Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksen laihdu vaikka syön tosi vähän?

Vierailija
13.10.2025 |

Söin viikonloppuna normaalisti ja pidin ruokapäiväkirjaa: 

la

aamulla pala Reissumiestä, jonka päällä kurkkua ja paprikaa

lounaaksi 4 kalapuikkoa, kupillinen (n. 1,5 dl) tummaa riisiä, raastettu porkkana ja lasi rasvatonta maitoa

välipalaksi pieni purkki vauvojen Piltti-hedelmäsosetta

päivälliseksi puoli purkkia hernekeittoa, pieni omena ja lasi rasvatonta maitoa

illalla veteen tehtyä kaurapuuroa ja pala suklaata (koko viikon ainoa herkku)

su

aamulla pala Reissumiestä, jonka päällä kurkkua ja paprikaa

lounaaksi pieni kulhollinen linssikeittoa, hapankorppu, 5 hasselpähkinää, banaani ja lasi rasvatonta maitoa

päivälliseksi puoli purkkia hernekeittoa, omena ja lasi rasvatonta maitoa

illalla pala Reissumiestä, jonka päällä kurkkua ja paprikaa

Painan yli 100 kg, mutta paino on junnannut tällaisella ruokavaliolla paikoillaan jo kauan. Mistä se johtuu, kun luulisi että paljon enemmälläkin ruualla laihtuisi? 

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokapäiväkirjaan pistetään kaikki mikä menee kurkusta alas jos oikeasti aikoo laihtua, niin kuin TLC kanavalla tämä lihavia hoitava lääkäri sanoi syöt liian paljon vaaka ei valehtele. Eli kulho on epämääräinen mitta, puoli purkkia hernekeittoa on myös epämääräinen onko se 435 g vai yli 800 g purkki ? Perusannos hernekeittoa on yksi desi, lautasellisessa on jo kaksi desiä.

No ei ole desi mikään ruoka-annos. Jopa mikrokeitot ovat 300 grammaa eli varmaan aika lähelle 3 dl ja sekin on vielä pieni annos ja kaloreita vähän.

Vierailija
22/54 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet että normaalisti syömällä laihtuu? Tarvitset reippaan kalorivajeen painonpudotukseen.

Itse en ikinä syö noin paljon, en arkena enkä viikonloppuna.

Minusta ap syö liian vähän. Jos sinä et syö tuon vertaa niin se on toinen juttu. Minä syön esim. huomattavasti enemmän ja olen terve normaalipainoinen nainen. Syön avokaadoa, käytän oliiviöljyä, voita, runsaasti vihanneksia, täysmaitoa, pari hedelmää päivässä, kalaa, maustamatonta jugurttia, marjoja, munia ja joskus bataattia sekä pastaa. Paljon vettä, kahvia, inkivääri-sekä vihreää teetä. Kaikki luomuna minkä saan. Vehnää ja lisättyä sokeria harvakseltaan. Tällä ruokavaliolla laski painoni vajaassa vuodessa noin 10 kiloa ja on pysynyt siinä vuosia. Ruokamääriä en laske, syön kun on nälkä mutta en koskaan itseäni aivan täyteen.

Se täysrasvainen maito on juurikin sitä normaalirasvaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

juotko alkoholia?  se lihottaa enempi kuin syöminen ainakin itsellä paino tippuu parissa viikossa 4-5 kg. kun en juo sitä.

Vierailija
24/54 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ole, täysmaito on sitä rasvaisinta punaista maitoa.

Vierailija
25/54 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvojen vaaroista puhutaan paljon ja hyvä, ettei ruokavaliossasi ole kovia rasvoja. Tarvitset kuitenkin pehmeitä rasvoja. Laita vaan leivän päälle margariinia tai puuroon pieni margariinisilmä. :)

Vierailija
26/54 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ja tämä aloitus on taas perus provo, joka saa syömishäiriöiset aktivoitumaan. Tuo ruokavalion on aivan liian vähän ja sen tietää kaikki, vaikka täällä jotkut väittävätkin muuta. Ne jotka muuta väittävät ovat pilanneet koko aineenvaihduntansa syömishäiriöllä. Mutta jatkakaa tätä samaa jankkausta. 

Vierailija
27/54 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiini-arvot tai kilpirauhasarvot poskellaan.

Käy ottamassa verikokeet. https://puhti.fi

Vierailija
28/54 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa ap:n ruokavaliossa on vähänlaisesti proteiinia. Aamulla ja iltapalalla kananmunia, rahkaa, maustamatonta jogurttia, hummusta. Kaurapuuroa lisäksi. Muista myös hyvät rasvat avokado, pähkinä ja oliiviöljy kohtuudella. Kalaa myös.

Vierailija
29/54 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti käy niin, että jää kuitenkin merkitsemättä osa syödystä ruoasta. Mulla oli joskus niin, mutta sitten lopulta mulla oli sama tilanne kuin sulla, söin varmaan puolet tuosta enkä silti laihtunut. Aineenvaihduntani oli ihan sekaisin kaikista maailman dieeteistä. Unohdin laihduttamisen muutamaksi kuukaudeksi ja söin niin kuin normaalisti, aika epäterveellisesti ja enemmän. Painoa tuli vähän lisää. Sen jälkeen hain Rybelsus-reseptin ja silloin vasta alkoi laihtuminen. Aineenvaihdunta parani ja mielitekoja on helpompi hillitä, nälkä ei tunnu niin vahvana ja tunnen kylläisyyttä, joten omaa syömistä on paljon helpompi hallita.

Rybelsus on se kaikista halvin laihdutuslääke, jota ei jostain syystä ikinä mainita lehtijutuissa, jotka käsittelee laihdutuslääkkeitä... Kolmen kuukauden tablletit maksaa reilut 300 €. Suosittelen!

Vierailija
30/54 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin ja tämä aloitus on taas perus provo, joka saa syömishäiriöiset aktivoitumaan. Tuo ruokavalion on aivan liian vähän ja sen tietää kaikki, vaikka täällä jotkut väittävätkin muuta. Ne jotka muuta väittävät ovat pilanneet koko aineenvaihduntansa syömishäiriöllä. Mutta jatkakaa tätä samaa jankkausta. 

Trollolololooo

Tuossa aapeen sekoilussa on aivan liikaa ruokaa kenelle tahansa. Ehkä joku oikeasti kuormittava fyysinen työ voi olla poikkeus.

Vierailija
31/54 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet että normaalisti syömällä laihtuu? Tarvitset reippaan kalorivajeen painonpudotukseen.

Itse en ikinä syö noin paljon, en arkena enkä viikonloppuna.

Minusta ap syö liian vähän. Jos sinä et syö tuon vertaa niin se on toinen juttu. Minä syön esim. huomattavasti enemmän ja olen terve normaalipainoinen nainen. Syön avokaadoa, käytän oliiviöljyä, voita, runsaasti vihanneksia, täysmaitoa, pari hedelmää päivässä, kalaa, maustamatonta jugurttia, marjoja, munia ja joskus bataattia sekä pastaa. Paljon vettä, kahvia, inkivääri-sekä vihreää teetä. Kaikki luomuna minkä saan. Vehnää ja lisättyä sokeria harvakseltaan. Tällä ruokavaliolla laski painoni vajaassa vuodessa noin 10 kiloa ja on pysynyt siinä vuosia. Ruokamääriä en laske, syön kun on nälkä mutta en koskaan itseäni aivan täyteen.

Lihoisit? 3-vuotias syö tuollaisia määriä. Jos lihoisit oikeasti noilla, niin mars lääkäriin. 

Vierailija
32/54 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lihoisit? 3-vuotias syö tuollaisia määriä. Jos lihoisit oikeasti noilla, niin mars lääkäriin."

Höpö höpö. Tuosta ainakin kaksi ateriaa pois niin voi paino alkaa hiljalleen pudotakin. Normaali, terve aikuinen syö kolme kertaa päivässä.

Eipä tosiaan ihme että meillä alkaa jo teinit olla jumalattoman kokoisia muumeja.

Vierailija
33/54 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se on normaalirasvaista. 

Vierailija
34/54 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lihoisit? 3-vuotias syö tuollaisia määriä. Jos lihoisit oikeasti noilla, niin mars lääkäriin."

Höpö höpö. Tuosta ainakin kaksi ateriaa pois niin voi paino alkaa hiljalleen pudotakin. Normaali, terve aikuinen syö kolme kertaa päivässä.

Eipä tosiaan ihme että meillä alkaa jo teinit olla jumalattoman kokoisia muumeja.

No ite voi kyllä syödä viisi tai kuusikin kertaa, tossa ruokavaliossa vaan on paljonkin pielessä, liikaa leipää, enempi kasviksia ja kalaa ja mikä ihmeen piltti, piilosokerit poies.

Vierailija
35/54 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sininen maito on, punainen on rasvaista ja vaaleansininen rasvatonta.

Vierailija
36/54 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hitto, ette voi olla noin tyhmiä. Se rasvaisin maito on sitä normaalirasvaista. Muista maidoista on rasvaa vähennetty siitä normaalimäärästä.

Vierailija
37/54 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekun ei riitä että pari päivää noudattaa dieettiä, itsellä alkoi paino tippua vasta 2kk jälkeen ja sitä sitten lähtikin yli 20kg.

Vierailija
38/54 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hitto, ette voi olla noin tyhmiä. Se rasvaisin maito on sitä normaalirasvaista. Muista maidoista on rasvaa vähennetty siitä normaalimäärästä.

Siinähän käytät sitten, ite tykkään pitää että minun kolesteroliarvot ja muut veriarvot pysyy kohdillaan edelleenkin.

Vierailija
39/54 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin viime viikkoon asti jokaisen suupalan ylös (160 päivää). Sisältö päivittäin 1000...1300kcal. Laihduin 6kg. Olen 50+. Ei kertaakaan hernekeittoa tai linssejä. Hiilihydraattimäärä niissä on hyvin korkea. Ja hernekeitossakin älyttömästi energiaa (tarkista purkin kyljestä itse). Kertaakaan en syönyt vatsaa täyteen. Ja aina ennen seuraavaa syömistä oli nälkä. Se on normaalia.

Vierailija
40/54 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitin viime viikkoon asti jokaisen suupalan ylös (160 päivää). Sisältö päivittäin 1000...1300kcal. Laihduin 6kg. Olen 50+. Ei kertaakaan hernekeittoa tai linssejä. Hiilihydraattimäärä niissä on hyvin korkea. Ja hernekeitossakin älyttömästi energiaa (tarkista purkin kyljestä itse). Kertaakaan en syönyt vatsaa täyteen. Ja aina ennen seuraavaa syömistä oli nälkä. Se on normaalia.

Tämä. Nälän pelko on laihtumisen turma.

Jatkuva laiduntaminen ja välipalojen mussuttaminen tekee laihtumisesta käytännössä mahdotonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän