piripäiden keskellä, aina välillä joku yrittämässä väkisin sisään rappukäytävään ja kaikki mitä ei ole pultattu kiinni koitetaan viedä. 

lisääntynyt myös viimeaikoina tämä rahan pyytäminen ja sitten otetaan pultit kun rahaa  ei löydy.

Ennen tämä oli kyllä hieno ja rauhallinen alue.

Heh, tästä tulikin mieleen eräs hauska kohtaaminen tuollaisen rahanvinkujan kanssa.

Vinkuja: "Oisko sulla yhtään rahaa?"

Minä: "Totta kai! Kyllähän aikuisella pitää rahaa olla. Mikä mies se sellainen on, jolla ei rahaa olisi?"

Jatkoin matkaani heti kommentin jälkeen ja tyyppi jäi suu auki toljottamaan :D meni ehkä 5 sekuntia reagoida ja sain kuulla olevan veen kokoomuslainen.

Vierailija
39/41 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulle olisi tosi kiinnostavaa kuulla millä tavalla se mielestäsi näkyy? Kruna on kyllä myös hieno. Veikkaan tosin että Vallilassa asuu hyvin paljon akateemista väkeä ja vähemmän tehdastyöläisiä, ihan lonkalta heitettynä. Mutta ovatko he jotenkin eri henkisiä akateemisia?"

Yksi konkreettinen esimerkki on alueen ravintolatarjonta. Musta härkä ja king kebab ovat kovin työväenluokkaisia paikkoja verrattuna siihen mitä Krunasta löytyy. Katso Youtubesta Tuomari Nurmion Tonnin stiflat -musavideo. Biisi ja video tiivistävät aika hyvin Vallilan työväenluokkaisen rosoisuuden. En tiedä kuinka hyvin ilmapiiriä voi välittää tekstin avulla tämän paremmin, se pitää itse kokea.

Vierailija
40/41 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkelänkadulla narkkiasuntolan lähettyvillä on kauheaa, narkkeja pyörii pihalla, kaupassa ja kadulla..karmeaa

Mikä on asuntolan osoite?

Annan vihjeen. Se on Mäkelänkadulla! Kun laitat googleen mäkelänkatu asuntola löydät osoitteen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän