"Ostakaa omakotitalo jo ette elämän ääniä kestä" on ovia paiskovien ja tömistelevien törkimysten lempipuolustus
Kommentit (199)
Pahimpia on lapsi perheet kun joko kakarat Tai akka huutaa Mutta joku huutaa ja riehuu koko ajan
Vierailija kirjoitti:
Haluan huomauttaa, että ihminen on kantapääastuja. Se on meille täysin normaali tapa kävellä. Joten kyllä, kotonaan saa kantapääkävellä. Se ei ole naapurien häirintää.
Jos et kestä naapurien täysin normaaleja elämisen ääniä niin todellakin, muuta jonnekin korpeen. Sinun erityisherkkyytesi ei ole mikään syy häiriköidä normaalisti asuvia naapureita.
Huomauttele ihan mitä haluat, mutta kantapäiden hakkaaminen lattiaan kävellessä ei ole normaalia eikä terveellistäkään. Se on ihan opittu tapa, yleensä lapset tömistävät kun eivät muutakaan osaa, mutta aikuiset ovat oppineet siitä pois. Sivistynyt ihminen osaa kävellä siten, että vaikka kantapää osuu jalasta ensin lattiaan, sitä ei tarvitse tömistää kuin mikäkin norsu. Itse asiassa moni norsukin kävelee kevyemmin kuin nämä kantapäänhakkaajat.
Ja jos ei osaa kävelemistään yhtään hillitä, niin voi ostaa vaikka Reino-tossut.
Mulla on ärtyvä suoli ja olen kantapääkävelijä. Sori, jos juoksen keskellä yötä paskalle mutta en viitsisi sänkyäkään sotkea,
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ärtyvä suoli ja olen kantapääkävelijä. Sori, jos juoksen keskellä yötä paskalle mutta en viitsisi sänkyäkään sotkea,
Kyllä vessassa saa käydä. Mutta jalkaterapeutti voisi auttaa tuossa paukuttamisessa!
Tätä ketjua lukiessa taas huomaa, että miten paljon onkaan ihmisiä, jotka valittavat ihan turhasta. Elämän äänet kuuluu kerrostaloon. Ja me ihmiset ollaan niin erilaisia, joten suotakoon kunkin elää omanlaistansa elämää.
Muista asunnoista tulevia elämän ääniä on kiva kuulla. Ihana tietää, ettei ole yksin vaan ympärillä on elämää.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan koska osa ihmisistä on ääniyliherkkiä. Onko teille muiden normaaleista arjen äänistä häiriintyville tullut ikinä mieleen että ne samat äänet eivät kaikkien muiden mielestä ole mitenkään erityisiä ja että vika saattaa olla teissä ja siinä että te häiriinnytte selvästi tavallista helpommin äänistä?
No sitten on. Ääniyliherkilläkin on oikeus rauhaan ja esteettömään ympäristöön. Opettele ottamaan muut ihmiset huomioon! Ihan samalla tavalla sinä vaadit muita ottamaan huomioon sen perseilevän tourette-kakarasi.
Ja kun joku sanoo, että kyllä maailmaan ääntä mahtuu, ei se ääni ikinä ole Mirkun tai Ranen kovaäänistä puhetta, vaan jonkun pikku ä pärän päätöntä kirkunaa.
Yritän selvitä taloustöistäni nivelrikkoisten sormieni avulla, ja väkisinkin tavaroita putoilee käsistäni laminaattilattialle. En tee sitä tahallani. Anteeksi alakerran ja muut naapurihuoneistojen asukkaat.
On raju muutos muuttaa täysin hiljaiseen taloon mökytalosta. Vähän vaikea orientoitua täydelliseen hiljaisuuteen. Täällä on sellainen meininki että täytyy koko ajan ihan varomalla varoa tuottamasta mitään ääntä, kun täysin hiljaisessa talossa se kuulostaa heti kovalta. Edellisessä mökytalossa ei tarvinnut välittää paskaakaan omista äänistä kun naapurit olivat aina kovaäänisempiä. Molemmmat täällä kantakaupungissa. Tämä nykyinen on uskomaton huopatossutehdas. Nytkin tässä sängyssä naputellessa on kuin olisi akustisessa kammiossa, ei kuulu mitään, mitään mistään. Tykkään, mutta on tässä tottumista.
Minunkin päiväni on tänään paljolti pilannut varhaisaamuinen tömistelijä (ja uusi haukkuva koira): yhtä tervanjuontia, mihinkään ei jaksa oikein keskittyä.
Ja ajatella, miten vähästä ensimmäinen seikka on kiinni, ei ole vaikeaa opetella kävelemään hiljaisemmin, mutta ihmiset eivät yleensä tule ajatelleeksi.
Vierailija kirjoitti:
On raju muutos muuttaa täysin hiljaiseen taloon mökytalosta. Vähän vaikea orientoitua täydelliseen hiljaisuuteen. Täällä on sellainen meininki että täytyy koko ajan ihan varomalla varoa tuottamasta mitään ääntä, kun täysin hiljaisessa talossa se kuulostaa heti kovalta. Edellisessä mökytalossa ei tarvinnut välittää paskaakaan omista äänistä kun naapurit olivat aina kovaäänisempiä. Molemmmat täällä kantakaupungissa. Tämä nykyinen on uskomaton huopatossutehdas. Nytkin tässä sängyssä naputellessa on kuin olisi akustisessa kammiossa, ei kuulu mitään, mitään mistään. Tykkään, mutta on tässä tottumista.
Tuollainen täysin hiljainen kerrostaloasunto on kyllä kultakimpale, josta kannattaa pitää kiinni. Omalle kohdalle ei oo sattunut yhtäkään, tai no nykyinen oli melko rauhallinen kunnes älämölöperhe muutti naapuriin. Eipä siihen tarvii kuin yhdet möykkänaapurit, jotka tekee asumisesta helvettiä, vaikka alunperin kämppä ois kuinka hiljainen.
ääniyliherkkä parvekeröökaava naapurini sai minusta ja kantapääkävelystäni ja tavaroiden tiputtelusta riesan sen jälkeen kun ilmoitti ettei hän aio varmistaa ettei tupakkansa savut tule meille. Poistin ensitöikseni matot lattialta ja hankin kovapohjaisia sisäkenkiä. Kissa sai kasn palloja leikkikalukseen. Kissa tykkää leikkiä niillä etenkin aamun varhaisilla tunneilla. Siinäpä hän sitten ihmettelee miten on yhtäkkiä talossa äänieristys mennyt huonoksi eikä saa nukuttua. Ajattelen, että miksi minä ajattelisin hänen hyvinointiaan, kun hän ei minun. Ollaan vähän niinkuin sinut.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoijat ovat oikeassa: Muuta omakotitaloon. Kerrostalossa on ääniä. Hiljaisuus on normaalisti klo 22:00 - 07:00, sen ulkopuolella pitää asumisäänet ja tömistelyt kestää. Jos ei kestä muuttaa pois.
Omakotitaloja saa halvalla kun muuttaa vähän kauemmas. Monet varmaan myös mielellään vuokraavat muuttotappiokunnissa omakotitaloja, jotkaeivät mene kaupaksi.Turha kärsiä ja polkea jalkaa.
kyllä ne pitää hiljaisuusaikanakin kestää, koska ei ketään voi kieltää esim. menemästä yöllä vessaan, tai edes pesemästä pyykkiä, jos ei millään voi muulloin pyykkiä pestä, kuin yöllä. Sellainen turha mekkala on se, mitä ei saa hiljaisuusaikana tehdä. Jos puhuu, niin pitää puhua hiljaa ja jos musiikkia kuuntelee, niin sitten kuulokkeet päähän jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvan itku on normaalia elämää. Pyörivä pesukone on normaalia elämää. EI ovien paiskelu ja kantapääkävely niin että ikkunat helisee. Ihmeen moni luulee että omassa kämpässä saa meluta niin paljon kuin sielu sietää.
Pyykinlinkous EI OLE LUVALLISTA hiljaisuusaikaan eli 22-07 välisenä aikana.
On. Siitä on korkeimman oikeuden linjaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvan itku on normaalia elämää. Pyörivä pesukone on normaalia elämää. EI ovien paiskelu ja kantapääkävely niin että ikkunat helisee. Ihmeen moni luulee että omassa kämpässä saa meluta niin paljon kuin sielu sietää.
Pyykinlinkous EI OLE LUVALLISTA hiljaisuusaikaan eli 22-07 välisenä aikana.
Pyykkikoneen linko ei pidä kummoista ääntä, jos kone on asennettu oikein ja pyykki tasapainossa koneessa.
ja linkous kestää jotain 2 minuuttia, joten ei ole kummoinen häiriö
Apua, se oon varmaan minä. Mulla ei vaan pysy aamuisin tavarat kädessä, se on totta! Tää alkoi mun viimeisen raskauden aikana, ja olin tämän takia kaks viikkoa sairaalassa tutkimuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pudottakaa lappu postiluukusta tai lähettäkää postissa. eikö nimien kerääminen valitukseen onnistu? se ei lopu ennenkuin teette jotain , rohkeasti vaan.
Mulla on niin nössöjä naapureita etteivät kehtaa valittaa mistään. Siis MISTÄÄN. Olen ainoa joka soittaa edes huoltomiehelle kun eivät nää osaa edes ilmoittaa yleisten tilojenkaan ongelmista.
asukas ei saa tietoonsa nimiä jotka ovat valituksen tehneet. eivät häätötapauksessakaan. nykyisin häätö käsitellään oikeudessa ilman asianosaisia eikä siitä tule myöskään tietoa kuin häädön saaneelle. ainakin vantaan kaupungin taloissa on näin kaipa se on käytäntö muuallakin vuokrataloissa.
Saa. Yhdet naapurini saivat häädön aikoinaan rapustamme ja saivat tietää ketkä olivat ilmoittaneet heidän metelöinnistään. Tiedän tämän siksi, kun nämä kävivät ovellani kiittämässä minua siitä etten minä sentään ollut valittanut ja kertoivat samalla, että saivat tietää oikeudesta kaikkien valittajien nimet. Tästä on noin kaksi vuotta ikaa.
Jos Suomeen tulee sota ja vauvapalsta edelleen toimii, niin aion nostaa tätä keskustelua kunnes kaikki naapureiden kävelytyylistä valittaneet tajuaa hulluutensa.
Kyllä näitä täysin turhasta valittavia on nähty. Jos ei saa sukkasillaan kulkea kotonaan, yskiä flunssaisena, käydä vessassa yöllä tai taaperot ei saisi puhua käytävässä, on kyllä valittajassa vika. Kerrostalossa asuu muitakin ja se pitää sietää. Yksi naapuri väitti, että seinäkellon ääni kaikuu rakenteissa vielä viikkoja senkin jälkeen, kun kello oli hänen pyynnöstään kokonaan pysäytetty. Yksi valitti, että meillä varmaan harrastetaan jotain afrikkalaisia noitamenoja, kun käytetään niin kummallisia mausteita, jotka haisevat käytävässä asti, kyse oli uuniruuasta, missä oli valkosipulia. Joten vähän suhteellisuudentajua, please.