Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ostakaa omakotitalo jo ette elämän ääniä kestä" on ovia paiskovien ja tömistelevien törkimysten lempipuolustus

Vierailija
13.10.2025 |

Koska minä ja minun oikeudet.

Kommentit (199)

Vierailija
181/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin kerran talossa, jossa oli papukaija, joka matki yhden tupakoijan keuhkoahtaumayskää. Aina kun hän tuli parvekkeelleen, niin jopa ennen tupakansytyttämistä tuo papukaija alkoi yskiä  - ja kovaa. Tuo tupakoitsija luuli, että se oli hänen yläkerran naapurinsa, joka mielnosoituksellisesti alkaa yskiä, kun hän aikoo sytyttää tupakan. Eniten minua huvitti se miten tarkasti papukaija osasi matkia sitä tupakkayskää. 

Vierailija
182/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmastikaan huonekalut ja astiat lentele joka päivä seinille missään, mutta miksi on näin vaikea uskoa, että joistain ihmisistä lähtee paljon enemmän ääntä kuin toisista?

Katsokaa joskus vaikka bussissa ympärillenne. Jotkut istuvat hiljaa, toiset puhuvat normaalilla äänellä vierustovereilleen, ja jotkut sitten taas PUHUVAT HUUTAMALLA, katselevat puhelimeltaan videoita kaiuttimella volyymit kaakossa, ja onnistuvat jopa bussiin tullessaan ja sieltä poistuessaan pitämään paljon suurempaa melua kuin muut. Istuvat rojahtamalla, paiskaavat laukkunsa lattialle, kävelevät KLOMPS, KLOMPS, TÖMPS, TÖMPS. Aivastuskin tehdään hirveän AAAAARRRRRRUOOOOOGHHHHH huudon kanssa.

Ei tuosta minua henkkoht häiritse kuin ne puhelintaan kaiuttimella käyttävät aasit ja suoraa huutoa kirkuvat ADHD-lapset, koska bussissa jos missä "elämisen ääniä" tosiaan täytyy sietää. Mutta siellä näkee aika selvästi, miten paljon erilaisia ihmisiä on ä

Ja muita ärsyttää sinun neuroottisuutesi ja jankkaamisesi ja pikku asiasta ylipääsemättömyytesi. Sellaisia me ihmiset ollaan, erilaisia, joten eiköhän keskitytä ärsyyntymään tärkeämmistä aiheista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko siis ostit?

Mollä rahalla? Mutta jos tuo yläkerran tömistelijä sotaa haluaa,niin sodan saa. Sääli vain muita naapureita.

A.p

Eikö vanhoja omareita saa puoli-ilmaiseksi, jos ei ole nuuka paikan suhteen.

Saa, jos tähän palstaan on uskominen. Puolet palstalle kirjottavista on saanut perinnöksi talon jostain hevon jeerasta ja siitä talosta ei pääse eroon,  ei vaikka puoli-ilmatteeksi antaisi.

Vierailija
184/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää niitä mattoja! Ne vaimentavat ääntä, muutoin kämppä on kuin kaikukammio kun kaikki äänet kolahtavat laminaattiin.

Vierailija
185/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmastikaan huonekalut ja astiat lentele joka päivä seinille missään, mutta miksi on näin vaikea uskoa, että joistain ihmisistä lähtee paljon enemmän ääntä kuin toisista?

Katsokaa joskus vaikka bussissa ympärillenne. Jotkut istuvat hiljaa, toiset puhuvat normaalilla äänellä vierustovereilleen, ja jotkut sitten taas PUHUVAT HUUTAMALLA, katselevat puhelimeltaan videoita kaiuttimella volyymit kaakossa, ja onnistuvat jopa bussiin tullessaan ja sieltä poistuessaan pitämään paljon suurempaa melua kuin muut. Istuvat rojahtamalla, paiskaavat laukkunsa lattialle, kävelevät KLOMPS, KLOMPS, TÖMPS, TÖMPS. Aivastuskin tehdään hirveän AAAAARRRRRRUOOOOOGHHHHH huudon kanssa.

Ei tuosta minua henkkoht häiritse kuin ne puhelintaan kaiuttimella käyttävät aasit ja suoraa huutoa kirkuvat ADHD-lapset, koska bussissa jos missä "elämisen ääniä" tosiaan täytyy sietää. Mutta siellä näkee a

"Ja muita ärsyttää sinun neuroottisuutesi ja jankkaamisesi ja pikku asiasta ylipääsemättömyytesi. Sellaisia me ihmiset ollaan, erilaisia, joten eiköhän keskitytä ärsyyntymään tärkeämmistä aiheista. "

Hah. Huvittavaa kyllä, en asu kerrostalossa enkä ole valittanut ketjussa mistään, saatikka sitten jankannut. Mutta pidän vain hassuna teikäläisten kyvyttömyyttä nähdä, että ihmisissä on tosi suuria eroja sen suhteen, miten paljon heistä lähtee "elämisen ääniä".

Vierailija
186/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies taitaa olla ääniyliherkkä. Pelaa kyllä itse huolettomasti räiskintäpelejään ilman kuulokkeita, tai kuuntelee podcasteja padilta ilman kuulokkeita, mutta sitten jos minä raavin yöllä peiton alla vaikka kutiavaa jalkaa niin 15sekunnin päästä tulee tiukka: HILJAA!! Ehkä te häiritsevät ja häiriintyvät olettekin siis samanlaisempia kuin tajuattekaan ;)

Vierailija
187/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on vaan elämän ääniä! Jokaisella on oikeus elää oman näköistä elämää.

Menepä sinä sinne metsämökkiin elelemään juuri sellaista elämää kuin tykkäät! En ymmärrä, miksi ne möykkääjät ja kantapäiden paukuttelijat aina vetävät tuon kortin. Jokaisen kerrostalossa asuvan pitäisi osata ottaa muut asukkaat huomioon ja jos ei osaa, niin sinne vaan korpeen huutamaan ja ulvottamaan koirianne! 

Vierailija
188/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ainoastaan sodan kauhuista saisi valittaa, niin aika hiljaiseksi kävisi palsta.

Mutta tätä kummaa asennetta näkee kyllä nykyään aika paljon. Kaikki mistä tahansa epäkohdista - pienistä tai suurista - valittavat ovat jonkun palstapäivystäjän mukaan "Iigoreita", ihan kuin aidoilla suomalaisilla ei olisi oikeutta valittaa yhtikäs mistään.

Jos ongelmaan on olemassa ratkaisu - tässä tapauksessa ääniyliherkän hakeutuminen terapiaan, jossa siedätetään pois patologisesta oireesta, niin miksei sellaiseen voi mennä. Saisi loppuelämäkseen rauhan toisten ihmisten äänien liian neuroottisesta seuraamisesta.

Teillä on aina tämä sama sävelmä. Että me "neuroottiset" aivan kuin lasi seinän ja korvan välissä tarkoituksella kuunneltaisiin teidän mesoamista. Vähän kuin bemukuskitkin aina sanoo että muut on vain kateellisia kun heitä ärsyttää näiden apinoiden perseily. Vaikka siitä ei todellakaan ole kyse, vaan siitä että apinat nyt vaan perseilee ja ne kovat mesoamisetkin kantautuu tärykalvoille kuulkaas ihan itsekseen ilman että meidän neuroottisten tarvitsee nähdä asian eteen minkäänlaista vaivaa. Mehän haluamme niistä apinoiden melskeistä eroon ja päinvastoin kuljemme asunnoissamme korvatulpat ja kaiken maailman vastamelukuulokkeet korvilla.

Vierailija
189/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan itku on normaalia elämää. Pyörivä pesukone on normaalia elämää. EI ovien paiskelu ja kantapääkävely niin että ikkunat helisee. Ihmeen moni luulee että omassa kämpässä saa meluta niin paljon kuin sielu sietää.

Eikä myöskään huutaminen niin, että se kuuluu ylös ja alas! 

Vierailija
190/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen nyt vain on todettu, että ääniyliherkkyys on psykopatologinen tila ja siitä voi todellakin päästä eroon 

Vierailija
191/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies taitaa olla ääniyliherkkä. Pelaa kyllä itse huolettomasti räiskintäpelejään ilman kuulokkeita, tai kuuntelee podcasteja padilta ilman kuulokkeita, mutta sitten jos minä raavin yöllä peiton alla vaikka kutiavaa jalkaa niin 15sekunnin päästä tulee tiukka: HILJAA!! Ehkä te häiritsevät ja häiriintyvät olettekin siis samanlaisempia kuin tajuattekaan ;)

Jos käytät omaa miestäsi lyömäaseena halveksumiasi ihmisiä kohtaan niin ei taida olla kaikkia asiat parisuhteessa ihan kunnossa.

Vierailija
192/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käytät omaa miestäsi lyömäaseena halveksumiasi ihmisiä kohtaan niin ei taida olla kaikkia asiat parisuhteessa ihan kunnossa.

Ei olekaan, parisuhteemme ei voi ollenkaan hyvin miljoonasta syystä, mutta se ei liity tähän keskusteluun. 

Vierailija
193/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan huomauttaa, että ihminen on kantapääastuja. Se on meille täysin normaali tapa kävellä. Joten kyllä, kotonaan saa kantapääkävellä. Se ei ole naapurien häirintää.

Jos et kestä naapurien täysin normaaleja elämisen ääniä niin todellakin, muuta jonnekin korpeen. Sinun erityisherkkyytesi ei ole mikään syy häiriköidä normaalisti asuvia naapureita.

Olen täysin samaa mieltä. Asun itsekin kerrostalossa ja olen omaa rauhaa arvostava ihminen minäkin, mutta ymmärrän ja hyväksyn sen, että elämisen ääniä kerrostalossa kuuluu. Ei tulisi mieleenkään valittaa sellaisesta, että yläkerran naapuri kävelee omassa asunnossaan. Jos ei minkäänlaisia ääniä kestä, niin sitten ei kerrostalo ole oikea paikka asua.

On siinä kyllä mestarilliset aivopesun taidot jos saa itsensä sietämään sitä että joku käytännössä paukuttelee kumivasaralla kattoa päivät pitkät ja yölläkin sillä siltähän se yläkertalaisen jalkojen paukuttelu kuulostaa jos ei yhtään kiinnosta katsoa miten kävelee vaan paiskoo jalkojaan kuin mikäkin puusta laskeutunut aikuistaapero.

Vierailija
194/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen nyt vain on todettu, että ääniyliherkkyys on psykopatologinen tila ja siitä voi todellakin päästä eroon 

Jos tämä pitäisi paikkansa niin sitten ei olisi mitään hiljaisuussääntöjä taloyhtiöissä yöllä, sillä kyllähän nyt jokainen pystyisi nukkumaan vaikka millaisessa metakassa ellei ole ääniyliherkkä.

Vierailija
195/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja ei, korvatulpat ei auta, vaan pahenta asiaa, kun töminä kulkee rakenteiden kautta. "

Tuo kuulostaa hyvin pahasti ääniyliherkkyydeltä. Olen niin herkistynyt äänille että mikään vaimennus ei enää auta.

Ei ole normaalia että ei kestä ollenkaan ääniä.

Nimenomaan se rakenteissa kaikuva töminä on pahinta! Meidän yläkerrassa asui perhe, jossa kaikki tömistelivät, perheen äiti tosin paukutteli menemään ilmeisesti puukengillä, tai korollisilla kotitossuilla. Ensimmäisen viikon muuttonsa jälkeen meidän kissalle oli pakko antaa rauhoittavaa lääkettä, jota yleensä annan uutenavuotena ilotulituksen aikaan. Niin kovaa kuului se töminä rakenteissa. Riippuu varmaan talon rakennusmateriaalista tai jostain, mutta kävi sekä kissan, että meidän ihmisten korviin ja hermostoon! 

Vierailija
196/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blenderi, imuri ja pesukone on kaikosta v-mäisimmät. Valitin yläkertalaiselle sen smoothien teosta, no se sanoi että se tekijä asuu hänen yläpuolella. Eli kuiluun yhden kerroksen yli. 

Joissakin vanhoissa kerrostaloissa on semmoiset tuuletuskanavat keittiössä, että niiden kautta saattaa kuulla epämääräisen puheen sorinan jopa pari kerrosta ylempänä olevasta asunnosta. Se ei edellytä edes tarkkaa kuuloa.

Vierailija
197/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii just!

Muuttakoot maalle jos eivät kestä urbaania menoa.

Portaikkoon jätetyt roskapussit, eritteet ja huumeneulat, postiluukusta asuntoon leviävät tupakan, suitsukkeiden ja eritteiden tuoksut ja ympäri vuorokauden kennostoon kaikuvat elämisen äänet nyt vaan kuuluvat kerrostalon arkeen.

Vierailija
198/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä eriskumalliselta kyllä tämä väki joita ei muka mitkään äänet kerrostalossa häiritse, naapuri saisi siis luukuttaa vaikka musiikkia keskellä yötä eikä ilmekään hetkahtaisi ja nukkuu vaan tyytyväisenä. Vai onko sen verran valikoiva korva että vain tietyt äänet häiritsee tekotavasta riippuen vaikka käytännössä kuulostaisi yhtä voimakkaalta ja häiritsevältä. Tyyliin naapurin lattiaa rynkyttävä linkouskone ei yöllä häiritse, mutta ans olla jos vedettäisiin jotain riverdancea niin sehän ei käy päinsä.

Vierailija
199/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää niitä mattoja! Ne vaimentavat ääntä, muutoin kämppä on kuin kaikukammio kun kaikki äänet kolahtavat laminaattiin.

Nykyään moni ei käytä mattoja, sanovat että keräävät pölyä:D