Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

600 000 suomalaista on ulosotossa, valtionkin velka kasvaa- mitä on tehtävissä? Ideoita?

Vierailija
13.10.2025 |

Meidän aikuisten pitäisi yhdessä kannatella tätä maata. 

Osa on sysätty irtisanomisilla työttömiksi ja osa yrittäjistä ostovoiman heiketessä joutuneet konkurssiin.

Tuohon 600 000 ulosottovelalliseen mahtuu paljon sellaisia, joille ei ole opetettu rahan käyttöä.

Ei pelkästään se ole kansantaloudellinen ongelma, että suomalaiset eivät innovoi kasvua ja perusta yrityksiä, vaan se että ihan kotitaloudet vetävät törkeää miinusta.

Miten tästä Suosta noustaan? Onko ideoita?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu työttömäksi, eikä saa asuntoa myytyä ja velkaa on jäljellä. Joutuu melko nopeaan ulosottoon

Vierailija
22/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ulosottoon edes joutuu? Miksi joku ei maksa laskua?

Jos jää työttömänä työmarkkinatuelle eikä ole omaisuutta, kannattaa päästää velat ulosottoon koska ne huomioidaan menoina toimeentulotuessa. Suomeksi: ne vähennetään tuloistasi ja toimeentulotukeen vaikuttava tulo on sen vähennyksen jälkeinen tulo.

jos maksat yrityksille, velkoja ei huomioida

Valtio ikäänkuin maksaa sun velat, ainakin sen aikaa kun olet toimeentulotuella.

Miten niin maksaa? Ei kela kuittaa yhtäkään erää ulosottoon jos olet toimeentulotuella. Velat kyllä vanhenevat lopullisesti 20 vuodessa, mutta sillä ei ole mitään tekemistä

Työmarkkinatukeen on oikeus kaikilla työkkärin lausunnolla. Työssäoloehto vaikuttaa vain peruspäivärahaan ja ansiosidonnaiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se hallitus työllistää.Kuulee iloista voudin vasaran pauketta.

Vierailija
24/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän ideoilla ole merkitystä. Päättäjät ja virkamiehet tekevät niinkuin haluavat. Ei niitä kiinnosta kansan ideat.

Juuri nyt he haluavat, että kansa köyhtyy ja muutamat rikkaat rikastuvat. Valittavat jo siitäkin jos työntekijöille pitäisi maksaa sellaista palkkaa jolla tulee toimeen.

Itse kannattaisin lakkoa. Tehkööt suuromistajat itse työnsä jos eivät halua maksaa työstä asiallista palkkaa.

Vierailija
25/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin kaikki! Pois ei saa jäädä kukaan!

Vierailija
26/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1/10  osa suomalaisista.  Valtava  määrä.

Tuplasti enemmän. Suomessa on 2,9 miljoonaa kotitaloutta eli peräti 1/5 (20%) kotitalouksista kärsii niin vakavista taloudellisista ongelmista että se on johtanut perheenjäsenen joutumisen ulosottoon.

No OK, luku on jonkin verran pienempi koska ainakin lapsiperheissä kumpikin vanhemmista päätyy todennäköisesti ulosottoon samalla kertaa asuntolainojen ja niiden pikavippien sekä kulutusluottojen takia joilla normaalia elämistä on yritetty ylläpitää.

Silti tämä ulosotto koskee todella vakavasti juuri niitä lapsia jotka syrjäytyvät jo ennen kuin ovat päässeet edes koulusta kun rahat eivät riitä mihinkään menoon joita muiden lasten mukana pyöriminen vaatii.

Vierailija
27/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin kaikki! Pois ei saa jäädä kukaan!

Entä jos jättää halukkaan pois töistä? Mikä rangaistus siitä seuraa työnantajille?

Vierailija
28/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joutuu työttömäksi, eikä saa asuntoa myytyä ja velkaa on jäljellä. Joutuu melko nopeaan ulosottoon

Kun on ostanut kuplan huipulta jonkun 70-80% taloyhtiölainapommin et voi myydä asuntoasi kun sen myyntihinta ei kata edes jäljellä olevaa lainaosuutta. Sinun pitää säästää kymppitonneja että voit maksaa ostajalle erotuksen jotta se ottaa kämpän omistukseensa.

Vierailija
29/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulonsiirtoja pitäisi alkaa ajattelemaan siitä lähtökohdasta, että kohta robotit ja tekoäly on vienyt suurimman osan työpaikat.

Vierailija
30/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lopettanut kuluttamisen ja laitan säästöön niin paljon kuin pystyn. Esim. ostan lapsille vaatteet käytettyinä enkä itselle osta lainkaan mitään uutta. Lykättiin remonttia ja nyt jo mietitään, että ei ehkä tehdä sitä lainkaan. Auton vaihtoa on lykätty hamaan tulevaisuuteen. Joka paikasta mistä voi,  nipistetään. Kaikki tämä johtuu siitä, että kaiken tämän epävarmuuden keskellä, täytyy varautua tulevaan lakiin, jolla heikennetään irtisanomisia. On pakko kerätä säästöjä, koska muutaman vuoden päästä, viiskymppisenä  ollaan jatkuvan liipamisen alla. Luottamus tulevaan on vain niin heikkoa.

Vierailija
31/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1/10  osa suomalaisista.  Valtava  määrä.

Tuplasti enemmän. Suomessa on 2,9 miljoonaa kotitaloutta eli peräti 1/5 (20%) kotitalouksista kärsii niin vakavista taloudellisista ongelmista että se on johtanut perheenjäsenen joutumisen ulosottoon.

No OK, luku on jonkin verran pienempi koska ainakin lapsiperheissä kumpikin vanhemmista päätyy todennäköisesti ulosottoon samalla kertaa asuntolainojen ja niiden pikavippien sekä kulutusluottojen takia joilla normaalia elämistä on yritetty ylläpitää.

Silti tämä ulosotto koskee todella vakavasti juuri niitä lapsia jotka syrjäytyvät jo ennen kuin ovat päässeet edes koulusta kun rahat eivät riitä mihinkään menoon joita muiden lasten mukana pyöriminen vaatii.

Yhdenkin perheenjäsenen joutumien ulosottoon koskee kyllä koko ruokakuntaa ellei ole sinkkutalous. Ulosotto koskee siis 600000/2900000 kotitaloutta eli 20% suomalaisista asuu ruokakunnassa johon ulosotto kohdistuu.

Vierailija
32/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lopettanut kuluttamisen ja laitan säästöön niin paljon kuin pystyn. Esim. ostan lapsille vaatteet käytettyinä enkä itselle osta lainkaan mitään uutta. Lykättiin remonttia ja nyt jo mietitään, että ei ehkä tehdä sitä lainkaan. Auton vaihtoa on lykätty hamaan tulevaisuuteen. Joka paikasta mistä voi,  nipistetään. Kaikki tämä johtuu siitä, että kaiken tämän epävarmuuden keskellä, täytyy varautua tulevaan lakiin, jolla heikennetään irtisanomisia. On pakko kerätä säästöjä, koska muutaman vuoden päästä, viiskymppisenä  ollaan jatkuvan liipamisen alla. Luottamus tulevaan on vain niin heikkoa.

Sinä et ole oppinut rahan kierron merkitystä talouden pyörimisessä. Se johtaa tuollaiseen itsekkääseen ääriajatteluun mitä pelko ruokkii.

Vierailija
33/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enstenkin kansa vaatimaan hallituksen eroa ja hallitus nurin. Nuo tekee ihan mitä huvittaa ku ei tartte pelätä oman asemansa puolesta. Ja tällaista se sit on

Vierailija
34/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole oppinut rahan kierron merkitystä talouden pyörimisessä. Se johtaa tuollaiseen itsekkääseen ääriajatteluun mitä pelko ruokkii.

Nimenomaan sitä tarkoitin. Enkä ole ainoa!

Ne kuluttaa, kellä on uskoa.

Vierailija
35/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se ei kierrä. Se vain lähtee pois tililtä, eikä sitä tule takaisin. Ainoa paikka minne se kertyy on yrittäjän tili. Miksi tukea yrittäjää joka vain äänestää kokoomusta joka luo irtosanomislain kaltaisia heikennyksiä omaan elämääsi?

Ai niin, olet yksi niistä yrittäjistä itse jonka takia tällaisia manailet täällä.

Normaalin palkansaajan kannattaa nimenomaan nyt kerryttää puskuria ettei joudu kaiken maailman "työharjoitteluihin" ym. orjahommiin tulevaisuuden Suomessa joka on entistä hirveämpi tavalliselle ihmiselle joka yrittää työllä ansaita elantonsa.

Vihoviimeisin asia mitä kannattaa tehdä on kärrätä rahansa kokoomusta äänestävälle yrittäjälle, joita on n. 90% yrittäjistä.

Vierailija
36/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enstenkin kansa vaatimaan hallituksen eroa ja hallitus nurin. Nuo tekee ihan mitä huvittaa ku ei tartte pelätä oman asemansa puolesta. Ja tällaista se sit on

Pitäisi saada ne annetut äänet peruttua. Pitäisi olla jonkinlainen kuluttajansuoja äänestämisessäkin.

Vierailija
37/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se ei kierrä.

Eihän se kierrä jos valtio ei sitä kerää ja kierrätä. Omilla valinnoilla voi hyvin rajallisesti yrittää kierrättää rahaa Suomessa suosimalla suomalaista.

Vierailija
38/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sitä rahan kiertoa, jossa kaikki keskituloisen tai sitä heikommin tienaavien rahat, kiertävät kerryttämään rikkaampien säästöjä ja kohottamaan rikkaiden elämänkaatua?

Vierailija
39/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sitä rahan kiertoa, jossa kaikki keskituloisen tai sitä heikommin tienaavien rahat, kiertävät kerryttämään rikkaampien säästöjä ja kohottamaan rikkaiden elämän laatua?

Tuo ei ole rahan kiertoa ja tiedät sen aivan hyvin itsekin. Ei tässä ole mitään koiraa haudattuna. Ne rahat pitää saada kiertämään myös kaikkein rikkaimmilta ja helvetin tehokkaasti.

Vierailija
40/68 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl määkin ostin Kreetalta Temumekon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi