Missä olet aikuisena tavannut uusia ystäviä?
Kommentit (57)
Työpaikalla ja urheiluseurassa. Vaimo löysi ulkomaalaisille suunnatulla kotouttamis- / integraatiokurssilla.
Harrastuksissa, naapureista. Yksi löytyi yllättäen nettikeskusteluryhmästä
Työpaikalla ei kiinnostanut ystävystyä kenenkään kanssa. Ei vaan sattunut olemaan samanmielistä porukkaa.
Ihan hyvän päivän tuttuja koirapuistossa ja lenkillä. Ystäviä ei ole
Harrastuksissa, minun tapauksessani tanssikursseilla ja lavatansseissa.
M60
Harrastuksissa joissa kokoonnutaan usein ja säännöllisesti.
Vihje: Mikäli haluat uusia, entisiäkin ystäviä ja sukulaisia niin laita liikkeelle huhu, että olet voittanut päävoiton tms. Kohtapian edellä mainittuja alkaa ilmestyä ns. " ovista ja ikkunoista". Mahdollisesti kellaristakin. Eikä tarvitse lähteä minnekään.
Mikäli haluat olla rauhassa, seuraa vailla, niin ilmoita sairastuneesi ja tarvitsevasi apua sekä, että sairautesi kuluttaa koko omaisuutesi. Saat olla varma, että korkeintaan ulosottovouti ilmestyy, ei muita.
.
Tai ehkä Jehovantodistajaduo. Mutta nekin häipyvät pikajalkaa kun kerrot olevasi pe rse hiirenmentävällä reiällä.
Työpaikalla, naapureista, lasten kavereiden vanhemmista koulussa ja harrastuksista. Pitkin vuosikymmeniä siis.
Olen ihmetellyt tätä helppoa ystävystymistä, kun mä koen itseni hiljaisena, sulkeutueena ja arkanakin tapauksena. Enkä lähde helpolla kahveille tms.
Noissa tutustumisissa on tietty jo se "lähteminen" tapahtunut, kun olen jo töissä tai ruokiksella, naapurit ovat siinä - jutellaan, lasten harrasteissa on helppoja puheenaiheita aloittaa samoin koulussa. Löytyy jutun juurta helposti ja sellaista yhteenkuuluvuutta, kun ollaan samaa mieltä. Siitä ne sitten ovat lähteneet.
N53
En mistään. Ystävät ja kaverit pitäisi löytää jo kouluaikana muuten on peli menetetty ainakin näin Suomessa.
luulin että armeijasta voisi löytää vielä kavereita, vaan erehdyin, ei ne kylään tule ja eivät ne kahville lähde. opiskelin aikuisena uuden ammatin ja luulin että koulusta voisi löytää kavereita vaan erehdyin, ei sieltäkään. netistä olen hakenut kaverihaku palstalta, vaan turhaa hommaa. eivät uskalla kuvalla näyttäytyä eikä tavata ollenkaan. eli en mistään ole löytänyt ketään.
Frendie sovelluksen kautta löysin hyvän ystävän.
Bändiharkoissa. Tanssiharkoissa. Teatteriharkoissa. Yliopistolla. Yo-kylässä. Ala-asteella. Lukiossa. Kesätyöpaikoissa ja työpaikoissa. Sinkkuryhmissä (fb), eri kaupunkien. Matkoilla.
Olen aikuisena saanut ystäviä/kavereita työpaikalta, harrastuksesta, naapurista, sairaalasta huonekaverista . Mulla on aina ollut ihan huippuja työkavereita ja ystävätarjonta on ollut yli tarpeen. Monesti mietin, että mitähän jollekin tyypille kuuluu, jonka kanssa ois halunnut kaverustua/ystävystyä, jos ois ollut enemmän aikaa.
sulla on varmaan isot tissit, jos työkaverisi sietävät häirikköviestejäsi työpäivän aikana