Mitä ajatella kun menestynyt, maskuliininen provider mies ei haluakaan kovaa uranaista?
Vaan pehmeän, kuuntelevan ja rauhaa tuovan naisen, jonka kanssa ei tarvitse kilpailla.
Kommentit (28)
Miksi se kova uranainen edes haluaisi provider-miehen? Kyllä sille naiselle on tärkeää se ura eikä jonkun tyypin rahat.
Niin, miksi maskuliininen mies haluaisi maskuliinista naista? Maskuliininen nainen sopii feminiinille miehelle.
Että kyseinen nainen ei ole miehen ainoa nainen. Ainakaan kauaa.
No jaa. Mikä on kova uranainen? Olen DI, mutta luultavasti vähemmän urasuuntautunut kuin moni sairaanhoitaja, opettaja tai sisustussuunnittelija, mutta jännästi minä olen kaikkien mielestä uranainen.
Järkevät ja tunneälykkäät miehet pitävät isossa arvossa naisen tasapainoista luonnetta ja hyväntahtoisuutta. Se on yksi tärkeimmistä asioista parisuhteen toimivuuden kannalta. Aito rakkaus ei perustu yleensä titteleihin tai menestykseen vaan ihan johonkin muuhun.
Tosielämässä nämä alfat kyllä usein pariutuvat sellaisten naisten kanssa, joilla on myös keskitasoinen ura. Mutta jossain kohtaa hakevat liiton ulkopuolelta hellyyttä joltain empaattisemmalta naiselta. Oli miten oli, niin eivät ole yhden naisen miehiä.
Miksi ihmeessä uranainen edes haluaisi provider-miehen..?
Uranaiset yleisesti ottaen haluavat jonkun näistä kolmesta:
1. vapaa elämä itsenäisenä naisena (vapaa tekemään mitä tykkää)
2. puoliso, joka tekee myös uraa eikä haaveile perheestä ja kotiäidistä (vaurasta ja vauhdikasta elämää)
3. puoliso, joka on luonteeltaan hoivaava ja haluaa olla kotona lasten kanssa (perhearjen parhaat palat ilman hoivavastuuta)
Providerilla on lupa haluta just sitä mitä haluaa. Olen työelämässä pärjäävä nainen, enkä tarvitse itselleni provideria. Hankin itse kyllä tarvitsemani rahat. Joku lempeä ja tunneälykäs jässikkä kyllä kelpaisi kainaloon paremmin kuin hyvin. Rahan puolesta ei muita vaatimuksia kuin se, että hän pystyisi maksamaan omat kulunsa.
Jaa. Oma mieheni ei olisi kestänyt kovaa uranaista, mutta ei hän varmaan olisi pannut vastaan, jos olisin tienannut vähän paremmin kuin sairaanhoitajana. Uskottomuus ei kuitenkaan ole ollut ongelma, oikea maskuliininen mies kun on myös turvallinen ja huolehtii perheestään.
Uranainen sopii esim. sosiaalialan miehelle. Uramies taasen ei halua uranaista.
Ajattelen, että tällä miehellä on pahoja itsetunto-ongelmia, kun kokee, että naisensa kanssa tarvitsee jotenkin kilpailla.
Uranainen on kylmä kuin vassarin sydän.
Miksi ihmeessä naisella ura ( koulutus ja sitä vastaava työ) tarkoittaisi kovuutta? Että se tarkoittaisi jotain negatiivista. Kun ei se sitä miehelläkään tarkoita.
Tule jo pois poteroista 2000- luvulle, jossa ihmiset on yksilöitä.
Uranaista ei paljon kiinnosta mitä joku ukonturjake haluaa.
Se mies on epävarma itsestään, ei ole itsevarma. Ja varmaan ihan syystäkin. Haluaa naisen, jota voi alistaa ja tuntea olevansa parempi ja rahalla pitää nainen aisoissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä uranainen edes haluaisi provider-miehen..?
Uranaiset yleisesti ottaen haluavat jonkun näistä kolmesta:
1. vapaa elämä itsenäisenä naisena (vapaa tekemään mitä tykkää)
2. puoliso, joka tekee myös uraa eikä haaveile perheestä ja kotiäidistä (vaurasta ja vauhdikasta elämää)
3. puoliso, joka on luonteeltaan hoivaava ja haluaa olla kotona lasten kanssa (perhearjen parhaat palat ilman hoivavastuuta)
Johan on yleistyksiä. Koen olevani uranainen ja samoin monet ystäväni, olemme kaikki koulutukseltamme DI tai KTM. Minä eikä kukaan ystävistäni jalua mitään näistä kolmesta vaihtoehdosta. Haluamme kaikki normaalin, suunnilleen yhtä menestyneen miehen, joka haluaa tasapuolisen parisuhteen ja perhe-elämän, johon kumpikin osallistuu yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä naisella ura ( koulutus ja sitä vastaava työ) tarkoittaisi kovuutta? Että se tarkoittaisi jotain negatiivista. Kun ei se sitä miehelläkään tarkoita.
Tule jo pois poteroista 2000- luvulle, jossa ihmiset on yksilöitä.
Tämä! Typerää yleistämistä ja tunkkaista kuin mikä.
Ajattelen, että sille miehelle tuskin kuitenkaan riittää tuo nainen pidemmän päälle. Tai riippuu vähän siitä, kuinka paljon nainen jaksaa ylistää miestä, oli aihetta tai ei. Mutta todennäköisesti tuo mies p*nee muitakin ennemmin tai myöhemmin.