Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloussanomat: Kansalaiset haittaavat hallituksen hienoa työtä talouskasvun eteen säästämällä ja etätöillä!

Vierailija
13.10.2025 |

Mikä on sinun tekosyysi seistä hallituksen tekemän hienon työn tiellä? Suomalaiset pilaavat Orpon ja Purran Suomen kuntoon panemisen makoiluttamalla rahojaan pankkitileillä ja tekemällä etätöitä. 

Nyt on selvinnyt kolmaskin tapa, jolla kansalaiset sabotoivat hallituksen hyvää työtä, nimittäin suomalaiaten kotitalouksien velkaantuminen on myös kääntynyt laskuun. Kun velkaa ja luottoja ei oteta enää, niin niihin perustuva kuluttaminen myös vähenee. 

Taloussanomat: Tässäkö vielä yksi veruke sättiä kansalaisia taloushaitaksi?

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011543080.html

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin kyllä halunnu rakennuslainaa, mutta pankki ei myöntäny. :)

Tässä muuttovoittoisessa kylässä ei taloja myyntiin tule niin ollaan ilman sitten.

Palkka n. 4500€/kk ja säästöjä kertynyt 80 000€ verran. Mutta ei riittäny ratkennuslainaan v. 2025.

Mikset rakenna/rakennuta säästöilläsi, mihin sinä vierasta pääomaa tarvitset?

80 tontulla ei saa edes tonttia. 

40k€:lla jo hehtaarin. Puoletkin riittäis suunnittelutarveratkaisulla rakennuspaikaksi eli siitä vaan taloa tekemään. Jos se säästössä oleva raha on todellista, eikä mit

Meidän 350m2 torpan katonvaihto maksoi 24670€. Tollaset maksaa käteisellä.

Vierailija
102/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä muuttovoittoisessa kylässä ei taloja myyntiin tule niin ollaan ilman sitten.

Palkka n. 4500€/kk ja säästöjä kertynyt 80 000€ verran. Mutta ei riittäny ratkennuslainaan v. 2025.

40k€:lla jo hehtaarin. Puoletkin riittäis suunnittelutarveratkaisulla rakennuspaikaksi eli siitä vaan taloa tekemään. Jos

Okei, kiva että sulla on rahaa. Eli pystyt kanssa osallistumaan Orpon ja Purran kulutustalkoisiin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40k€:lla jo hehtaarin. Puoletkin riittäis suunnittelutarveratkaisulla rakennuspaikaksi eli siitä vaan taloa tekemään. Jos se säästössä oleva raha on todellista, eikä mitään vauvapalstan porvoolaista.

Niin MISTÄ? Sijainnilla ihan oleellinen vaikutus jälleenmyyntiarvoon. Ne tontit, joita itse olen katsellut maksaa about 400 tonttua. 

Jos tontti maksaa 400k€ niin ei sellaiselle tontille kannata alle millin mökkiä duunata. 80k€ säästöt ja säälittävä 4500€/kk ei riitä mihkään niillä kinkereillä. Sorry, sun perse ei kestäis, usko pankin tätiä.