Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lemmikin mahdollinen lopetus ja töissä jaksaminen

Vierailija
13.10.2025 |

Olen pitkin päivää itkeskellyt koska kissa huonossa kunnossa. Ei näytä hyvältä. Aamulla on eläinlääkäriin aika.

Kissa on ollut mun yksi henkireikä elämän vaikeissa tilanteissa ja vaikeaa tulee olemaan, jos kissa pitää lopettaa. Jään ihan yksin tähän koska lapsikin asuu jo omillaan. 

Jos huomenna tulee tuomio, niin miten jaksan tämän viikon kolme työpäivää töissä? Mun pitäisi pystyä pitämään itseni kasassa enkä voi töissä itkeskellä. Huominen on vapaa eli töissä pitäisi jaksaa ke, to ja pe. 

Ei, ei mitään suunsoittoa, että se on vain kissa. Se ei ole vain kissa vaan kyse on perheenjäsenestä jota rakastan todella paljon. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuomio huomenna tulee, niin en varmaan lapsenkaan vuoksi voi lopettaa kissaa heti. Lapsi on aikuinen, mutta kissa on ollut monta vuotta meidän elämässä ja lapsikin varmasti haluaa jättää jäähyväiset. Itkua siitä silti seuraa vaikka kissaa ei huomenna lopettaisi, mutta jos on tiedossa, että kissa pitää kuitenkin lopettaa.

Ap

Vierailija
22/31 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele että lopetus on kissalle parhaaksi jos sitä eläinlääkäri suosittelee.

Kissoja on muuten jatkuvasti vailla kotia eläinsuojeluyhdistyksillä ja voisit vaikka valmiiksi alkaa katsella näitä kodittomia ja tutustua adoptio ehtoihin.

Anteeksi nyt vain, mutta mä en ymmärrä tuota ajattelutapaa, että lemmikki heti korvataan toisella eläimellä. En mä ainakaan pysty edes ajattelemaan, että ottaisin toisen kissan heti. Löytökissa tämäkin on ja haettu eläinsuojeluyhdistykseltä.

Ap

Mun mielestä tää on ollut paras vaihtoehto meidän perheessä, koska teidän että lemmikkejä tulee olemaan aina. Joten hyvissä ajoin aina alan etsimään sellaista yksilöä joka tuntuu sopivan perheeseen. Välillä löytyy hyvinkin nopeasti ja välillä saa hakea pidempään. Se että siellä kotona on kaikki valmiiksi lemmikille edellisen jäljiltä on todella helppoa. Ja helpottaa myös ikävää kuin voi panostaa sen uuden lemmikin hyvinvointiin. Kissoja muuten nykyään suositellaan ottamaan vähintään kaksi perheeseen, jotta heistä on seuraa toisilleen. Näitäkin "pariskuntia" välillä löytyy eläinsuojeluyhdistyksiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuomio huomenna tulee, niin en varmaan lapsenkaan vuoksi voi lopettaa kissaa heti. Lapsi on aikuinen, mutta kissa on ollut monta vuotta meidän elämässä ja lapsikin varmasti haluaa jättää jäähyväiset. Itkua siitä silti seuraa vaikka kissaa ei huomenna lopettaisi, mutta jos on tiedossa, että kissa pitää kuitenkin lopettaa.

Ap

Mä en pitkittäisi kipua, jos lopetuspäätös annetaan. Kuolema on osa elämää ja kissalle voi pitää vaikka muistotilaisuuden.

Vierailija
24/31 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissoja on muuten jatkuvasti vailla kotia eläinsuojeluyhdistyksillä ja voisit vaikka valmiiksi alkaa katsella näitä kodittomia ja tutustua adoptio ehtoihin.

Anteeksi nyt vain, mutta mä en ymmärrä tuota ajattelutapaa, että lemmikki heti korvataan toisella eläimellä. En mä ainakaan pysty edes ajattelemaan, että ottaisin toisen kissan heti. Löytökissa tämäkin on ja haettu eläinsuojeluyhdistykseltä.

Ap

Mun mielestä tää on ollut paras vaihtoehto meidän perheessä, koska teidän että lemmikkejä tulee olemaan aina. Joten hyvissä ajoin aina alan etsimään sellaista yksilöä joka tuntuu sopivan perheeseen. Välillä löytyy hyvinkin nopeasti ja välillä saa hakea pidempään. Se että siellä

No te teette noin. Mä en tee.

Ap

Vierailija
25/31 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä en pitkittäisi kipua, jos lopetuspäätös annetaan. Kuolema on osa elämää ja kissalle voi pitää vaikka muistotilaisuuden.

Kissalla ei vaikuta olevan kipuja. Tunnen kyllä kissani ja tiedän, että käyttäytyisi toisin, jos olisi kipuja. Mä päätän itse lopetetaanko kissa huomenna vai muutaman päivän päästä.

Ap

Vierailija
26/31 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun mielestä tää on ollut paras vaihtoehto meidän perheessä, koska teidän että lemmikkejä tulee olemaan aina. Joten hyvissä ajoin aina alan etsimään sellaista yksilöä joka tuntuu sopivan perheeseen. Välillä löytyy hyvinkin nopeasti ja välillä saa hakea pidempään. Se että siellä

Ja jos haluaa kasvattajalta jotain tiettyä rotua niin tässä asiassa kannattaa selvittää tarkasti taustoja, eikä tukea pentutehtailua ja pitää kiinnittää huomiota rodun terveyteen.

Vierailija
27/31 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä jaksat. Ihan kuin minäkin, jolta hiljattain kuoli perheestä 2 ihmistä. Ellet jaksa, voinet hakea palkatonta. Itkeä voi tauoilla ja vapaalla.

Vierailija
28/31 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kissalla ei vaikuta olevan kipuja. Tunnen kyllä kissani ja tiedän, että käyttäytyisi toisin, jos olisi kipuja. Mä päätän itse lopetetaanko kissa huomenna vai muutaman päivän päästä.

Ap

Kissa ei näytä kipua helposti. Eläinlääkäri voi myös päättää koska lopetetaan. Riippuu kuinka vakavasta asiasta on kysymys.

Vierailija
29/31 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kissa ei näytä kipua helposti. Eläinlääkäri voi

Mä tunnen kissani. Ole hiljaa.

Ap

Vierailija
30/31 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota uurma ja tuhkaus kisulle niin saat sen myöhemmin kotiin talteen joko siellä pidettäväksi tai pieneläinten hautausmaalle vietäväksi jos teillä päin on sellainen. Uurnat n. 45 euroa ja tuhkaus n. 130 eur.

Vierailija
31/31 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi suruista pienimpiä minulla. Tuntuu että itse on joutunut kantamaan satakertaista taakkaa pelkkään lemmikin kuolemaan (sekin koettu useasti) verrattuna.