Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloussanomat: Kansalaiset haittaavat hallituksen hienoa työtä talouskasvun eteen säästämällä ja etätöillä!

Vierailija
13.10.2025 |

Mikä on sinun tekosyysi seistä hallituksen tekemän hienon työn tiellä? Suomalaiset pilaavat Orpon ja Purran Suomen kuntoon panemisen makoiluttamalla rahojaan pankkitileillä ja tekemällä etätöitä. 

Nyt on selvinnyt kolmaskin tapa, jolla kansalaiset sabotoivat hallituksen hyvää työtä, nimittäin suomalaiaten kotitalouksien velkaantuminen on myös kääntynyt laskuun. Kun velkaa ja luottoja ei oteta enää, niin niihin perustuva kuluttaminen myös vähenee. 

Taloussanomat: Tässäkö vielä yksi veruke sättiä kansalaisia taloushaitaksi?

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011543080.html

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän puskuriin jotta selviän seuraavan SDP vetoisen hallituksen veronkorotuksista. 

Vielä on 2 vuotta aikaa säästää.

Vierailija
22/87 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa, että kansalaiset on nyt leimattu "taloushaitaksi", kuin oltaisiin jokin häädettävä haittalaji, kun hallituksen politiikka ei toimi.

Onko kansa olemassa hallitusta varten? Vai hallitus olemassa kansan edun ajamista varten?

Orpopurra loi hienon teoreettisen mallin taloudesta ja työllisyydestä. Ja sitten kansa meni pilaaman sen!

Oli niin hieno malli, ettei edes taloustieteilijät ymmärtäneet, miten se toimisi ja miten sillä saataisiin kasvua. 

Jos kokoomuspersuinen talousmalli ei toimi reaalimaailmassa, sitä pahempi reaalimaailmalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin päätin lykätä uuden kesämökin rakennuttamista parin vuoden päähän. Rakennuspaikka on nimissäni ja tarvittavat rahat tilillä, mutta ei tämän nykyhallituksen aikana uskalla omia menoja lisätä.

Miksi?

Itse olen kuluttanut. Ei ole mitään syytä miksi en tekisi niin.

Vierailija
24/87 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vidussa etätyöt tähän vaikuttaa???

Kysy kokoomukselta ja EK:lta, jotka ovat koko syksyn olleet mediassa etätyön kimpussa.

Kuulemma etätyöllä on negatiivisia vaikutuksia tuottavuuteen, ihmisten terveyteen, talouteen, julkiseen liikenteeseen, luovuuteen jne jne jne.

Vierailija
25/87 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää säästää vielä pari vuotta tämän tuhohallituksen johdosta

Vierailija
26/87 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin päätin lykätä uuden kesämökin rakennuttamista parin vuoden päähän. Rakennuspaikka on nimissäni ja tarvittavat rahat tilillä, mutta ei tämän nykyhallituksen aikana uskalla omia menoja lisätä.

Miksi?

Mäkin ostin Kreetalta Temukoltun.

Vierailija
27/87 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi vielä tätä sekoilua

Vierailija
28/87 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelit että tapahtuu kun vasemmisto vetoinen hallitus jatkaa tästä? Kaikki on kuin paratiisissa? Vähän epäilen

Vierailija
29/87 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus antoi kansalle vain yhden käskyn: MENKÄÄ TÖIHIN. Miksi sitä ei voitu noudattaa? Jäätiin kotiin ja lakattiin elämästä kulutusjuhlaa ihan vain ollakseen uppiniskaisia ja pilatakseen poliitikkojen unelmat. Peiliin katsomisen paikka tällä kansalla.

Vierailija
30/87 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteeni on, että laitoin omat rahani sijoituksiin, jotka ovat tämän vuoden aikana useampaan kertaan tuplaantuneet. Näin olen hallituksen oppien mukaan tullut hyvin rikkaaksi mieheksi.

Vierailija
31/87 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENISIVÄTKÖ NE MEIDÄN KULUTTAMAT RAHAT SITTEN INVESTOINTEIHIN, JOTKA SAAVAT AIKAAN KASVUA? EN USKO!

Vierailija
32/87 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotus on niin kovaa että harvalla on enää varaa kuluttaa.

Poliittinen kerma ja bisneseliitti elävät omassa kuplassaan.

Kansalaiset kovassa ja kalliissa reaalitodellisuudessa.

Vierailija
33/87 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on bruttotulot yli 5 000 euroa kuussa. Ennen sillä sai kphtuullisen elintason. Nyt säästän ja sijoitan joka euron.

Vierailija
34/87 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästän puskuriin jotta selviän seuraavan SDP vetoisen hallituksen veronkorotuksista. 

Vielä on 2 vuotta aikaa säästää.

Edellisen hallituksen aikana ei ollut korkeammat verot kuin nyt.

Vierailija
35/87 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENISIVÄTKÖ NE MEIDÄN KULUTTAMAT RAHAT SITTEN INVESTOINTEIHIN, JOTKA SAAVAT AIKAAN KASVUA? EN USKO!

Tämä on hyvä kysymys. Eihän näiden talousoppien mukaan toistemme paitojen pesemisellä ole mitään merkitystä. Joten miksi pitäisi kuluttaa? 

Vierailija
36/87 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on bruttotulot yli 5 000 euroa kuussa. Ennen sillä sai kphtuullisen elintason. Nyt säästän ja sijoitan joka euron.

Vaikka Petteri Orpo antoi Sinulle veroalen? Missä kiitos.

Vierailija
37/87 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelit että tapahtuu kun vasemmisto vetoinen hallitus jatkaa tästä? Kaikki on kuin paratiisissa? Vähän epäilen

Kun on taas luottamusta tulevaisuuteen, uskaltaa kuluttaa. Orpopurra vei luottamuksen ensitöikseen.

Vierailija
38/87 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekosyy on se, että jouduin työttömäksi ja tuloni on ainoastaan 595 e työttömyyskorvaus.

Yhtiövastike on 600 e.

En saa muita tukia, koska omistuskerrostalo ja säästöjä. Syön säästöjäni mahdollisimman vähän.

Vierailija
39/87 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys kasvaa joka päivä. Konkurssit ja potkulaki. Ansiosidonnainen kestää 8 viikkoa. Sairaspäiväraha on minimissä. Terveydenhuoltoa ei ole tai maksut on älyttömät.

Eli ei ole perusturvaa ja rahat on säästettävä.

Kun hallitus vaihtuu, pahimmat uhat poistetaan ja luottamusta on taas kuluttaa.

Vierailija
40/87 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Orpopurra saksi perusturvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä