Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

90-luvun alun yöelämä, Arkadia, KY, Lady Moon... parhaita aikoja koskaan... muistaako joku?

Vierailija
12.10.2025 |

Ihan parasta elämää...

Ja Lady Moon Depeche Mode illat jalokivenä...

Kommentit (184)

Vierailija
101/184 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä yökerho oli yliopistonkadulla?

Hesari, viralliselta nimeltään Helsinki Club. 

Joo, voi Hesari oli hyvä paikka, miten olikin päässyt unohtumaan.

Vierailija
102/184 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko KY ollut siis joku baari? Itse olen tottunut, että KY on kauppakorkean ylioppilaskunta ja jos olen mennyt bailaamaan KY:lle, niin olen mennyt sinne kauppislaisten biletyspaikkaan.

No oli. Kuten Täffä ja Nylle, se oli opiskelijajärjestön pyörittämä.

Siihen aikaan Kauppakorkeakoulun ylioppilaskunta oli vielä varakas. Myöhemmin tekivät tyhmiä pisneksiä vähän samaan malliin kuin Helsingin yliopiston ylioppilaskunta, ja rahat meni, kuten myös huvitukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/184 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan Prunnia?

Vierailija
104/184 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysärillä myös Kappeli, Kalle, Michelle, yläkerta ja alakerta. Sit isoroballa Helmi vai Kerma vai mikä se oli?

Jos Helmi olis edelleen olemassa niin siellä olisi kaikki etelän ankkahuulet 🦆💋

Oli kyllä sellainen nirppanokkahelevetti, että oksat pois.

Barokki samoilla kulmilla oli ihan eri maata.

Vierailija
105/184 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakers Mannerheimintiellä siinä missä nyt on Irkku, ja  Roba Iso-Roobertinkadulla, siinä oli myöhemmin Dtm

Vierailija
106/184 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Kaivohuonetta mainittu? Siellä biletettiin kesällä.

Vierailija
107/184 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bakers Mannerheimintiellä siinä missä nyt on Irkku, ja  Roba Iso-Roobertinkadulla, siinä oli myöhemmin Dtm

Eiks DTM ollut myös ysärillä? Legendaarinen Don't tell mama! Siellä oli aina hauskaa.

Vierailija
108/184 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan Hamletia? Tanssittiin pöydillä niin kuin viimeistä päivää ja paikka oli niin turvoksissa ettei tänä päivänä enää onnistuisi. Muistan vieläkin heidän ulkotaulun tekstin: "illaksi kotiin Finnair, yöksi vieraisiin Hamlet" jestas jos tuo lukisi tänä päivänä jossain 🤯

Hamlet oli kovimpia mestoja ysärillä. Vietinpä siellä kerran noin 12 tuntia kun Suomi voitti MM-kultaa lätkässä 95. Ensin katottiin finaali ja kun Suomi voitti niin baari tarjos ilmaisen kierroksen. Sen jälkeen juhlahumu vain yltyi ja ei pystynyt lähtemään pois :D

Hamletin naapurissa yli kyseenalainen "yhdenyön hotelli" Pilvihovi

Vierailija
109/184 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Kaivohuonetta mainittu? Siellä biletettiin kesällä.

Yksi kaveri suuttui Kaivohuonella, koska yksikään nainen katsellut häntä.

Vierailija
110/184 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks DTM ollut myös ysärillä? Legendaarinen Don't tell mama! Siellä oli aina hauskaa.

Don't tell mama oli siinä Forumin takana silloin

Vierailija
111/184 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin 60-luku, jos muistat, et ollut menossa mukana.

Vierailija
112/184 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä yökerho oli yliopistonkadulla?

Hesari, viralliselta nimeltään Helsinki Club. 

Joo, voi Hesari oli hyvä paikka, miten olikin päässyt unohtumaan.

Se oli mun vakiopaikkani. Viikonloppuisin oli kova jono. Julkkisystävällä oli siellä kuitenkin kantapöytä, ja pääsin jonon ohi sisään.  Oi niitä aikoja, kun olin vielä nuori ja nätti, olisin tienannut varmaan omaisuuksia somettamisella ja onlyfansilla 💋👙😍

Vierailija
113/184 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko joku honky tonk jossain vaiheessa vai muistanko nimen väärin?

Vierailija
114/184 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo muistan. Oli aina joku puolet vanhempi mies persauksissa kiinni tai änkemässä pöytään. Tanssiessa heti kävivät kiinni ja/tai tunkivat viereen hinkkaamaan. Monesti piti vaihtaa paikkaa että sai olla rauhassa. Ja jos jokin tuli drinksun kanssa niin siitä piti kiittää ja se piti juoda seurassa ja yök, nyt kun miettii niin ärsyttävää kun kaiken piti mennä miehen ehdoilla. Tuli oikein syyllinen olo jos halunnut sen enempää jonkun 50 vuotiaan känniläisen kanssa jutella. Nykyään tajutaan että ei tietenkään tarvitse!

Välillä tanssilattialla rööki osui käteen kun joku huitoi ja siitä palohaava. Lattialla rutisi hajonneet lasit. Joo.. olihan se aikaa. 

Vierailija
115/184 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavastia, Imaamin keinutuoli, Vanha, Horror-klubi, Alibi, Josafat, H2O, Semifinal - rock-klubi Kynän vieressä, en muista nimeä.

Imami oli Turussa? 

Ehkä Turussakin, mutta Helsingissä Iso Roobertinkadulla. Olisiko samassa tilassa ollut sittemmin We got Beef? Vai onko The Riff siinä nyt?

Vierailija
116/184 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko I-klubi mainittu? Pub Lordi, Jojo.. Hienoja paikkoja!

Vierailija
117/184 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko KY ollut siis joku baari? Itse olen tottunut, että KY on kauppakorkean ylioppilaskunta ja jos olen mennyt bailaamaan KY:lle, niin olen mennyt sinne kauppislaisten biletyspaikkaan.

No oli. Kuten Täffä ja Nylle, se oli opiskelijajärjestön pyörittämä.

Siihen aikaan Kauppakorkeakoulun ylioppilaskunta oli vielä varakas. Myöhemmin tekivät tyhmiä pisneksiä vähän samaan malliin kuin Helsingin yliopiston ylioppilaskunta, ja rahat meni, kuten myös huvitukset.

Okei, mielenkiintoista! Omana aikanani se on ollut vain se kauppislaisten biletyspaikka, ei kaikille avoin baari. 

Vierailija
118/184 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko alaikäisille suunnattuja discoja? Niitä oli ainakin Marilyn Sturenkadulla, keskustassa Tempo ja sitten Lepakossa. 

Vierailija
119/184 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se Cafe Noveu Keskuskadulla Stockaa vastapäätä, toka kerros? Siellä kävin yhdessä vaiheessa paljon, mutta nimi on unohtunut, ellei se sitten tosiaan ollut tuo Cafe Noveu kuten muistelen.

Cafe Nouveau. Muuten muistat oikein. Siellä kuuli aika ajoin bändejäkin. Osuin itse paikalle todistamaan itäsuomalaista hevicomboa, varmaan Tarot.

Vierailija
120/184 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noissa tuli p*llu* saatua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi