Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muhun käy. En vaa selviä elämästä.

Vierailija
13.10.2025 |

En oo saanut apua mistään. Olen alle 40v nainen. Jatkuva yksinäisyys ja alkava muistisairaus. En pärjää päivät pitkät itekseni. Asun kaverin mökissä ilman palveluita. Hän tuo mulle ruokaa.

Olen tyhmentynyt ja en ymmärrä kun herään aamulla mitään. Tuntikausia istun liikumatta.

Kirjoitin nyt koska on hetki et ajatus kulkee.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan rakastaa ja suojella sua ap🥰🥰

Vierailija
22/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko ap piereskellä mun naamaan ja suuhun päivittäin. Silloin tällöin haluaisin nuolla ulosteisen peppureikäsi puhtaaksi ja joskus ottaa myös ulosteet suoraan pepusta suuhun ja naamalle. Lupaan syödä kaiken.

Yst. Terv. Kiltti mies 43v

Ilmoitettu asiattomaksi.

Älä välitä ap, tsemppiä ja voimia. Huomenna mene/soita päivystykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä selviät, sulla on apua tarjolla, kaikilla ei ole kaveria joka tuo ruuat ja tarjoaa tilat asua. 

Muistia voi parantaa, lue/ kuuntelemaan kirjoja, tee ristisanoja yms . Muista vitamiinit https://www.yliopistonapteekki.fi/ideat-ja-vinkit/muistin-tueksi

Liiku se tekee hyvää, nyt on oiva tilaisuus käyttää päivät vaikka ulkona lehtiä haravoiden.

Vierailija
24/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

haluuko joku jutella? 

Voin jutella.

Vierailija
25/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna terveyskeskukseen, menet sairaanhoitajan vastaanotolle ja kerrot tuon, mitä kerroit tänne. Vaadit saada apua. Kieltäydyt lähtemästä ennen kuin olet saanut apua. 

Miksi?

Syy saattaa löytyä vaikkapa aliravitsemuksesta, laboratoriotutkimuksiin ensiksi.

Tuskin, olen lihava.

Silti veriarvot voivat olla poskellaan. Miksi muuten teit aloituksen kun olet kaikkeen niin vastahankaan ?

Vierailija
26/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaww.

Vierailija
27/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytin just 38 ja tiedän etten tuu tässä elämässä pärjäämään kun enhän mä pääse edes kauppaan. Oon jo ihmisille sanonut että anteeksi se kun en sit jaksa enää. Terveydenhuollosta ei ole apua.

Mulla painaa eniten mt-ongelmat ja unettomuus, lääkkeitä on mutta niitä ei saa. Vanhempi pitää mua sen verran elossa, että on ruokaa vaikka en edes haluaisi, haluaisin pärjätä itse. Jos en pärjää niin se ei ole kenenkään tehtävä mua näennäisesti pitää elossa.

Haluatko kertoa tarkemmin tilanteestasi?

Koita vaihtoehtohoitoja, lääkkeet eivät ole ainoa vaihtoehto, eikä edes kovin tehokas. Energiahoito vois olla sellainen mistä on helppo aloittaa.

Vierailija
28/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama kokemus. Vanhetessasi olosi pahenee.

N45

Vierailija
29/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna terveyskeskukseen, menet sairaanhoitajan vastaanotolle ja kerrot tuon, mitä kerroit tänne. Vaadit saada apua. Kieltäydyt lähtemästä ennen kuin olet saanut apua. 

Miksi?

Syy saattaa löytyä vaikkapa aliravitsemuksesta, laboratoriotutkimuksiin ensiksi.

Tuskin, olen lihava.

Lihavakin voi olla aliravittu. Aliravitsemus on eri asia kuin alipainoinen. Onko ruokavaliosi köyhä?

Vierailija
30/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

No ehkä saisit apua ja jotain palveluita, esim. juttelemaan ammattilaisen kanssa tai terapiaa. 

Apua myös asunnon saamiseen. Tuota varten meillä on sosiaalityöntekijöitäkin olemassa!

Vierailija
31/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Tuskin, olen lihava.

Lihavakin voi olla aliravittu. Aliravitsemus on eri asia kuin alipainoinen. Onko ruokavaliosi köyhä?

Ei ole.

Vierailija
32/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkolle voi mennä paitsi jumalanpalveluksiin, niin myös erilaisiin harrastuksiin tai keskusteluryhmiin, tapahtumiin. Tai voi pyytää diakonia tai pappia juttelemaan kanssasi ihan kahden kesken.

Joskus jumalanpalvelusten jälkeen on pieni ateria tai kirkkokahvit. Siellä yleensä ei tarvitse maksaa ellei halua, ja pääsee rupattelemaan niitä näitä, ainakin jos itse aloittaa keskustelun.

Vierailija
33/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et, jos näkisit.

Vierailija
34/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkolle voi mennä paitsi jumalanpalveluksiin, niin myös erilaisiin harrastuksiin tai keskusteluryhmiin, tapahtumiin. Tai voi pyytää diakonia tai pappia juttelemaan kanssasi ihan kahden kesken.

Joskus jumalanpalvelusten jälkeen on pieni ateria tai kirkkokahvit. Siellä yleensä ei tarvitse maksaa ellei halua, ja pääsee rupattelemaan niitä näitä, ainakin jos itse aloittaa keskustelun.

Kuulostaa vastenmieliseltä.

Vierailija
35/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida tuo vastailija olla alkuperäinen aloittaja.

Tai sitten oli alun perinkin trolli.

Vierailija
36/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

No ehkä saisit apua ja jotain palveluita, esim. juttelemaan ammattilaisen kanssa tai terapiaa. 

En halua!

Mutta mistä halusit jutella,  aloita.  Olet mökillä, viihdytkö noin muuten?  Jos et mieti noita huolia?

Vierailija
37/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida tuo vastailija olla alkuperäinen aloittaja.

Tai sitten oli alun perinkin trolli.

Ap on ehkä Katkera nainen yli 40v

Vierailija
38/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat hengelliset ominaisuudet omaavat ihmiset tuntevat harvoin yksinäisyyttä

Vierailija
39/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää ei toimi jos ei sitä käytä, makaa vaan mökissään. 

Vierailija
40/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan samassa tilassa mutta samankaltaisessa ja alle 40v mutta miespuoleinen. Elämä aikalailla sellaista että en tahdo selvitä monessa asiassa enää, muisti pätkii pahasti jne.