Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työllistin tänään yhden ihmisen.

Vierailija
13.10.2025 |

Olen luonut työpaikan. Olen ylpeä. Tosin osa-aikaisesti, mutta kuitenkin.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisia työllistit?

Vierailija
22/36 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta ajattelua: Luon työpaikan työresurssin mukaan

Avasin uuden ketjun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisia työllistit?

Kuinka niin? Yhtäkkiä tajusin, että olen tosi hyvä tässä. Työllistämään muita ihmisiä. Tuotamme, mitä työntekijät osaavat.

Vierailija
24/36 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on taitoja. Miten nuo kaikki muualta tulijat. Jotain he ovat kaikki tehneet henkensä pitimiksi? Mitä? MITÄ?

Ovat olleet jossain tehtaassa kenties töissä? Heillä on osaamista ja taitoja. Kukaan ei ole kysynyt. Ehkä. He eivät osaa tässä järjestelmässä.

Vierailija
25/36 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarjoitan vaikka jotain naista, joka on ollut 10 vuotta kutomassa mattoja kotimaassaan. Hänellä on valtavasti osaamista mattojen kutomisessa. Mutta hän ei osaa hyödyntää taitojaan. Näitä voi olla seitsemän. Löydän ne seitsemän. Perustamme mattotehtaan. Meillä on uusia materiaaleja, paljon kokemusta, suomalainen design.

Vierailija
26/36 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen monille. Maksan 12,5 € / h palkkaa. Ja myyn ulos ehkä 40 € hinnalla.

Minun palkkani on ollut viime keikoilla 20e/ h ja veljeni firma laskuttaa asiakkaalta 40e + alv. Jää sille vielä ihan hyvät rahat kun on omat työvaatteet ja osa työkaluista. Sinne kolmen ja puolen tonnin bruttoon se useimmiten menee muutamalla ylityötunnilla. Nuoret kesäpojat saa 15e/ tunti ja sama laskutus.

Vierailija
27/36 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kelan virkailijoita työllistänyt toistuvasti. Ihmeen sitkaasti he jaksavat soitella ja selittää päätöksiä sekä neuvoa hakemusten teossa. Kova työllistäjä ole siis minäkin.

Vierailija
28/36 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen monille. Maksan 12,5 € / h palkkaa. Ja myyn ulos ehkä 40 € hinnalla.

Minun palkkani on ollut viime keikoilla 20e/ h ja veljeni firma laskuttaa asiakkaalta 40e + alv. Jää sille vielä ihan hyvät rahat kun on omat työvaatteet ja osa työkaluista. Sinne kolmen ja puolen tonnin bruttoon se useimmiten menee muutamalla ylityötunnilla. Nuoret kesäpojat saa 15e/ tunti ja sama laskutus.

Olet itse yrittäjä. Ostan työtä toiselta ihmiseltä. Myymme eteenpäin, sitä mitä hän osaa yhdistettynä minun osaamiseeni. Meillä ei ole valmista konseptia.

Vierailija
29/36 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisia työllistit?

Kuinka niin? Yhtäkkiä tajusin, että olen tosi hyvä tässä. Työllistämään muita ihmisiä. Tuotamme, mitä työntekijät osaavat.

Miksi yrittäjän pitäisi palkata työntekijä tekemään työtä yrittäjän yritykseen? Eikö yritystoimintaa voisi pyörittää työntekijän osaamisen mukaan? Tai suunnitella koko komseptia niin: Toisinpäin!

Vierailija
30/36 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä kelan virkailijoita työllistänyt toistuvasti. Ihmeen sitkaasti he jaksavat soitella ja selittää päätöksiä sekä neuvoa hakemusten teossa. Kova työllistäjä ole siis minäkin.

Oletko ikinä yrittänyt työllistää toista ihmistä? Edes sen 24 tuntia kuussa?

Vierailija
31/36 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivousjuttuja?

Niitäkin, oikeastaan vähän kaikkea. 

Eräänlaista siivoustahan sekin on, kun auttaa pussien tyhjennyksessä.

Vierailija
32/36 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta ei jää sulle (yrityksen omiin kuluihin kuten kirjapitäjälle) euroakaan, alvit ja sivukulut ja työterveys ja vuosilomat ja mahdolliset sairauspäivien palkat jne. vie aika paljon. Kyllä sun pitää laskuttaa tunnista ainakin 55 e, jotta saat tuon kannattamaan.

Vierailija
33/36 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivousjuttuja?

Niitäkin, oikeastaan vähän kaikkea. 

Eräänlaista siivoustahan sekin on, kun auttaa pussien tyhjennyksessä.

Oletko tyhmä? MIetin juuri, että perustaisin ompelimon ja palkkaan siihen jonkun taitavan maahantulijan ompelemaan. Köyhyys estää ihmisiä käyttämästä resurssejaan. Jos tarjoaisin tilat, koneet, mainonnan jne. Tuotto voisi olla 4000 € kuussa, josta työntekijä saa 2000 €. Kulujen jälkeen loput jää minulle. Miksi minulla pitäisi olla perusosaamista yritystoiminnastani?

Vierailija
34/36 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta ei jää sulle (yrityksen omiin kuluihin kuten kirjapitäjälle) euroakaan, alvit ja sivukulut ja työterveys ja vuosilomat ja mahdolliset sairauspäivien palkat jne. vie aika paljon. Kyllä sun pitää laskuttaa tunnista ainakin 55 e, jotta saat tuon kannattamaan.

En tee yrityksen kautta, vaan kotitaloutena. Ei mielestäni tarvitse. Tarvitsen käsiparit. 

Vierailija
35/36 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ikinä yrittänyt työllistää toista ihmistä? Edes sen 24 tuntia kuussa?

Olen, olen. Kertaalleen sammuin suihkukaivon päälle. Kyllä siinä useampi ukko viikon päivät purki rakenteita ja kuivatukset vielä päälle.

Vierailija
36/36 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kyllä tuo jos vuokraa työvoimaa läpi vuoden. Sanoin jo aiemmin että olin kesäkeikoilla hintaa 20e/ tunti ja siitä jäi vuokraajalle ihan hyvin vaikka veloitus oli 40e+ alv / tunti. Ei ollut työterveyshuoltoa, ei saatu työvaatteita....ei kukaan ollut saikullakaan päivääkään ja ne kirotut alvit maksaa kylläkin asiakas, se se vaikkapa japanilainen kakkosnelosen ostaja. Tämä iänikuinen vanha jargoni on aina ärsyttänyt että yrittäjä muka makselisi alvit omasta pussistaan. Ei ei ei...olen ollut yrittäjä ja ymmärrän niitä jotka eivät eivät ymmärrä että alv on kulutusvero ja läpikulkuerä jonka yrittäjä vain tilittää verottajalle. Alv maksetaan myyntikatteesta eli voitosta.