Alkaa vtuttamaan työttömän miehen kannattelu
Maksan itse aivan kaiken. Siivoan, pesen pyykit, huolehdin lapset. Yritän nyt vielä kouluttautua parempaan ammattiinkin. Mies ainoastaan lepää ja voivottelee itseään. Kuinka kauan työtöntä ukkoa kannattaa katsella? Kun ei aiokaan mennä töihin.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
työttömyyden vuoksi tullaan eroamaan enemmän kuin koskaan ensi vuonna
90-luvun lamassakin akat petti ukkonsa heti kun firma meni konkurssiin, joutui työttömäksi tms. Naiset on pelkkiä siipeilijöitä, loiseläjiä jotka kiinnittyvät imemään rahaa ym. etuja toisilta antamatta mitään takaisin. Heti jos rahavirta loppuu, irtoaa tämä loiseläjä isännästä.
Hah, 90-luvulla mä elätin työtöntä ja viratonta miestä.
Kiitä siitoksesta. Sait lapset. Kuhnurit heitetään eläinmaailmassa ulos pesästä. Harmi, jos mies ei pysty parempaan. Missä on rakkaus? Miten hän osoittaa rakkauttaan vaimoaan ja lapsiaan kohtaan? Vaatimallakaan ei rakkautta saa. Rakkaus on ihmeellistä. Toivottavasti edes äidinrakkautesi lapsia kohtaan riittää. Hakisitko ammatillista keskusteluapua ennen kuin päätät isoista asioista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90-luvun lamassakin akat petti ukkonsa heti kun firma meni konkurssiin, joutui työttömäksi tms. Naiset on pelkkiä siipeilijöitä, loiseläjiä jotka kiinnittyvät imemään rahaa ym. etuja toisilta antamatta mitään takaisin. Heti jos rahavirta loppuu, irtoaa tämä loiseläjä isännästä.
Naiset käyvät kokopäivätyössä, maksavat osuutensa perheen kuluista ja kantavat edelleen päävastuun kodista ja lapsista. Jos tässä kuviossa mies ei kompensoi tulojensa putoamista ottamalla päävastuuta kodista ja lapsista (kun kerran työttömänä on aikaakin), kyllä se on mies, joka loisia. Ja loinen saa kengänkuvan persuksiinsa siksi, ettei kykene jakamaan taakkaa kuten aikuisen kuuluu. Rasite poistetaan koska aika ja voimat eivät riitä kaikkeen.
Älä ole kivireki perheessäsi, pysyy perhe kasassa.
vieläkin jengi luulee että töihin vain mennään. tästä suosta ei olla ihan heti nousemassa ja työelämä muuttuu peruuttamattomasti. kannattaa naida rakkaudesta eikä rahasta niin suhde kestää elämääkin.
Miksi sinä häntä kannattelet? Höpsö! Itse olen nyt työttömänä ja se vain helpottaa mieheni elämää. Tottakai, kun en ole töissä, niin teen sitten kotona kaikki hommat, hoidan pihatyöt, lämmitän, siivoan, pyykkään, teen ruokaa ym.
Enkä ole mieheni kukkarolla. En todellakaan halua olla mikään elätettävä. Teen mielelläni nämä homnat, kun kerran nyt kotona olen. Näin sen kuuluisi mennä. Sinun miehesi vaikuttaa ongelmatapaukselta.
Sitten jos ja kun saan taas töitä, joutuu mieheni tietenkin taas osallistumaan kotihommiin.
Mulle kävi niin, että kun menin naimisiin, mies jaksoi vielä hetken toimia yrittäjänä. Sitten tajusi, että mulla on isohkot tulot, niin päätti lopettaa työt ja jäi kotiin istumaan lepotuoliin ja katsomaan telkkaria. Sain selville, että miehellä oli muutama sivu ulosottolistaa, jota ei nyt viitsinyt mainita minulle.
Otin eron, ei tuommoista viitsi katsella päivääkään. Siellä se nyt jossain varmaan istuu ja ihmettelee, mihin rahat hävisi. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
vieläkin jengi luulee että töihin vain mennään. tästä suosta ei olla ihan heti nousemassa ja työelämä muuttuu peruuttamattomasti. kannattaa naida rakkaudesta eikä rahasta niin suhde kestää elämääkin.
Rakkaudesta venytään töissä ja kotona kuin kumilanka?
Sillä on tapana katketa, kun liikaa venyy.
Mahdat olla ruma. Normaaleille naisille ei kelpaa kukaan tai mikään, vaikka töissä olisit.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä että ap:n tapauksessa miehen työttömyys ei edes ole se varsinainen ongelma. Ap:n ukko kuulostaa mieslapselta joka ei ota vastuuta yhtään mistään, ero tulee joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli moni on vaan yhdessä pelkän rahan ja materian takia.
Ei ole kyse vain siitä. Olen seurannut vierestä liittoa, jossa vaimo teki pätkätöitä koko perheen hengen pitimiksi ja huolehti kolmesta lapsesta, ja mies ei saanut haettua edes työttömyyskorvausta. Vastavuoroisuuden puute voi tappaa rakkauden.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset voi muuttua. Jos yhteisiä lapsia niin ero voi olla hankala juttu. Kai sitä vain yrittäisi kannustaa ja jutella näitä tärkeistä asioista esim kotitöistä. Työttömällä on aikaa ja energiaa hoitaa kotia.
Mä en ymmärrä miten noi tilanteet edes pääsee tuohon pisteeseen, mistä aloittaja kirjoitti. Meillä olisi päivästä yksi lähtien se joka on päivät kotona, hoitanut kaikki perustavanlaatuiset kotityöt. Todellakin hoitanut lapset ja ruoka- ja pyykkihuollon. Siivoukseen osallistuisi kaikki.
Meillä on kohta tilanne, että oma 20-v poika tulee armeijasta kotiin, eikä hänellä ole toviin töitä tai tekemistä. ON ihan itsestäänselvää, että hän sitten hoitaa nuo yllä mainitut tehtävät. Ei tulisi kuuloonkaan että aikuinen mies lorvisi kotona pelaamassa ja välillä matelisi keittiöön kyselemään mitä ruokaa on tarjolla.
Ja tietysti jos tämä ei sovi, hän voi aikuisena muuttaa omaan asuntoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ymmärrä lukemaasi? Ongelmahan ei ole miehen työttömyys, vaan se, että ei päivät kotona lorviessaan tee yhtään mitään. Missä on miehen rakkaus perhettään kohtaan?
Onko mies kuitenkin komea, hyvinvarusteltu tai joku kulttuurialan työläinen? Jos on joku näistä, mieti kahdesti. Et saa moista tilalle kovin helposti, sullakin kun on varmaan jo ikää ja painolastia.
Vierailija kirjoitti:
Jos treffailisin ja jos nainen kysyisi heti ensimmäiseksi mitä teet työksesi tai mikä on ammattisi, vastaisin vain että tämä palaveri on päättynyt ja poistuisin paikalta.
Miksi? Häpeätkö pientä palkkaa ja matalan tason työtäsi ? Pelkkä peruskoulu käytynä spettari täys vitosia? Eikö ammatista ja koulutuksesta puhuminen ole ihan normaalia tutustumista ja smalltalkia. Mulle ainakin. Ihmisillä on niin erilaisia urapolkuja ja valintoja/sattumia elämässä että niistä on hauska keskustella. Siinä sivussa tutustuu vähän syvemmin ja tietää mitä toinen ajattelee maailmanmenosta.
Jos siinä tilanteessa keskustelukumppani heittää teiniangstit päälle ja diivailee lähtemällä paikalta niin totta mooses juttu olisi siinä 😂😂😂
Eli tässä tapauksessa sinä emäntänä tuot leivän pöytään ja ukkosi on kotona. Eikö se voisi mennä niin että kun sinä tulet kotiin niin sinua odottaisi lämmin ruoka ja siisti koti? Onhan sinullakin toivottavasti harrastukset yms mielekäs vapaa-ajan tekeminen? Alkaa nyt työpäivän jälkeen hoitamaan ruuat,koti,lapset ja kaikki...
Otat sen ukon nyt neuvottelupöytään ja teette työnjaon uusiksi. Jos ei käy niin paa pihalle se vätys.
-Kylmät kädet Ry
aikanaan kun omani jäi työttömäksi paistoin pihvit ja juhlittiin. siinä sitten eniten varastotyöntekijä oli jonkun aikaa. mies kaivoi vanhat amk paperinsa ja päivitti osaamistaan ja nyt hän vetää tätä rekeä taloudellisesti. ei minua kiinnosta puolisoni tulot enkä kaipaa kodinhoitajaa, olen aikuinen ihminen. lapsien hankkiminen taas on jokaisen oma valinta ja yllättävän moni teistä tekee useammankin näiden tumput suorana hessu hopojen kanssa. sekin ihan oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta parisuhteessa kuuluukin vähän kannatella puolisoaan. Meillä mies oli työttömänä valmistumisen jälkeen. Minä opiskelin ja kävin töissä. Kun olimme tehneet lapsia, en heti päässyt äitiyslomalta töihin. Silloin mies kannatteli. Nyt olemme molemmat töissä.
Et tainnut ymmärtää lukemaasi. Varmaan suurin osa meistä ajattelee että puolisoa tuetaan myötä- ja vastamäessä. Siitä ei tässä ole kyse vaan siitä että mies loisii, laiskottelee eikä hoida edes osittain omaa osuuttaan yrityksessä nimeltä Perhe oy ab. Toisin sanoen, on 100% ehta kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Jos treffailisin ja jos nainen kysyisi heti ensimmäiseksi mitä teet työksesi tai mikä on ammattisi, vastaisin vain että tämä palaveri on päättynyt ja poistuisin paikalta.
Se olisi varmasti palvelus molemmille. Mulle kertoisi miehestä ihan tarpeeksi tuollainen reaktio.
Vierailija kirjoitti:
Koska ollaan yhdessä vain status tai talous mielessä, sairasta.
Kyse on vastuun jaosta.