Paha mieli kaverin näkemisestä.
Ihminen jonka kanssa ollut kaveri vuosikymmeniä. Kun kysyin kuulumisia, kertoi tulleensa vaellukselta. Käyneensä jossain isossa konsertissa. Ja käynyt hoitamassa lapsenlapsiaan. Tavallisia asioita siis vain.
Minulla ei ole mitään, ei rahaa mennä mihinkään. Lapsenlapsiani en saanut hoitaa koskaan. En edes tunne heitä. Ainoa paikka jossa käyn on naapurikunnassa oleva marketti. Olen kotona vain, siivoan, pyykkään teen ruokaa.
Kommentit (32)
Onhan sulla, elämä.
Elä itsesi näköistä elämää.Jos muutosta kaipaa, tee se.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sulla, elämä.
Miten? Mulla ei ole poispääsyä. Kaikki ei voi muuttaa elämäänsä noin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sulla, elämä.
Aloita pienistä asioista.
Jokapaikassa toitotetaan kuinka seura ja harrastukset muiden kanssa tekee hyvää. Vihaan ihmisiä. En tiedä mitä niiden kanssa puhuisin. Juoruileevat kuitenkin asioita.
Pitäisi hehkuttaa tekemisiään. Kuunnella sairausjuttuja. Ja syy on tietenkin minussa kun en ole normaali.
Vierailija kirjoitti:
Jokapaikassa toitotetaan kuinka seura ja harrastukset muiden kanssa tekee hyvää. Vihaan ihmisiä. En tiedä mitä niiden kanssa puhuisin. Juoruileevat kuitenkin asioita.
Pitäisi hehkuttaa tekemisiään. Kuunnella sairausjuttuja. Ja syy on tietenkin minussa kun en ole normaali.
Harrastukset tuovat hyvää mieltä ja mielenkiintoista tekemistä elämään. Harrastan itseni takia, en myöskään kenenkään kanssa yhdessä (harvoin tapaa samanhenkisiä ihmisiä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sulla, elämä.
No mene vaikka luontoon seuraamaan syksyä, ei maksa mitään kun kai nyt jokaisella jotkut vaatteet on päälle ja kengät jalkaan ei kaiken pidä maksaa
Tiedän tunteen . Tulee mitätön olo . Mielummin karttelen jutusteluita .
Ymmärrän. Joillakin läpi elämän hankala tilanne. Ei ulkomaanmatkaa, ei mitään. Siksi etsin tasa-arvoa. Muuten osa vain elää ja osa kuin haamuja.
Ei kannata verrata elämäänsä muiden elämiin. Kadehtimiseen taipuvainen löytää aina jotain kadehdittavaa muiden elämistä. Toisekseen ihmiset harvemmin kertovat murheitaan, mikä korostaa omia murheita. Kaikki ei kuitenkaan ole sitä, miltä näyttää.
Kannattaa siis keskittyä omaan elämäänsä ja sen parantamiseen.
Elämässä tapahtuu asioita silloin kun tekee asioita. Olet kateellinen toisten toimeliaisuudesta ja "statuksesta" mitä tekeminen tuo, muttet jaksa itse vaivautua. Tekeminen lähtee halusta tai päämäärästä. Ilmaista tekemistä löytyy kyllä, myös tekemistä josta saa taskurahaa. Lopeta se surkuttelu ja ala vaikka kokoamaan käpyasetelmia, sido kransseja, näpertele muuta pientä ilmaiseksi mutta oikealla vaivalla. Käsitöillä on vahvat yhteisöt Facebookissa, sieltä saa arvostusta ja merkityksen tunnetta. Mihinkä tahansa aktiviteettiin löytyy ne omat piirinsä, voit jopa alkaa harrastaa tykkäämättä lajista! Sun omat eläkepäivät, epämukavuus ei kestä ikuisesti ja poikii positiivista, kannattaa yrittää vaikka hampaat irvessä.
Ärsyttää kyllä kuulumisten vaihtaminen vanhojen tuttujen kanssa. Miten heille selittää yhtäkkiä, että elämässä ei ole ollut niin paljon menoja ja kaikkea, mutta sitäkin enemmän on herännyt unesta. Katsoisivat kuin kajahtanutta. Miksi ollaan kiinni niin pinnallisissa asioissa, itsekin vielä kun ei kehtaa sanoa suoraan.
Älä usko ihmisten luomaan illusioon iloisesta ja onnellisesta elämästä. Ihmiset eivät tuo ikinä ikäviä asioita esille. Sosiaalinen mediakin on täynnä ihmisten iloa ja huvittelua. Todellisuuden jos tietäisimme saattaisimme yllättyä kuinka monesti juuri nuo eniten tekemisiään hehkuttavat saattavatkin olla niitä, jotka ovat onnettomia elämässä. Mieti tilannetta, jos olet erittäin onnellinen ja itselläsi on ollut todella hauska ilta niin menetkö ja kerrotko siitä sosiaalisessa mediassa vai nautitko hetkestä rakkaittesi kanssa? Luulen että oikeasti onnellisella ihmisillä ei ole tarvetta jakaa kaikkea tekemistään nettiin vaan he keskittyvät näihin ihmisiin ja elämyksiin.
Lopeta oman napasi tuijottaminen ja ala elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sulla, elämä.
No mene vaikka luontoon seuraamaan syksyä, ei maksa mitään kun kai nyt jokaisella jotkut vaatteet on päälle ja kengät jalkaan ei kaiken pidä maksaa
Niin, on vaikka mitä ihan ilmaista tekemistä. Kävele luonnossa eri paikoissa siinä lähellä. Tee retkiä, eväät mukaan. Ota kuvia. Mene kirjastoon, lainaa kirjoja ym, hanki helppoja jooga- ja pilates videoita tai katso kännykältä. Ui kesällä luonnonvesissä. Tee kotona lihaskuntojumppaa oman kehon painolla. Katso kännykältä herkullisia edullisia ruoka- ja leivontareseptejä. Hemmottele niillä itseäsi. Jos tykkäät marjastaa tai sienestää, mene metsään. Tee saalista jotain hyvää itsellesi. Askartele, tee kädentöitä, kuuntele tai harrasta muuten musiikkia, opiskele esimerkiksi työväenopistolla jotain sinua kiinnostavaa. Seuraa maailman tapahtumia.
Onko ap nainen. Mene treffeille jonkun miehen kanssa joka tykkää vaikka veneillä tai retkeillä niin lähdette retkelle lähisaareen paistamaan makkaraa vaikka. Olen itse tutustunut yhteen mieheen ja tapaillaan sen kanssa ja käydään retkellä. Olen ainakin saanut jotain muuta tekemistä kuin kotona möllöttelyä.
Olen asunut yli 30vuotta paikkakunnalla enkä tunne ketään. Ystäviä ei ole lainkaan. Joitain tuttavia joiden kanssa vaihdan kuulumiset. Vierailulla en käy missään eikä meillä käydä. Harrastukset mitä tarjolla on liikunta ja seurakunta. Minulla ei ole näiden kanssa mitään yhteistä. Mihinkään eläkeläistapahtumiin en halua. Voisin kävellä ympäriinsä mutta tylsää sellainen tallominen yksin on. Kransseja ja käsitöitä tekee joka akka, ei huvita sellainen. En ole hyvä niissä, enkä ylipäätään osaa mitään.
Huomaa, että paljon tulee neuvoja mutta niin vähän ymmärrystä. Ymmärrän ap mitä tarkoitat, itselläkin samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sulla, elämä.
Niin, on vaikka mitä ihan ilmaista tekemistä. Kävele luonnossa eri paikoissa siinä lähellä. Tee retkiä, eväät mukaan. Ota kuvia. Mene kirjastoon, lainaa kirjoja ym, hanki helppoja jooga- ja pilates videoita tai katso kännykältä. Ui kesällä luonnonvesissä. Tee kotona lihaskuntojumppaa oman kehon painolla. Katso kännykältä herkullisia edullisia ruoka- ja leivontareseptejä. Hemmottele niillä itseäsi. Jos ty
Vihon viimestä hommaa joku metässä rämpinen ja kunto ei kestä. Mitä iloa mulle nuo tuottaisi, voin tehdä ilokseni mukavampiakin asioita. Pointti on se ettei mun tekeniset ole mitään eikä niistä voi keskustella kenenkää kanssa.
No eipä tuo paha mieli ainakaan kaveriisi liity. Hän elää normaalia elämäänsä. Sinä sen sijaan et vaikuta olevan millään tasolla tyytyväinen elämääsi. Itsekin elän tällä hetkellä melko yksinkertaista elämää moniin lapsuudenkavereiheni verrattuna. Mulla ei ole perhettä, en matkustele, enkä tee paljoa muutakaan. Silti olen ihan tyytyväinen. Yksinkertaisuus riittää mulle.
Vähän sama, tosin ei ole edes lapsia eikä menot jää välistä rahan puutteen vaan sairauden takia.