Alkaa vtuttamaan työttömän miehen kannattelu
Maksan itse aivan kaiken. Siivoan, pesen pyykit, huolehdin lapset. Yritän nyt vielä kouluttautua parempaan ammattiinkin. Mies ainoastaan lepää ja voivottelee itseään. Kuinka kauan työtöntä ukkoa kannattaa katsella? Kun ei aiokaan mennä töihin.
Kommentit (76)
Ja nyt siis on mennyt siihen pisteeseen ettei pese enää käsiäänkään kun käy paskalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
työttömyyden vuoksi tullaan eroamaan enemmän kuin koskaan ensi vuonna
90-luvun lamassakin akat petti ukkonsa heti kun firma meni konkurssiin, joutui työttömäksi tms. Naiset on pelkkiä siipeilijöitä, loiseläjiä jotka kiinnittyvät imemään rahaa ym. etuja toisilta antamatta mitään takaisin. Heti jos rahavirta loppuu, irtoaa tämä loiseläjä isännästä.
Tämmöisiä ihmisiä on varmasti molemmin puolin. Siksi ei kannattaisi aina ensimmäisenä alkaa puhumaan mitä tekee työkseen ellei halua vaan nopeesti panna ja mennä.
naisethan kuulustelee yleensä aivan ensimmäiseksi että mikä on ammattisi, mitä teet työksesi.
Sitten jos haluaa panna vaa nopee, niin paljastaa olevansa palomies.
Voithan sä aina erota. Ei kukaan pakota kenenkään kanssa suhteeseen, vai?
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys on yksi asia, ja se ettei edes yritä työllistyä on toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90-luvun lamassakin akat petti ukkonsa heti kun firma meni konkurssiin, joutui työttömäksi tms. Naiset on pelkkiä siipeilijöitä, loiseläjiä jotka kiinnittyvät imemään rahaa ym. etuja toisilta antamatta mitään takaisin. Heti jos rahavirta loppuu, irtoaa tämä loiseläjä isännästä.
Tämmöisiä ihmisiä on varmasti molemmin puolin. Siksi ei kannattaisi aina ensimmäisenä alkaa puhumaan mitä tekee työkseen ellei halua vaan nopeesti panna ja mennä.
naisethan kuulustelee yleensä aivan ensimmäiseksi että mikä on ammattisi, mitä teet työksesi.
Ammattini on salainen "vakituinen vauva palstatrolli", en voi paljastaa sitä.
Miksei mies saa olla Lokki ? Ei se mikään naisten etuoikeus ole !
Vierailija kirjoitti:
Minusta parisuhteessa kuuluukin vähän kannatella puolisoaan. Meillä mies oli työttömänä valmistumisen jälkeen. Minä opiskelin ja kävin töissä. Kun olimme tehneet lapsia, en heti päässyt äitiyslomalta töihin. Silloin mies kannatteli. Nyt olemme molemmat töissä.
Teillä ei varmaan kuitenkaan hommat mennyt niin, että työtön lepäsi ja voivotteli? Jos töitä ei ole, niin silloin voi ottaa suuremman vastuun kodista.
Vierailija kirjoitti:
Minusta parisuhteessa kuuluukin vähän kannatella puolisoaan. Meillä mies oli työttömänä valmistumisen jälkeen. Minä opiskelin ja kävin töissä. Kun olimme tehneet lapsia, en heti päässyt äitiyslomalta töihin. Silloin mies kannatteli. Nyt olemme molemmat töissä.
Meillä sama juttu. Osat ovat vaihtuneet monta kertaa. Se tietysti on eri asia, jos puoliso ei edes yrittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei varmaan kuitenkaan hommat mennyt niin, että työtön lepäsi ja voivotteli? Jos töitä ei ole, niin silloin voi ottaa suuremman vastuun kodista.
Ehdottomasti. Itse olen ajatellut niin, että jos jään (pysyvästi) työttömäksi ja vaimo ei, niin hoidan sen jälkeen kaikki kotityöt.
Ehkä ei ole työllistymisen lotto vaan osunut kohdalle, en itsekkään tunne ketään lottovoittajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättivätkö yhteisetkin lapsetkin miehelle?
Jos treffailisin ja jos nainen kysyisi heti ensimmäiseksi mitä teet työksesi tai mikä on ammattisi, vastaisin vain että tämä palaveri on päättynyt ja poistuisin paikalta.
A) viikko
B) kuukausi
C) kolme kuukautta
D) vuosi
E) kaksi vuotta
F) loppu elämä
Valitse noista. Mistä h elvetistä me täällä voitaisiin tietää.
Minulla oli vuosia tuo tilanne, mutta lapsia ei ole. Mies toki poti masennusta.
Pakkohan se oli puheeksi ottaa että hänen pitää osallistua siihen että arki pyörii. Tämä yhteiskunta antaa työttömälle niin herkästi sen luuserin identiteetin ja suomalainen ottaa sen leiman itselleen vikisten ja itseään maahan lyöden.
Yritä ensin pitää puhe kannustavassa hengessä, niin että rohkaiset että "älä mies ota luuserin identiteettiä itsellesi vaan nosta hihat ylös ja tee tällä hetkellä se, minkä voit eli hoidat kotona osasi. Koska sinä et tule jaksamaa sitä että teet kaiken."
Itse sanoisin suoraan että yritän nyt ensin puhua nätisti. Ja jos se ei auta, niin haluaako hän muutaman viikon päästä kuulla sen kaikkeen räjähtäneen naisen raivon jolloin on oksat pois ja kamelin selkä on katkennut? Kerro että sitä versiota hän ei halua kuulla.
Me ihmiset tarvitsemme nostattavaa puhetta (vaikka kuinka tekisi mieli rähjätä) mutta suosittelen käyttämään ensin ne kannustavat keinot (vaikka kuinka ottaa päähän). Se on itsellekin parempi. Sen voi aina kertoa ääneen, että ei jaksa kauaa niin että tekee kaiken, vaan jotain alkaa jäädä pois. Siivous ja ruoanlaitto jäävät kohta ja sitten syödään käpyjä ja kynsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattini o
No mutta ammatti mitä ei voi paljastaa kuulostaa ihan jännämieheltä! Oih! Kyllähän sitä nyt palstatrollin pitäisi tietää että se jos mikä toimii!
Miksi se miesten kohdalla menee noin? Jos nainen on työtön, hän hoitaa kodin ja lapset. Mies saa olla tekemättä mitään. Miksi? T. Valis
Miehessäsi ei ole vikana työttömyys vaan laiskuus.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan käydä aiheesta keskustelua. Siis sellaista, että jos mies on kerta työttömänä kotona, hän myös tekee kotityöt. Jos käyttää vaikkapa puolikkaan työpäivän kotihommiin päivittäin, niin siitä jää vielä ihan tarpeeksi lepäämiseen. Ja kyllä 4 tuntia päivässä varmasti riittää kodin ylläpitoon.
Jos hän ajaa autolla (jonka olen tankannut ja maksut maksanut) minut töihin niin on niin uhriutujaa että. Raskas työpäivä oli hänellä.