Taloussanomat: Kansalaiset haittaavat hallituksen hienoa työtä talouskasvun eteen säästämällä ja etätöillä!
Mikä on sinun tekosyysi seistä hallituksen tekemän hienon työn tiellä? Suomalaiset pilaavat Orpon ja Purran Suomen kuntoon panemisen makoiluttamalla rahojaan pankkitileillä ja tekemällä etätöitä.
Nyt on selvinnyt kolmaskin tapa, jolla kansalaiset sabotoivat hallituksen hyvää työtä, nimittäin suomalaiaten kotitalouksien velkaantuminen on myös kääntynyt laskuun. Kun velkaa ja luottoja ei oteta enää, niin niihin perustuva kuluttaminen myös vähenee.
Taloussanomat: Tässäkö vielä yksi veruke sättiä kansalaisia taloushaitaksi?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, että kansalaiset on nyt leimattu "taloushaitaksi", kuin oltaisiin jokin häädettävä haittalaji, kun hallituksen politiikka ei toimi.
Onko kansa olemassa hallitusta varten? Vai hallitus olemassa kansan edun ajamista varten?
Orpopurra loi hienon teoreettisen mallin taloudesta ja työllisyydestä. Ja sitten kansa meni pilaaman sen!
Oli niin hieno malli, ettei edes taloustieteilijät ymmärtäneet, miten se toimisi ja miten sillä saataisiin kasvua.
Jos kokoomuspersuinen talousmalli ei toimi reaalimaailmassa, sitä pahempi reaalimaailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin päätin lykätä uuden kesämökin rakennuttamista parin vuoden päähän. Rakennuspaikka on nimissäni ja tarvittavat rahat tilillä, mutta ei tämän nykyhallituksen aikana uskalla omia menoja lisätä.
Miksi?
Itse olen kuluttanut. Ei ole mitään syytä miksi en tekisi niin.
Vierailija kirjoitti:
Miten vidussa etätyöt tähän vaikuttaa???
Kysy kokoomukselta ja EK:lta, jotka ovat koko syksyn olleet mediassa etätyön kimpussa.
Kuulemma etätyöllä on negatiivisia vaikutuksia tuottavuuteen, ihmisten terveyteen, talouteen, julkiseen liikenteeseen, luovuuteen jne jne jne.
pitää säästää vielä pari vuotta tämän tuhohallituksen johdosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin päätin lykätä uuden kesämökin rakennuttamista parin vuoden päähän. Rakennuspaikka on nimissäni ja tarvittavat rahat tilillä, mutta ei tämän nykyhallituksen aikana uskalla omia menoja lisätä.
Miksi?
Mäkin ostin Kreetalta Temukoltun.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelit että tapahtuu kun vasemmisto vetoinen hallitus jatkaa tästä? Kaikki on kuin paratiisissa? Vähän epäilen
Hallitus antoi kansalle vain yhden käskyn: MENKÄÄ TÖIHIN. Miksi sitä ei voitu noudattaa? Jäätiin kotiin ja lakattiin elämästä kulutusjuhlaa ihan vain ollakseen uppiniskaisia ja pilatakseen poliitikkojen unelmat. Peiliin katsomisen paikka tällä kansalla.
Perusteeni on, että laitoin omat rahani sijoituksiin, jotka ovat tämän vuoden aikana useampaan kertaan tuplaantuneet. Näin olen hallituksen oppien mukaan tullut hyvin rikkaaksi mieheksi.
MENISIVÄTKÖ NE MEIDÄN KULUTTAMAT RAHAT SITTEN INVESTOINTEIHIN, JOTKA SAAVAT AIKAAN KASVUA? EN USKO!
Verotus on niin kovaa että harvalla on enää varaa kuluttaa.
Poliittinen kerma ja bisneseliitti elävät omassa kuplassaan.
Kansalaiset kovassa ja kalliissa reaalitodellisuudessa.
Minulla on bruttotulot yli 5 000 euroa kuussa. Ennen sillä sai kphtuullisen elintason. Nyt säästän ja sijoitan joka euron.
Vierailija kirjoitti:
Säästän puskuriin jotta selviän seuraavan SDP vetoisen hallituksen veronkorotuksista.
Vielä on 2 vuotta aikaa säästää.
Edellisen hallituksen aikana ei ollut korkeammat verot kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
MENISIVÄTKÖ NE MEIDÄN KULUTTAMAT RAHAT SITTEN INVESTOINTEIHIN, JOTKA SAAVAT AIKAAN KASVUA? EN USKO!
Tämä on hyvä kysymys. Eihän näiden talousoppien mukaan toistemme paitojen pesemisellä ole mitään merkitystä. Joten miksi pitäisi kuluttaa?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on bruttotulot yli 5 000 euroa kuussa. Ennen sillä sai kphtuullisen elintason. Nyt säästän ja sijoitan joka euron.
Vaikka Petteri Orpo antoi Sinulle veroalen? Missä kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelit että tapahtuu kun vasemmisto vetoinen hallitus jatkaa tästä? Kaikki on kuin paratiisissa? Vähän epäilen
Kun on taas luottamusta tulevaisuuteen, uskaltaa kuluttaa. Orpopurra vei luottamuksen ensitöikseen.
Mun tekosyy on se, että jouduin työttömäksi ja tuloni on ainoastaan 595 e työttömyyskorvaus.
Yhtiövastike on 600 e.
En saa muita tukia, koska omistuskerrostalo ja säästöjä. Syön säästöjäni mahdollisimman vähän.
Työttömyys kasvaa joka päivä. Konkurssit ja potkulaki. Ansiosidonnainen kestää 8 viikkoa. Sairaspäiväraha on minimissä. Terveydenhuoltoa ei ole tai maksut on älyttömät.
Eli ei ole perusturvaa ja rahat on säästettävä.
Kun hallitus vaihtuu, pahimmat uhat poistetaan ja luottamusta on taas kuluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Orpopurra saksi perusturvan.
Säästän puskuriin jotta selviän seuraavan SDP vetoisen hallituksen veronkorotuksista.
Vielä on 2 vuotta aikaa säästää.