Tekis mieli laittaa jo valokoristeita ikkunaan
Kommentit (41)
On, meillä laitetaan vasta paria päivää ennen aattoa.
Oon laittanut jo. Piristää pimeitä iltoja!
Laita. Niitä kutsutaan nykyään kausivaloiksi eikä jouluvaloiksi, ja kaikki maksavat itse oman sähkölaskunsa, joten siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Oon laittanut jo. Piristää pimeitä iltoja!
Jos valohoitopiristystä haluat, laita ne vilkkuvalosi ikkunan SISÄpuolelle.
Älä ap kiusaa naapureita. Ei ulkovalojen ennen joulukuuta.
Laita koristevaloja sisälle niin ne eivät häiritse ketään. Meillä on sisällä valo-oksa yövalona ja ulkona on kausivalot vaan pihasaunalla metsän puolella eivätkä kummatkaan näy naapureille. Jouluvalot tien puolelle laitetaan vasta joulukuun alussa.
Joka ikinen valo on tässä pimeydessä tarpeen, jotta jaksaa. Kiitos kaikille, jotka laittavat.
Vierailija kirjoitti:
Joka ikinen valo on tässä pimeydessä tarpeen, jotta jaksaa. Kiitos kaikille, jotka laittavat.
Joka ikinen valo tässä pimeydessä on valosaastetta joka häiritsee luonnoneläimiä.
Naapurustossa on ollut vaikka mitä välkettä koko vuoden. Laita vaan, mutta ei niin välkkyviä.
Mikset laita? Itse laitoin 2018. Kohta sitten taas niihin valot päälle
Miten ihmeessä jotkut kausivalot häiritsevät naapureita? Jokaikinen valo on vaan hyväksi Suomen pimeydessä ja synkkyydessä, jos nyt ei puhuta jostain jalkapallokentän tai stadionin kirkkaista tehovaloista. Erilaiset valoketjut ja kauniit valokoristeet esim. puissa luovat tunnelmaa. Jos joku niistä häiriintyy, pysyköön kotona verhot suljettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka ikinen valo tässä pimeydessä on valosaastetta joka häiritsee luonnoneläimiä.
Jos ne ob kohdistettu puihin ja pensaisiin, mutta talon ikkunalaudoilla ja terasseolla on hyvää tilaa valoille.
Nämä häiritsevät valot ovat kirkkaita heijastettuja voimakkaita valolähteitä usein ruoholle tai seinään asennetuuja valoja, ne ovat pahinta saastetta.
Koko Suomessa pitää laittaa valot pois useaksi tunniksi yöllä. Samaa tehdään Euroopassa muualla.
Vierailija kirjoitti:
Laita koristevaloja sisälle niin ne eivät häiritse ketään. Meillä on sisällä valo-oksa yövalona ja ulkona on kausivalot vaan pihasaunalla metsän puolella eivätkä kummatkaan näy naapureille. Jouluvalot tien puolelle laitetaan vasta joulukuun alussa.
Jos naapuri häiriintyy kausivalosta niin naapuri voi mennä vaikka terapiaan asiaa pohtimaan.
Mitä ihmeen valokyttääjiäkin nykyään on. Te olette häiriintyneitä.
Elä itse kuten haluat (säännöt muistaen ja hyvät tavat), mutta anna muiden elää rauhassa omilla tavoillaan, kun on kyse asioista jotka eivät todellakaan oikeasti häiritse muita. Katso muualle, kyylänaama. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnoneläimet taitavat viihtyä aika kaukana taajamista.
Täällä meillä päin on ollut taloissa jo ainakin kuukauden päivät valokoristeita.
Minä laitoin viikko sitten.
Ei ole aikaista. Nythän on kaupat täynnä erilaisia Halloween valokoristeita, ja kausivaloja. Itselläni on ikkunalaudalla pullovaloja, ja parvekkeella auringosta latautuvia lamppuja jotka iltapimeällä syttyvät. Naapureilla näkyy parvekkeiden kaiteilla olevia valoketjuja.