Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syön kolme kertaa päivässä, en syö sokeria yhtään 1,5 kk. Miksi paino jumittaa?

Vierailija
12.10.2025 |

Sokerinarkkina en ole syönyt yhtään mitään leivosta, suolaista enkä makeaa. Syön vain kasviksia, juureksia, proteiinia ja hyviä rasvoja. Käyn kävelemässä päivittäin. Pudotettavaa 30 kiloa. Kolmen viikon jälkeen paino jämähti tai laskee todella hitaasti. Mitä ihmettä? 

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7,5 kiloa on siis lähtenyt yhteensä. Punnitsen kerran viikossa itseni. Viime viikon punnitus näytti 101,4 kg. Tänään näytti 102,1 kg mutta ero viikon punnitukseen oli se, että tällä viikolla alkoi kuukautiset. Toivottavasti on taas laskusuuntainen ensi viikolla. Ap

Tuo on ihan normaalia vaihtelua. 2-3 kiloa on ihan normaali lisäys kuukautisten vuoksi.

Vierailija
62/86 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ots ruokavalioon valtavasti enemmän KUITUJA. Aloita ruisleivästä ja jatka sipuliin ja kaaliin ym

Ihminen ei tarvitse kuituja yhtään mihinkään. Kuidut raastavat vain suoliston piloille.

Väite "ihminen ei tarvitse kuituja yhtään mihinkään" on harhaanjohtava ja ristiriidassa vankan tieteellisen näytön kanssa. Kuidut eivät ole "raastinrautoja", vaan tärkeä osa terveyttä tukevaa ruokavaliota, toki yksilölliset erot huomioiden.

Ei ole mitään näyttöä kuitujen tarpeellisuudesta. Päinvastoin kuitujen saanti lisää tutkimusten mukaan ummetusta ja pierettää.

Kannattaa lukea muutakin kuin Aku Ankkaa ja Me Naisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7,5 kiloa on siis lähtenyt yhteensä. Punnitsen kerran viikossa itseni. Viime viikon punnitus näytti 101,4 kg. Tänään näytti 102,1 kg mutta ero viikon punnitukseen oli se, että tällä viikolla alkoi kuukautiset. Toivottavasti on taas laskusuuntainen ensi viikolla. Ap

Laskurini.fi-energiantarvelaskurilla saan arvoksi noin 2500 kcal 40-vuotiaalle, keskipituiselle naiselle. 

Vierailija
64/86 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiduista saa 'suolistoa suojaavaa voihappoa' :D Arvatkaa mistä sitä voihappoa saa ilman pieretystä ja ummetusta? Ihan kuulkaa eläinrasvoista :D

Vierailija
65/86 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aterioiden määrä ei liity laihtumiseen millään muotoa, niin kuin hyvin tiedät.

Kilossa on noin 7 000 kaloria eli jos vaje on vaikka parisataa kaloria päivässä, siitä voi laskea, kauanko kestää. Vastaus: kauan.

Lasken kalorit ja syön 1600-1800 kcal/vrk. Ap 

Eli ihan helvetisti liikaa. Kokeile Dr. Now:n ohjeita ja tiputa kalorit sinne 1200:n niin jopa alkaa tapahtumaan. Olen keski-ikäinen nainen enkä syö normaalistikaan 1800 kaloria päivässä vaikka liikun suht paljon ja olen normaalipainoinen. Saati sitten laihiksella, jestas.

Vierailija
66/86 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavia ohjeita. Olen mykistynyt palstan korkeasta tieteellisestä tasosta.

T:Lääkäri.

Vierailija
67/86 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ots ruokavalioon valtavasti enemmän KUITUJA. Aloita ruisleivästä ja jatka sipuliin ja kaaliin ym

Ihminen ei tarvitse kuituja yhtään mihinkään. Kuidut raastavat vain suoliston piloille.

Väite "ihminen ei tarvitse kuituja yhtään mihinkään" on harhaanjohtava ja ristiriidassa vankan tieteellisen näytön kanssa. Kuidut eivät ole "raastinrautoja", vaan tärkeä osa terveyttä tukevaa ruokavaliota, toki yksilölliset erot huomioiden.

Ei ole mitään näyttöä kuitujen tarpeellisuudesta. Päinvastoin kuitujen saanti lisää tutkimusten mukaan ummetusta ja pierettää.

Piereminen  on täysin normaali fysiologinen prosessi. Sitä tapahtuu kaikilla ihmisillä, yleensä 10-20 kertaa päivässä. Kaasu syntyy, kun suolistobakteerit hajottaa ruoan kuituja ja muita yhdisteitä, erityisesti paksusuolessa. Tämä on osa tervettä ruoansulatusta ja suolistomikrobiston toimintaa.

Syy, miksi pelkäät pieruja on varmaan se, että kun syöt vain lihaa ja rasvaa, se voi johtaa siihen, että pieru ei ole enää "turvallinen".. ulosteen koostumus muuttuu, hallinta voi heikentyä ja pieraistessa lipsahtaa pöksyyn jotain ruskeaakin.

Vierailija
68/86 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempaa infoa täällä saa kuin suomalaiselta lääkäriltä. Kaikkiin suomalaisen puoskarin ohjeisiin kannattaakin suhtautua suurella varauksella.

Vierailija
69/86 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piereminen  on täysin normaali fysiologinen prosessi. Sitä tapahtuu kaikilla ihmisillä, yl

Ehkä pahalta haisevan vegaanin mielestä. Ei ole mitään tarvetta mädättää kasvisjätettä suolistossaan vaan voi syödä lajinomaisesti lihaa ja eläinrasvaa.

Vierailija
70/86 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hörönauramme Vaimoni kanssa juuri täällä. Vaimoni on Sisätautien erikoislääkäri. Minä ainoastaan Neurologi.

Vierailija
71/86 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hörönauramme Vaimoni kanssa juuri täällä. Vaimoni on Sisätautien erikoislääkäri. Minä ainoastaan Neurologi.

Eli ravitsemus ei ole teidän alaanne ettekä tiedä siitä hevopersettä.

Vierailija
72/86 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aterioiden määrä ei liity laihtumiseen millään muotoa, niin kuin hyvin tiedät.

Kilossa on noin 7 000 kaloria eli jos vaje on vaikka parisataa kaloria päivässä, siitä voi laskea, kauanko kestää. Vastaus: kauan.

Lasken kalorit ja syön 1600-1800 kcal/vrk. Ap 

Eli ihan helvetisti liikaa. Kokeile Dr. Now:n ohjeita ja tiputa kalorit sinne 1200:n niin jopa alkaa tapahtumaan. Olen keski-ikäinen nainen enkä syö normaalistikaan 1800 kaloria päivässä vaikka liikun suht paljon ja olen normaalipainoinen. Saati sitten laihiksella, jestas.

Sä olet normaalipainoinen. Satakiloinen kuluttaa paljon enemmän.

Ap, älä tiputa liian alhaisille kaloreille. Sun pitää jaksaa olla tolla dieetillä kuukausia, ehkä jopa vuosia. Kituuttaminen johtaa vaan repsahtamiseen ja mahdollisesti luovuttamiseen.

Vierailija
73/86 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempaa infoa täällä saa kuin suomalaiselta lääkäriltä. Kaikkiin suomalaisen puoskarin ohjeisiin kannattaakin suhtautua suurella varauksella.

Ehdottomasti. Pitäisi vielä valita mikä näistä kahdestakymmenestä olisi se paras ohje. Veikkaan että sinun ?

Vierailija
74/86 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerros missä sä olet oppinut nämä tietosi? Tutkimuksia et ole ainakaan lukenut ensimmäistäkään 

Vierailija
75/86 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piereminen  on täysin normaali fysiologi

Ehkä pahalta haisevan vegaanin mielestä. Ei ole mitään tarvetta mädättää kasvisjätettä suolistossaan vaan voi syödä lajinomaisesti lihaa ja eläinrasvaa.

Sunhan pierut ne pahalta haisee ja tulee varren kanssa, kerta jopa sun itsesi pitää niitä vältellä. Normaalit ihmiset pieree joka päivä eikä ne pierut juurikaan haise.

Vierailija
76/86 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh. Onneksi sinun on. Oletko Siivooja vai kenties Liittymäkauppias ammatiltasi ?

Vierailija
77/86 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerros missä sä olet oppinut nämä tietosi? Tutkimuksia et ole ainakaan lukenut ensimmäistäkään 

Ihmisen luontainen ruokavalio ei löydykään ravitsemustieteilijöiden tai puoskarien pseudotutkimuksista. Sen on osoittanut aivan eri tieteet.

Vierailija
78/86 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen luontainen ruokavalio ei löydykään ravitsemustieteilijöiden tai puoskarien pseudotutkimuksista. Sen on osoittanut aivan eri tieteet.

Eli mikä tiede? Parapsykologia? 

Vierailija
79/86 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sunhan pierut ne pahalta haisee ja tulee varren kanssa, kerta jopa sun itsesi pitää niitä vältellä. Normaalit ihmiset pieree joka päivä eikä ne pierut juurikaan haise.

Kaikki tietää että epäsopiva ravinto kuten kasvikset pierettää. Eihän se oma pieru vegaanin nokkaan haise.

Vierailija
80/86 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalsta. Täällä me oman elämämme pikku tiedemiehet päivämme vietämme.