Taloussanomat: Kansalaiset haittaavat hallituksen hienoa työtä talouskasvun eteen säästämällä ja etätöillä!
Mikä on sinun tekosyysi seistä hallituksen tekemän hienon työn tiellä? Suomalaiset pilaavat Orpon ja Purran Suomen kuntoon panemisen makoiluttamalla rahojaan pankkitileillä ja tekemällä etätöitä.
Nyt on selvinnyt kolmaskin tapa, jolla kansalaiset sabotoivat hallituksen hyvää työtä, nimittäin suomalaiaten kotitalouksien velkaantuminen on myös kääntynyt laskuun. Kun velkaa ja luottoja ei oteta enää, niin niihin perustuva kuluttaminen myös vähenee.
Taloussanomat: Tässäkö vielä yksi veruke sättiä kansalaisia taloushaitaksi?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Orpon ja Purran mieliksi tilasin nyt sitten yhden sivupöydän. Tosin tilasin sen Jenkeistä. Noh, ainakin Trumpin mieliksi.
Hyvä sinä, noin meitä kansalaisia pari viikkoa sitten ohjeistettiin lehdissä toimimaan. Ostohousut jalkaan ja pankkikortti tiskiin.
Määki ostin Kreetalta Temukoltun.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus antoi kansalle vain yhden käskyn: MENKÄÄ TÖIHIN. Miksi sitä ei voitu noudattaa? Jäätiin kotiin ja lakattiin elämästä kulutusjuhlaa ihan vain ollakseen uppiniskaisia ja pilatakseen poliitikkojen unelmat. Peiliin katsomisen paikka tällä kansalla.
Menin kyllä töihin ja teen töitä sen verran, että saan perheen elätettyä ja loput säästän. Olen oppinut kituuttamaan joten aika nopeasti jää hyvin säästöjä. Lopun ajan lorvin ja nautin elämästä perheen parissa.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, että kansalaiset on nyt leimattu "taloushaitaksi", kuin oltaisiin jokin häädettävä haittalaji, kun hallituksen politiikka ei toimi.
Onko kansa olemassa hallitusta varten? Vai hallitus olemassa kansan edun ajamista varten?
Eikös se mätisäkki käynyt jo hakemassa uutta kansaa Filippiineiltä?
Olen sanonut tämän aiemminkin ja sanon nytkin: olen pistänyt kulutuksen pienemmälle omana henkilökohtaisena protestinani nykyiselle hallitukselle. Mikään laki ei voi kansalaisen yksityistaloutta velvottaa laittaa kulutukseen vaikka hallitus miten kiukuttelisi.
Mä haittaan talouskasvua väistelemällä joka suunnasta satelevia työtarjouksia. Tää vaan on ku tinder, mihinkää ei uskalla tarttuu ku uusia ja parempia tarjouksia tulee eteen joka päivä, parhaimpana kaksi! Ihanaa olla näin tavoiteltu työnantajien taholta näin työttömänä työnhakijana! Olen työmarkkinoiden kuuminta hottia!
T työtön
Teen etätöitä, lopetin lähes kaiken tavaran ostamisen, tarpeelliset löytää käytettynä pikkurahalla tai vähintään puoleen hintaan alesta. Myyn kaiken mahdollisen vanhankin, mistä tuleekin rahoitus noiden uusien ostoon (kasvavat lapset, joten vaatetta ja kenkää tarvitsee).
Ainoat mihin käytän rahaa, on lasten harrastukset, matkustelu ja ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Miten vidussa etätyöt tähän vaikuttaa???
Varmaan kun ei pyöritä kaupungilla niin että olisi pakko ostaa kallis kahvi ja ruuankaltainen tuote.
Kyllä kansa on olemassa sitä varten, että poliitikot voivat toteuttaa itseään ja haaveitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, että kansalaiset on nyt leimattu "taloushaitaksi", kuin oltaisiin jokin häädettävä haittalaji, kun hallituksen politiikka ei toimi.
Onko kansa olemassa hallitusta varten? Vai hallitus olemassa kansan edun ajamista varten?
Eikös se mätisäkki käynyt jo hakemassa uutta kansaa Filippiineiltä?
Ne ei tainneet tulla ja jokunen aika sitten huhuttiin, ettei ne olleet siellä tyytyväisiä siihen, mitä Satonen oli tarjonnut. Liian pieni palkka, jopa liian pieni perheenyhdistämisen tulorajoihin, vaikka mainostettiin, että lapset saa tulla suomalaiseen kouluun ja kaikkea.
Ihan sama mulle vaikka romahtais koko paska. Rahaa pyrin käyttämään mahdollisimman vähän. Autoa en enää vaihda, tämä jää viimeiseksi ja loppuu autoilut kunhan tuosta kotterosta aika jättää. Saavat perkeleet maistaa omaa lääkettään.
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin kyllä halunnu rakennuslainaa, mutta pankki ei myöntäny. :)
Tässä muuttovoittoisessa kylässä ei taloja myyntiin tule niin ollaan ilman sitten.
Palkka n. 4500€/kk ja säästöjä kertynyt 80 000€ verran. Mutta ei riittäny ratkennuslainaan v. 2025.
Mikset rakenna/rakennuta säästöilläsi, mihin sinä vierasta pääomaa tarvitset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä muuttovoittoisessa kylässä ei taloja myyntiin tule niin ollaan ilman sitten.
Palkka n. 4500€/kk ja säästöjä kertynyt 80 000€ verran. Mutta ei riittäny ratkennuslainaan v. 2025.
80 tontulla ei saa edes tonttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40k€:lla jo hehtaarin. Puoletkin riittäis suunnittelutarveratkaisulla rakennuspaikaksi eli siitä vaan taloa tekemään. Jos se säästössä oleva raha on todellista, eikä mitään vauvapalstan porvoolaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40k€:lla jo hehtaarin. Puoletkin riittäis suunnittelutarveratkaisulla rakennuspaikaksi eli siitä vaan taloa tekemään. Jos se säästössä oleva raha on todellista, eikä mitään vauvapalstan porvoolaista.
Niin MISTÄ? Sijainnilla ihan oleellinen vaikutus jälleenmyyntiarvoon. Ne tontit, joita itse olen katsellut maksaa about 400 tonttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin MISTÄ? Sijainnilla ihan oleellinen vaiku
Jaa että oma koti vaan sinne, missä sillä (ehkä) on paras jälleenmyyntiarvo? Vaikka samapa se, pankki jo totesi haihattelusi lainoituskelvottomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin! Koti on aivan valtava taloudellinen investointi. Olisi henkilökohtainen katastrofi, jos siitä ei saisi omiaan pois. Suomi on täynnä näitä taloja, joilla ei ole mitään jälleenmyyntiarvoa. Semmoiseen ei saa pankiltakaan remppalainaa sitten ja jos katto vuotaa, niin koko talo menee pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mulle vaikka romahtais koko paska. Rahaa pyrin käyttämään mahdollisimman vähän. Autoa en enää vaihda, tämä jää viimeiseksi ja loppuu autoilut kunhan tuosta kotterosta aika jättää. Saavat perkeleet maistaa omaa lääkettään.
Siinähän kävelet. Mahtaa Purraa ottaa päähän.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä kulutan mutta suuremmat ostokset tulevat Petterin mieliksi ulkomailta. Onneksi Suomi ei saa tästä mitään. Onneksi monet erilaisilla tuilla elävät tekevät samoin.
Hallitusohjelma oli hyvä. Minkäs teet, kun kansa on kelvotonta. Harmi, ettei poliitikot voi äänestää maahan uutta kansaa tilalle.